بررسی انواع تلمبه و کاربرد آن‌ها | دهکده ابزار

بررسی انواع تلمبه و کاربرد آن‌ها

  • 1 اردیبهشت 1401
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

بررسی انواع تلمبه

بدون شک دیده‌اید که امروزه جهت بادکردن وسایل مختلف از دوچرخه تا برخی تخت‌خواب‌های بادی از تلمبه استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که بادکردن و درنتیجه استفاده از وسایل بادی مختلف بدون استفاده از تلمبه کمی سخت و زمان‌بر خواهد بود.
تلمبه امروزه در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. در ادامه به بررسی دقیق مفهوم تلمبه می‌پردازیم و انواع آن را بطور کامل و دقیق بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

تلمبه چیست؟

همانطور که گفتیم امروزه محصولات بادی مختلف تنها از طریق باد قابل راه‌اندازی و استفاده هستند. دقت داشته باشید که محصولات بادی طیف بسیار گسترده‌ای دارند و در سایزهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. درنتیجه برای بادکردن برخی از آن‌ها نیاز به حجم بسیار زیاد هوا است و این هوا را نمی‌توان از طریق دهان و تنفس تأمین کرد. در این شرایط استفاده از تلمبه بادی بهترین و مناسب‌ترین انتخاب است.
از رایج‌ترین محصولات بادی که برای بادکردن آن‌ها از تلمبه‌های بادی استفاده می‌شود به تخت‌خواب بادی، استخر بادی، تشک بادی، مبل بادی و… می‌توان اشاره کرد.
تلمبه‌های بادی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع تلمبه بادی می‌پردازیم.

تلمبه دستی وینکس مدل 2711

خرید از دیجی کالا

هدف از استفاده از انواع تلمبه بادی

بطورکلی می‌توان گفت هدف از طراحی و اختراع و استفاده از انواع تلمبه‌های بادی و ساده‌تر و راحت‌تر انجام‌شدن کارها است. همچنین استفاده از انواع تلمبه‌های بادی سرعت انجام یک کار را تا حد بسیاری افزایش می‌دهند. دقت داشته باشید که تلمبه‌های بادی فعالیت نیروی انسانی را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند و درنتیجه راندمان یک فعالیت را افزایش می‌دهند. جالب است بدانید زمانی که فعالیت نیروی انسانی کاهش می‌یابد انتخاب خطا در آن نیز کاهش می‌یابد و یک فعالیت به بازدهی بالاتر خود نزدیک خواهد شد.

مزایای استفاده از انواع تلمبه

استفاده از انواع تلمبه دارای مزایای بسیاری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛
• در حال حاضر قیمت تلمبه‌های بادی نسبت به محصولات مشابه نظیر؛ پمپ باد بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه است. درنتیجه تلمبه‌های بادی ارزش خرید بسیار بالایی دارند.
• انواع تلمبه‌های بادی وزن بسیار کمی دارند و کوچک هستند، به همین خاطر شما می‌توانید آن‌ها را با خود حمل کنید و در شرایط لازم از آن‌ها استفاده کنید.
• با صرف زمان بسیار اندک می‌توانید بدون احساس خستگی‌ محصول موردنظر خود را باد کنید و از آن استفاده نمایید.
• با استفاده از انواع تلمبه‌های بادی شما می‌توانید به سادگی امور موردنظر خود را با هزینه بسیار کمی انجام دهید و نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نیست.

تلمبه بادی دستی

تلمبه بادی دستی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع تلمبه بادی است. این تلمبه با استفاده از نیروی دست انسان حرکت می‌کند و محصول مورد نظر را به سرعت و در مدت زمان کوتاهی بطور کامل باد می‌کند و قابل استفاده است. می‌توان گفت شما تنها با چندبار تلمبه‌زدن می‌توانید از محصول موردنظر خود استفاده کنید.
دقت داشته باشید که امروزه بطورمعمول از تلمبه بادی دستی جهت بادکردن محصولاتی که حجم نسبتاً کمی دارند استفاده می‌شود و این تلمبه در محصولات با حجم بالا کارایی و بازدهی لازم را ندارد. همچنین این نوع تلمبه نسبت به دیگر تلمبه‌ها قیمت کم‌تر و مقرون به صرفه‌ای دارد، به همین خاطر تمام افرادی که به این تلمبه نیاز دارند به سادگی می‌توانند آن را تهیه کنند و از آن استفاده کنند. تلمبه‌های بادی دستی در ابعاد مختلف کوچک، متوسط و بزرگ طراحی و تولید می‌شوند و تمام نیازها و سلایق را دربر می‌گیرند.

تلمبه دستی بادپا مدل p38

خرید از دیجی کالا

ساختار تلمبه بادی دستی

بدنه تعداد بسیار زیادی از تلمبه‌های بادی دستی به شکل استوانه بوده و از پلاستیک فشرده ساخته شده است. در نتیجه می‌توان گفت این بدنه مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر ضربه‌های فیزیکی مختلف نظیر؛ پرت‌شدن از ارتفاع و… کاملاً مقاوم است و هیچ آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد. دقت داشته باشید که شما پس از آسیب تلمبه نیز می‌توانید مانند گذشته از آن استفاده کنید. در سمت دیگر برخی از تلمبه‌های بادی دستی بدنه فلزی و آلومینیومی دارند. این بدنه نیز همانند بدنه فشرده پلاستیک کیفیت بسیار بالایی دارد و از محصول در برابر انواع ضربه‌ها محافظت می‌کند.
درون استوانه بدنه تلمبه بادی دستی یک سوپاپ وجود دارد که با حرکت رفت و برگشتی آن مکش باد به درون مخزن انجام می‌گیرد و درنهایت پس از ورود باد هوا به داخل مخزن سوپاپ فشرده می‌شود و هوا با قدرت وارد نازل خواهد شد.
دقت داشته باشید که نازل درون تلمبه بادی دستی بطور معمول از پلاستیک نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده است و اطراف این نازل را یک رویه نخی فرا گرفته است. شایان ذکر است که این رویه نخی مقاومت شلنگ را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد و مانع از پارگی و آسیب آن در مواجه با فشارهای مختلف می‌شود.
سر نازل تلمبه‌های بادی دستی در بسیاری از موارد متفاوت است اما سری متغیر که در تعداد زیادی از تلمبه‌های بادی دستی وجود دارد موجب می‌شود که بتوان از آن بصورت سوزنی یا سوزنی درشت‌تر استفاده کرد. همچنین در ساختار این نوع تلمبه‌ها دستگیره‌ای تعبیه شده است که فرد با استفاده از آن می‌تواند سوپاپ داخل تلمبه را حرکت دهد و سبب شود باد پمپاژ شود.
جالب است بدانید که در قسمت پایین تلمبه بادی دستی پایه‌ای قرار داده شده است که فرد می‌تواند آن اهرم یا پایه را در زیر پای خود قرار دهد و به این ترتیب تعادل تلمبه بادی دستی را حفظ کند و از حرکت آن جلوگیری نماید. دقت داشته باشید که این اهرم نقش بسیار مهمی در تلمبه بادی دستی دارد و نبود آن موجب می‌شود که روند تلمبه‌زدن با سختی و مشکل مواجه شود.

تلمبه دستی بادپا مدل c35

خرید از دیجی کالا

امروزه پایه تلمبه بادی دستی در دو شکل متصل به بدنه استوانه‌ای و جداگانه طراحی و تولید می‌شود. با استفاده از این پایه می‌توان در زمان‌هایی که به تلمبه نیاز نیست به سادگی آن را تا کرد و در ابعاد کن در هر مکانی نگهداری کرد.
لازم به ذکر است که اهرم‌هایی که بصورت سرخود در تلمبه بادی دستی طراحی شده‌اند بطور معمول از جنس رویه استوانه‌ای تلمبه بادی هستند اما جنس اهرم‌های تاشو اغلب فلزی است.
تلمبه‌های دستی بادی امروزه حالت‌های مختلف و بسیار بادزنی دارند. برای آنکه بهتر با این ویژگی‌ تلمبه‌های دستی آشنا شوید دقت داشته باشید که با استفاده از تلمبه‌های بادی دستی به راحتی می‌توان پمپاژ هوا از بیرون به سمت نازل و عکس آن یعنی پمپاژ هوا از داخل نازل به بیرون را انجام داد.
دقت داشته باشید که برخی از تلمبه‌های بادی دستی در قسمت خروجی نازل خود دو سری دارند. با استفاده از این دو سری به سادگی می‌توان دو محصول و یا یک محصول که چند دریچه دارد را به راحتی پر یا خالی کرد.
درنهایت شما می‌توانید با استفاده از تلمبه بادی دستی در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی یک محصول را باد کنید یا اینکه باد او را بکشید.

کاربردهای تلمبه بادی دستی

همانطور که گفتیم تلمبه بادی دستی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع تلمبه است که امروزه کاربردهای بسیاری دارد.
از رایج‌ترین کاربردهای تلمبه دستی می‌توان به بادکردن لاستیک دوچرخه و تمام وسایل همین حد و اندازه اشاره کرد. دقت داشته باشید که گاهی به دلیل بازشدن مجرای هوا لاستیک‌ها یا توپ‌ها هوای آن‌ها خارج و کم می‌شود یا اینکه در اثر سرما و گرما با کد موجود در این وسایل کم می‌شود. در این شرایط با استفاده از تلمبه بادی دستی به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید وسایل و ابزارهای موردنظر خود را باد کنید.
لازم به ذکر است که تلمبه بادی دستی یک وسیله کوچک و کاملاً کاربردی است که می‌توانید از آن در هر شرایطی بدون نیاز به برق و باطری استفاده کنید.

تلمبه دستی نووا مدل MMA-NTD-9019

خرید از دیجی کالا

قیمت تلمبه بادی دستی

بدون شک می‌دانید که قیمت تلمبه‌های بادی دستی یکسان نیست و با یکدیگر تفاوت دارد. امروزه قیمت تلمبه‌های بادی دستی به آیتم‌های بسیاری بستگی دارد که از مهم‌ترین این آیتم‌ها می‌توان به جنس بدنه، اندازه، نوع سری، داشتن با نداشتن فشارسنج و… می‌توان اشاره کرد.
بهترین و محبوب‌ترین انواع تلمبه بادی‌های دستی
تلمبه بادی دستی امروزه در انواع مختلف و بسیاری طراحی و تولید می‌شود که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. مهم‌ترین و محبوب‌ترین انواع تلمبه بادی دستی عبارت است ؛
• تلمبه بادی دستی مدل ۰۷
• تلمبه بادی دستی بتا مدل ۱۰۰۰۷۱۰
• تلمبه بادی دستی دکاتلون مدل ۵۸۸۸۳۰
• تلمبه بادی دستی مدل ۰۰۱
• تلمبه بادی دستی بتو مدل شلنگدار
• تلمبه بادی دستی مدل ۱۲۳
• و…

تلمبه بادی پدالی(پایی)

تلمبه بادی پدالی از پرکاربردترین تلمبه‌ها در زندگی روزانه افراد هستند. این تلمبه‌ها با حجم گاز نسبتاً کمی محصولات بادی مختلف کوچک را باد می‌کنند. در تلمبه بادی پدالی همانند تلمبه بادی دستی نیاز به برق و جریان الکتریسیته نیست و این تلمبه با نیروی خارجی یک فرد کار می‌کند.
احتمالاً از نام تلمبه بادی پدالی متوجه شده‌اید که می‌توان از این تلمبه برخلاف تلمبه بادی دستی با پا از آن استفاده کرد. دقت داشته باشید که پا انسان نسبت به دست او عضلات بزرگ‌تر و بسیار قوی‌تری دارد، به همین خاطر فرد می‌تواند برخلاف تلمبه بادی دستی ساعت‌های طولانی با استفاده از تلمبه بادی پدالی یک محصول را باد کند و احساس خستگی‌ نداشته باشد.

تلمبه پایی نووا مدل MMA-N-9013

خرید از دیجی کالا

از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزایای تلمبه بادی پدالی می‌توان به بزقی‌نبودن آن اشاره کرد. برقی‌نبودن تلمبه بادی پدالی موجب می‌شود که در هر شرایطی و مکانی ازجمله مسافرت به سادگی از این تلمبه استفاده کرد.
درنهایت دقت داشته باشید که با استفاده از تلمبه بادی پدالی نیز می‌توان همانند تلمبه بادی دستی عملیات پمپاژ و عملیات مکش و تخلیه را به سادگی انجام داد.

ساختار تلمبه بادی پدالی ( پایی)

در حال حاضر تلمبه بادی پدالی در دو جنس بدنه فلزی و پلاستیکی طراحی و تولید می‌شود. لازم به ذکر است که تلمبه بادی پدالی ساختار بسیار زیبا و سبکی دارد و شما می‌توانید آن را در کم‌ترین جای ممکن قرار دهید و با خود در مسافرت حمل کنید.
در ساختار تلمبه بادی پدالی یک درجه نمایشگر جهت میزان فشار باد تعبیه شده است. شما با استفاده از این درجه نمایشگر می‌توانید بصورت کاملاً استاندارد وسیله موردنظر خود را باد کنید. همچنین با استفاده از پدال محکم و استاندارد آن به راحتی و بدون خستگی می‌توان وسیله موردنظر را توسط پا تنظیم باد کرد.
تلمبه بادی پدالی از یک مخزن بسیار بزرگ و عظیم تشکیل شده است که با هربار تلمبه‌زدن حجم بسیار زیادی باد وارد محصول مورد نظر می‌کند. همچنین بدنه‌ی این تلمبه از جنس لبه‌های پلاستیکی فشرده‌شده است، به همین جهت مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه‌های فیزیکی و دیگر فشارهای ممکن دارد و هیچ آسیبی نخواهد دید.
دقت داشته باشید که دیواره مخزن تلمبه بادی پدالی از Pvc تشکیل شده است، به این ترتیب این دیواره بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و با گذشت زمان پوسیده نخواهد شد و کارایی و بازدهی اولیه خود را حفظ خواهد کرد. شایان ذکر است که تلمبه بادی پدالی تک سیلندر بوده و دو نازل باد جداگانه درون خود دارد.

تلمبه دستی بتو مدل 3 مرحله ای دو سوزنه

خرید از دیجی کالا

کاربردهای تلمبه بادی پدالی (پایی)

تلمبه بادی پدالی کاربردهای بسیاری دارد و امروزه جهت بادکردن محصولات و کالاهای مختلف از آن استفاده می‌شود.
امروزه با استفاده از تلمبه بادی پلاستیکی می‌توان در زمان بسیار کوتاهی لاستیک‌ها را باد کرد. البته دقت داشته باشید که کاربرد این نوع تلمبه تنها در بادکردن لاستیک‌ها خلاصه نمی‌شود و از آن می‌توان جهت بادکردن محصولات مختلفی نظیر؛ توپ ورزشی، لاستیک دوچرخه، تشک‌های بادی، استخر پلاستیکی، موتور، دوچرخه و دیگر وسایل سبک استفاده کرد.
دقت داشته باشید که بطورکلی تلمبه بادی پدالی تنها جهت بادکردن وسایل سبک کاربرد دارد و در بادکردن وسایل سنگینی نظیر؛ بادکردن لاستیک‌ خودرو هیچ کاربردی ندارد.
بهترین و محبوب‌ترین انواع تلمبه بادی‌های پدالی(پایی)
تلمبه بادی پدالی امروزه در انواع بسیار و مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند.
بهترین و محبوب‌ترین انواع تلمبه بادی‌های پدالی عبارت است از؛
• تلمبه پایی دو سیلندر نووا مدل ۹۰۱۴
• تلمبه پایی میلان کد ۰۲
• تلمبه پایی اپکس کد ۵۱۱
• و…

تلمبه‌های دوچرخه

تلمبه‌های دوچرخه از دیگر تلمبه‌های موجود در بازار هستند که از نظر کارایی و عملکرد شبیه تلمبه‌های پدالی و دستی هستند. این تلمبه‌ها نیز هوای اطراف را دریافت می‌کنند و سپس آن را با فشار بسیار زیاد خارج می‌کنند تا به این ترتیب وسیله موردنظر باد شود.
دقت داشته باشید که اندازه تلمبه‌های دوچرخه نسبت به اندازه دیگر تلمبه‌ها نسبتاً کوچک‌تر هستند و بطورمعمول بر روی بدنه دوچرخه نسبت می‌شوند تا به این ترتیب در شرایط ضروری در دسترس باشند.
خوب است بدانید که امروزه نوعی تلمبه دوچرخه وجود دارد که بدون خم‌شدن و دخالت پا دوچرخه شما را به سادگی باد خواهد کرد.

تلمبه دستی مدل شهاب

خرید از دیجی کالا

تلمبه‌های بادکنک

امروزه تلمبه‌های بادکنک در دو نوع دستی و برقی طراحی و تولید می‌شوند که نوه دستی آن قیمت ارزان‌تر و مناسب‌تری دارد.
دقت داشته باشید که تعداد بسیار زیادی بادکنک را با استفاده از تلمبه‌های بادکنک می‌توان تنها با بادکردن در زمان بسیار کوتاهی باد کرد. البته دقت داشته مکانیسم بادکردن در این نوع تلمبه مکانیکی است و با بالا و پایین‌کردن یک اهرم این امر امکان‌پذیر است. در مدل‌های برقی تلمبه‌های بادکنکی نیاز به انرژی مکانیکی نیست و انرژی لازم از طریق جریان برق تأمین می‌شود.

مزایای تلمبه بادکنک در بادکردن بادکنک‌ها

تلمبه بادکنک دارای مزایای بسیاری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛
• افزایش سرعت کار
• رعایت اصول بهداشتی
• جلوگیری از خستگی دستگاه تنفسی
• رعایت مسائل ایمنی نظیر؛ جلوگیری از خفگی، مانع از ترکیدن بادکنک در صورت و…
• و…

تلمبه‌های برقی و شارژی (باتری‌خور)

همانطور که از نام تلمبه‌های برقی مشخص است برای راه‌اندازی نیاز به جریان برق دارند و بدون برق نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. دقت داشته باشید که جریان برق مورداستفاده برای تلمبه‌های برقی برق ۱۱۰ یا ۱۲۰ ولت است. به همین خاطر این تلمبه‌ها تنها در دو تا پنچ دقیقه بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین محصولات بادی را بطورکامل باد می‌کنند.
لازم به ذکر است که موتور تلمبه‌های برقی بسیار قوی است، به همین جهت این تلمبه‌ها می‌توانند بصورت مرتب ۴ ساعت فعالیت کنند و هیچ آسیبی نبینند. همچنین در ساخت بدنه تلمبه‌های برقی و شارژی از پلاستیک فشرده استفاده می‌شود. به این ترتیب این تلمبه‌ها بدنه بسیار قوی و مستحکمی دارند و در برابر آسیب‌های فیزیکی نظیر؛ پرت‌شدن و… مقاومت بسیار بالایی دارند.

تلمبه دستی بتو مدل CRH015P

خرید از دیجی کالا

اتصال تلمبه‌های برقی با برق توسط سیم انجام می‌گیرد. به اینصورت که با متصل‌کردن برق تلمبه را روشن کنید و سپس نازل را به دریچه ورود و خروج محصول اتصال دهید. دقت داشته باشید که امروزه شما می‌توانید با توجه به نوع دریچه محصول سر نازل را تغییر دهید تا به این ترتیب نازل درون دریچه هوا به خوبی جای گیرد. حال در این مرحله می‌توانید از کلید تعبیه‌شده بر روی تلمبه استفاده کنید و با توجه به نیاز خود تلمبه را در حالت مکش یا پمپاژ قرار دهید.
تلمبه‌های برقی در خود یک باتری قابل شارژ دارند که با هر بار شارژ آن می‌توان لاستیک یک خودرو سواری را ۴ بار شارژ کرد. همچنین این تلمبه‌ها معمولاً یک صفحه نمایش دیجیتالی دارند که فشار باد را بر روی خود نمایش می‌دهد.
فراموش نکنید با استفاده از تلمبه‌های برقی برخلاف دیگر تلمبه‌ها به راحتی می‌توان لاستیک خودرو را باد کرد.

نکات مهم هنگام خرید انواع تلمبه

هنگام خرید انواع تلمبه نیز همانند خرید هر ابزار و کالای دیگر توجه به چند نکته ضروری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم.

اندازه و وزن محصول

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید یک تلمبه اهمیت دارد وزن و اندازه آن است. در گذشته تلمبه‌ها در وزن‌های بسیار سنگین طراحی و تولید میشدند به همین جهت جابه‌جایی این تلمبه‌ها بسیار سخت و دشوار بود اما امروزه در وزن‌های بسیار سبک ساخته می‌شوند و به سادگی می‌توان آن‌ها را به هر مکانی انتقال داد.

تضمین

بدون شک می‌دانید که امروزه تضمین خرید یک کالا تا چه حد در خیال آسوده مشتری تأثیر دارد. لازم به ذکر است که تلمبه مورد نظر شما باید با ارائه یک برگه ضمانت خریداری شود تا به این ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایراد بتوانید به راحتی آن‌ها را رفع و حل کنید.

جنس بدنه

همانطور که گفتیم بدنه تلمبه‌های موجود در بازار از جنس‌های مختلفی تهیه شده‌اند که از مهم‌ترین و رایج‌ترین این جنس‌ها می‌توان به استیل، پلاستیک، آلومینیوم فشرده و… اشاره کرد. ارزان‌ترین این جنس‌ها پلاستیک و آهن است که البته دقت داشته باشید که مدل پلاستیکی به سرعت شکسته می‌شود و مدل آهنی نیز به سرعت زنگ می‌زند.
دقت داشته باشید که هریک از این جنس‌ها می‌توانند بر روی دوام بدنه و سنگینی محصول تأثیر بگذارند. پیشنهاد ما به شما این است که یک محصول مقاوم و در عین حال سبک خریداری نمایید تا به راحتی بتوانید آن را جابه‌جا کنید.

تلمبه بتو مدل Shock Supreme

خرید از دیجی کالا

قابلیت حمل و کارکرد آسان

فراموش نکنید که ممکن است در سفر به تلمبه خود نیاز داشته باشید به همین جهت تلمبه شما باید وزن کمی داشته باشد و به سادگی قابل حمل و جابه‌جایی باشد تا به این ترتیب در حمل آن با مشکل مواجه نشوید. همچنین هر فرد باید به راحتی و بدون هیچ علم و دانش خاصی بتواند از تلمبه موردنظر خود استفاده کند.

سری خروجی

شما با استفاده از سری فابریک محصول خود می‌توانید وسایل مختلفی را باد کنید. اما امروزه جهت بادکردن برخی وسایل نیاز به یک سری مخصوص است، به همین خاطر تلمبه خریداری‌شده شما باید با انواع سری‌ها سازگاری داشته باشد.

فشارسنج

امروزه بطورمعمول با فشاردادن یک محصول می‌توان متوجه بادشدن آن شد اما این ترفند همیشه کاربردی نیست و در برخی از وسایل نظیر؛ لاستیک خودرو باید به اندازه باد وارد کرد. شما در این شرایط می‌توانید از تلمبه‌هایی که در خود فشارسنج دارند استفاده کنید. این فشارسنج‌ها پس از رسیدن باد به حد مطلوب بصورت کاملاً خودکار خاموش می‌شوند.

روش‌های نگهداری از تلمبه

امروزه توجه به برخی از نکات در نگهداری یک تلمبه اهمیت بسیاری دارد، مهم‌ترین این نکات عبارت است از؛
• در هنگام استفاده از تلمبه در وسط کار مقداری به آن استراحت دهید، چراکه در صورت داغ‌شدن شلنگ شما خواهد ترکید.
• تلمبه خود را از گرما و نور خورشید دور نگه دارید، چراکه واشر و قسمت‌های پلاستیکی و شلنگ تلمبه شما اگر در معرض نور خورشید قرار گیرند آسیب خواهند دید.
• توان تلمبه خود را در نظر داشته باشید و بیش از حد از او کار نکشید.
• اگر از تلمبه برقی استفاده می‌کنید حتماً آن را بر روی یک سطح قرار دهید تا به این ترتیب آب و گردوغباری وارد آن نشود و آسیب نبیند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم امروزه استفاده از تلمبه جهت بادکردن وسایل مختلف از رایج‌ترین و مناسب‌ترین روش‌ها است. تلمبه‌ها در انواع بسیار و مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید تلمبه نیاز خود را درنظر بگیرید و با توجه به بودجه خود بهترین و مناسب‌ترین نوع تلمبه را انتخاب کنید تا به این ترتیب بازدهی بالایی داشته باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب حتماً برایتان پیش‌آمده که تجربه کوبیدن میخ به دیوار را داشته باشید. برای این […]

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی روغن‌دان یکی از ابزارهای پرکاربرد است که از آن برای روانکاری قطعات […]

پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار کدام مدل است؟

بررسی پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار روغن‌دان یکی از ابزارآلاتی است که برای نگهداری روغن و روانکاری قطعاتی که دچار مشکل […]

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی در بازار

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی روغن از مواد مصرفی است که برای روان کردن استفاده می‌شود. […]

انواع روغن‌دان و نکاتی که باید درباره آن‌ها بدانید!

بررسی انواع روغن‌دان بدون شک دیده‌اید که امروزه برخی وسایل و دستگاه‌ها پس از مدتی کارکردن عملکرد اولیه خود را […]

روغن‌دان و راهنمای کامل خرید حضوری و اینترنتی آن

راهنمای خرید روغن‌دان روغن‌دان از نظر شکل ظاهری با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌گردد.این وسیله برای انجام کارهای روانکاری […]

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی نردبان یکی از وسایل ساده اما ضروری در پروژه‌های ساختمانی و تعمیرات خانگی […]

نردبان و بررسی برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن در بازار

بررسی پرفروش‌ترین نردبان در بازار نردبان یک وسیله‌ی پرکاربرد در فروشگاه‌ها، منازل و کارگاه‌های صنعتی است که برای دسترسی به […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه