مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی در بازار | دهکده ابزار

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی در بازار

  • 4 مرداد 1401
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی

روغن از مواد مصرفی است که برای روان کردن استفاده می‌شود. روغن‌دان وسیله‌ای است که برای راحت شدن استفاده از روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به وسیله روغن‌دان‌ها می‌ت‍‌وان قطره قطره و به مرور روغن را چکاند و از آن بهره برد. روغن‌دان همانند بسیاری از ابزار و وسایل دیگر اشکال گوناگون و بسیاری دارد. با توجه به ماهیت روغن و سخت بودن پاک شدن آن از روی لباس و دردسرهای استفاده از آن امروزه طراحی جدیدی بر روی آن شده است. این ابزار متشکل از دسته، نازل و شلنگی منعطف می‌باشد. نوع طراحی و وساخت آن‌‌ها روز به روز نوآوری شده و امروزه به نحوی است که ضد زنگ است. از مشکلات دیگری که از قدیم بوده نشتی روغن‌دان‌ها است که امروزه این مورد نیز مورد رفع و رجوع قرار گرفته است. در ادامه به بررسی 3 برند روغن دان باکیفیت میپردازیم.
برخی از انواع روغن‌دان‌ها از جنس پلاستیک فشرده شده و با مقاومت نیزساخته می‌شوند اما اکثر آن‌ها از جنس فلز می‌باشند چرا که ماندگاری خوبی دارد و از لحاظ بهداشتی نیز مطلوب‌تر است. البته این که بخواهیم بگویم کدام یک نسبت به دیگری برتری خواهد داشت یک کار کاملا اشتباه است زیرا بسته به استفاده‌ای که شما عزیزان از این محصول خواهید داشت می‌توانید از هر یک استفاده کنید. این درست است که مقاوت جنس فلزی بیشتر از جنس پلاستیکی است، ولی از لحاظ قیمتی نوع پلاستیکی به مراتب ارزان‌تر از نوع فلزی خواهد بود و همان گونه که گفتم بسته به نوع انتخاب شما باید خریداری گردد.
حال می‌خواهیم در ادامه از کاربردهای این ابزار با شما عزیزان صحبت کنیم. شاید برخی از شما عزیزان این سوال در ذهنتان ایجاد گردد که آیا این ابزار اصلا کاربردی است یا خیر؟ یا این سوال ایجاد شود که آیا نیازی به این ابزار داریم یا خیر؟
در این مقاله قصد داریم همین مسئله را مورد بررسی قرار دهیم. در همه‌ی خانه ها لوازمی که قطعات محرکی داشته باشند وجود دارد. قطعاتی مانند چرخ، بلبرینگ، مور و یا لولا و غیره. این قطعات با گذر زمان به دلیل از بین رفت روان‌کنندشان و نشستن گرد و غبار و کثیفی بر ری آن ها دچار مشکل اصطکاک می‌شوند و صدای ناهنجاری حین استفاده از آن‌ها منتشر می‌گردد. ما هر روزه با بسیاری از این وسایل سر و کار داریم از جمله این وسایل می‌توان به دوچرخه، چرخ خیاطی، کولرو بسیاری از لوازم برقی دیگر اشاره کرد. این لوازم باید طی مرور زمان مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرند و قسمت‌هایی که احتیاج به روان کننده دارند را روغن یا گریس بزنیم. پس با توجه به این مسئله بودن یک روغن برای روان کاری محصولات یک نیاز ضروری است.
حال به برای انجام این کار یعنی برای انجام آغشته کردن وسایل به روغن باید از وسیله‌ای استفاده کرد که به آن وسیله روغن‌دان‌ می‌گویند.
اغلب لوازم و قطعات مکانیکی احتیاج به روان‌کاری دارند. در خودرو و یا موتور سیکلت نیز همین گونه است و با اینکه دارای مخزنی جداگانه بری استفاده از روغن می‌باشند اما باز هم دیگر قطعات مکانیکیشان نیاز به روغن‌کاری دارد.

برند روغن دان

همانطور که گفته شد در موتور خودرو مخزنی برای روغن‌کاری موتور وجود دارد که آن هم روغن‌دان است. این قطعه به زیر قطعه سیلندر بسته یا اصطلاحا پیچ شده است. به منظور جلوگیری از نفوذ روغن به خارج از واشرهایی با جنس چوب پنبه مابین قطعه سیلندر و روغن‌دان‌ استفاده شده است.
همچنین روغن‌دان‌ موجود در خودرو علاوه بر مخزن روغن‌کاری خودرو به عنوان مبدل حرارتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن مقدار زیادی از حرارتی که در نتیجه کار موتور تولید شده را جذب کرده و از جمع شدن حرارت بیش از حد در موتور و قطعات جلوگیری می‌کند. پس نتیجه گیری می‌کنیم که در صورت به کار نبردن روغن در خودروها و یا نبود آنان ممکن است اتفاقات بیساری برای خودرو ما پیش آید که یکی از آنان آسیب به موتور ماشین خواهد بود.
در موتور محفظه‌ای به نام کارتر وجود دارد ک در کف آن روغن وتور داغ جمع شده و قبل از آنکه روغن باز به موتور بازگردد در آن مخزن خنک می‌شود. به واسطه عملی که این کاتر انجام می‌دهد دیگر روغن داغ دوباره در میان اعضای ماشین به گردش نخواهد افتاد و به ماشین آسیب نخواهد زد.

برند روغن دان رونیکس

رونیکس با حفظ و توجه به استانداردها و استفاده از تکنولوژی نوین و کمک کارشناسان و متخصصان خبره توانسته است تاکنون به تولید بیش از 2000 کالا و ابزار صنعتی و 24000 قطعات جانبی بپردازد. این شرکت با گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت‌گذاری مناسب و مشتری مداری توانسته به خوبی در بازار امروزه جا باز کند.
ابزارآلات این برند به 10 دسته تقسیم می‌شوند:
1. ابزارآلات برقی
2. ابزارآلات دستی
3. ابزارآلات شارژی
4. ابزارآلات بادی
5. ابزارآلات بنزینی
6. ابزارآلات روشنایی
7. ابزارآلات دقیق و اندازه‌گیری
8. تجهیزات ایمنی
9. ابزارآلات جا به جایی
10. کیف و جعبه ابزار و متعلقات
رونیکس یک برند بین المللی است که در حیطه ابزارآلات و لوازم و قطعات صنعتی و تجهیزات و امکانات مربوط به ابزارها فعالیت می‌کند. برند رونیکس از نامی‌ترین برندها در زمینه ابزارآلات می‌باشد که از سال 1384 تا به امروز در راستای اهدافش گام پس نکشیده و با برنامه‌ریزی و تلاش توانسته موفقیت‌های پی در پی را از آن خود کند. این برند از سال 1390 با ثبت شعب و یا دفاتری در خاورمیانه، آسیا و اروپا توانسته به عنوان برندی سرآمد و یکه تاز پیش برود. اینها تنها بخشی از کار این برند است لازم به ذکر است ابزارآلات این برند به 80 کشور دنیا صادر می‌شود. محصولات این برند در 15 کشور دنیا و به وسیله‌ی بیش از 500 تامین‌کننده تولید می‌گردد. زمان ثبت و ظهور این برند از سال 1379 است. پس از گذشت چند سال از افتتاح آن در سال 1384 تحول و شگفتی در آن ایجاد شد که موجب پیشرفتی چشمگیر و به یاد ماندنی در آن شد. از مزایای این برند که موجب این همه سال درخشش آن گردیده است میشود به مواردی همچون کیفیت بالا، تنوع و خلاقیت تیم فنی در تولید ابزارآلات، قیمت‌گذاری منصافانه‌ و خدمات پس از فروش اشاره کرد.
از پرفروش‌ترین ابزارآلات برند رونیکس فازمتر مدل RH2714 است. این ابزار حدود 14 سنتی متر است و نسبت به سایر فازمترها کوچک‌‌تر می‌باشد. سر پیچ‌گوشتی این فازتر دوسو می‌باشد.

برند روغن دان رونیکس

برند روغن دان سفیر

گروه صنعتی بازرگانی سفیر تا کنون توانسته ترکیبی از توانایی علمی و عملی و تجربیات کم نظیر و چندین ساله خود و مهندسین و شرکای خود را در حیطه بازارهای داخلی و خارجی ارائه نماید. این شرکت در سال 1384 تاسیس شد و برند سفیر در آن سال خلق گردید. این شرکت با تلاش و کوشش فراوان در راستای اهداف سازمانی خود که درخشیدن در این عرصه لوده توانسته بخش زیادی از نیاز بازار داخلی را تامین نماید. این شرکت با تامین احتیاجات بازار داخلی ایران در حیطه کارگاه‌های صنعتی و تولیدی توانسته مسیری ارتباطی باشد مابین تولیدکنندگان بزرگ و مصرف کنندگان کالاهای صنعتی. از اهداف بزرگ این شرکت ارائه دادن ابزارآلات و محصولات با کیفیت از بهترین تولیدکنندکان با داشتن استانداردهای ایمنی لازم برای امنیت بیشتر این دسته از محصولات است. با انجام این خدمات و این تلاش ها در راستای اهداف فوق الذکر در نهایت بتواند به رضایت 100 درصدی از از مشتریان خود که همان مهندسین و متخصصین کارکاه ها هستند برسد. برند سفیر برای رفاه بیشتر مشتریانش و برای جلب اعتماد و رضایت آنان برای تمامی محصولاتش بسته به نوع محصول گارانتی در نظر گرفته است. گروه صنعتی بازرگانی سفیر با توجه به تلاش‌های روز افزون خود توانسته بخش قابل توجهی از بازار داخلی را در دست بگیرد و در حال آماده سازی مقدمات لازم جهت ورود به بازارهای جهانی می‌باشد.
پرفروش‌ترین محصول سفیر بسته هشت عددی خودکار سفیر مدل الوند است. این خودکار 8 رنگ متنوع دارد و جنس بدنه‌اش پلاستیکی می‌باشد و از جوهر با کیفیتی برخوردار است.

برند ال اس تی

برند روغن دان معروف و همچنین سرشناس ال اس تی از جمله برندهایی است که بر خلاف دو مورد قبل که به آنان به صورت مفصل پیش از این مطلب پرداختیم بیشتر محصولاتش ابزارهای ساده می‌باشند که می‌توان از میان این ابزارآلات ساده به مواردی همچون جعبه ابزار، آچار، روغن دان و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
از پر فروش‌ترین کالاها و نیز محصولات این برند می‌توان به محصول روغن دان این شرکت اشاره کرد با نام تجاری LST professional tools اشاره کرد که ظرفیت این محصول 350 میلی لیتر می‌باشد. این مسئله کاملا درست است که این محصول به اندازه دیگر محصولات برندهای دیگر سرشناس نمی‌باشد، ولی این روغن دان را می‌توان یکی از بهترین انواع روغن دان ت حدودی در نظر گرفت. از مشخصات ظاهری این روغن دان می‌توان به شیلنگ 14 سانتی متری آن اشاره کرد که به وسیله فشار دستی روغن از آن خارج خواهد شد.
از این محصول می‌توان برای روان کاری ابزار آلاتی به مانند کولرهای آبی استفاده کرد که سبب خواهد شد صدای نامطلوب آن از بین برود. البته جا دارد این را هم خدمت شما عزیزان بگویم که این محصول علاوه بر خوبی‌هایی که دارد از برخی از مشکلات نیز برخورد دار است که از جمله آنان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برخلاف دیگر برندهایی که بررسی کردیم توانایی روان کاری کمتری برخورد دار است.

برند روغن دان سفیر

جمع بندی
در مقاله فوق در ابتدا به بررسی چند برند از ابزارآلات در ایران پرداختیم این برندها شامل رونیکس، سفیر و ال اس تی بودند.در بین این برندها موفق‌ترین برند، برند رونیکس می‌باشد که با قدمت بیش از ۲۰ سال توانسته به خوبی در بازار شناخته شود و توانایی خود در عرصه تکنولوژی و ابزار را به رخ همگان بکشد. این برند با موفقیت های پی در پی خود توانسته به خوبی رقیبانش را از میدان به در کند و در بازار همتایی نداشته باشد. همچنین این برند با توجه به ارائه دادن خمات پس از فروش به مانند گارانتی توانسته است اعتماد بسیاری از خریداران را نسبت به محصول مورد استفاده آنان جلب نماید که این مسئه یک پوئن مثبت برای این برند به حساب خواهد آمد.
برند رونیکس همانطور ک از پیش گفته شد علاوه بر کشور عزیزمان ایران به سایر کشور های خاورمیانه و اروپا و آسیا نیز کالا صادر می‌کند. این شرکت به حدی توانسته رشد کند که به بیش از ۸۰ کشور کالا صادر نماید‌. شرکت رونیکس تولید کننده قطعات و ابزارآلات می‌باشد که با توجه بالا به استانداردهای ایمنی و بین المللی و علم و تجربه بالای تیم متخصص خود به تولید کالا می‌پردازد.
البته از دیگر برند معروف نیز نباید قافل شد که به مانند رونیکس توانسته است قسمتی از بازار را به خودش اختصاص دهد و با توجه به قدمت خوبی که در این بازار دارد برای خود جایگاهی در این بازار داشته باشد. منظورم همان برند سفیر است که پیش از این به صورت مفصل به آن پرداختیم. این برند نیز به مانند رونیکس با ارائه دادن خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان خود توانسته است درصد قابل توجهی از بازار را به خودش اختصاص دهد. این مسئله کاملا درست است که ممکن است کیفیت محصولات این برند به اندازه رونیکس بالا نباشد ولی قیمت محصولات آن در مقایسه با برند رونیکس به مراتب کمتر می‌باشد که خب این ویژگی یک پوئن مثبت برای این محصول به حساب می‌آید.
در مورد برند آخر یعنی برند ال اس تی نیز باید خدمت شما عزیزان بگویم که به صورت کلی درست است که این برند و محصولات آن در رده پایین‌تری نسبت به دو نمونه دیگر قرار دارد ولی از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه‌تر از نمونه‌های دیگر می‌باشد و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به یک محصول نیاز دارید که فقط برای روان کاری استفاده نمایید توصیه می‌کنم که زیاد وسواس به خرج ندهید و از این محصول استفاده کنید.
در پایان باید بگویم که که این نوع سه برند هر یک دارای ویژگی‌های خاص و مزایا و معایب خاص خود می‌باشند و این کاملا بستگی به نحوه استفاده شما عزیزان خواهد داشت که کدام یک از این محصولات را برای استفاده خود در نظر بگیرید. به عنوان نمونه فردی که می‌خواهد از این روغن دان برای مصارف شرکتی وکارگاهی استفاده نماید، نباید به فکر قیمت آن باشد و بهترین نوع محصول را باید به کار گیرد.

 

نام محصولتصویرمزایامعایبلینک خرید
روغن دان سفیر مدل SOC-300 ظرفیت 300 سی سی
  • کیفیت بالا
  • کوچک و سبک
  • کاربردی
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان 300cc رونیکس مدل RH-4330
  • باکیفیت
  • قیمت خوب
  • بسته بندی مناسب
  • کاربردی
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان LST Professional Tools با ظرفیت 350 سی سی
  • کیفیت بالا
  • قیمت مناسب
  • کاربردی
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان سفیر مدل SOC-500 ظرفیت 500 سی سی
  • کیفیت بالا
  • کوچک و سبک
  • کاربردی
  • یدک ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان 500cc رونیکس مدل RH-4350
  • کیفیت عالی
  • قیمت مناسب
  • کارایی بالا
  • یدک ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان ال اس تی مدل LST-OC-350
  • قیمت مناسب
  • کیفیت خوب
  • کارایی بالا
  • یدک ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان سفیر مدل SOC-200 ظرفیت 200 سی سی
  • کارایی بالا
  • باکیفیت
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان رونیکس مدل BIG SIZE500 حجم 500 میلی لیتر
  • خوش دست
  • باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
روغن دان LST Professional Tools با ظرفیت 350 سی سی
  • بدنه مقاوم
  • قیمت مناسب
  • باکیفیت
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب حتماً برایتان پیش‌آمده که تجربه کوبیدن میخ به دیوار را داشته باشید. برای این […]

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی روغن‌دان یکی از ابزارهای پرکاربرد است که از آن برای روانکاری قطعات […]

پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار کدام مدل است؟

بررسی پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار روغن‌دان یکی از ابزارآلاتی است که برای نگهداری روغن و روانکاری قطعاتی که دچار مشکل […]

انواع روغن‌دان و نکاتی که باید درباره آن‌ها بدانید!

بررسی انواع روغن‌دان بدون شک دیده‌اید که امروزه برخی وسایل و دستگاه‌ها پس از مدتی کارکردن عملکرد اولیه خود را […]

روغن‌دان و راهنمای کامل خرید حضوری و اینترنتی آن

راهنمای خرید روغن‌دان روغن‌دان از نظر شکل ظاهری با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌گردد.این وسیله برای انجام کارهای روانکاری […]

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی نردبان یکی از وسایل ساده اما ضروری در پروژه‌های ساختمانی و تعمیرات خانگی […]

نردبان و بررسی برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن در بازار

بررسی پرفروش‌ترین نردبان در بازار نردبان یک وسیله‌ی پرکاربرد در فروشگاه‌ها، منازل و کارگاه‌های صنعتی است که برای دسترسی به […]

برند نردبان هایلو، کرستون و تله استپس و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

مقایسه سه نردبان هایلو، کرستون و تله استپس نردبان یکی از آن ابزارآلاتی است که وجود آن در هر خانه، […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه