قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی | دهکده ابزار

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

  • 1 اردیبهشت 1401
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی

ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره هم می‌شناسند یکی از لوازم ضروری برای مشاغل فنی است. زیرا قابلیت اتصال چند نوع سری و انواع پد را دارد و با استفاده از آن می‌توان برش، سنباده زنی، تراش، فرز و کارهایی از این قبیل را انجام داد. کار با این ابزار محدودیت ندارد و مختص حرفه‌ی خاصی نیست. به طوری که در کارگاه‌های آهنگری، نجاری، ساختمانی، نقاشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزار همه کاره انواع مختلفی دارد که تعداد و نوع ابزار موجود در آن متفاوت است و برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند. اما به طور کلی اکثر ابزاری که برای تمامی مشاغل فنی مورد نیاز است را شامل می‌شود. بنابراین با داشتن این ابزار به راحتی می‌توان چند کار مختلف را به طور همزمان انجام داد. از آنجایی که کارهای فنی نیازمند چند نوع ابزار تخصصی هستند افراد ترجیح می‌دهند به جای حمل و نگهداری چندین ابزار، یک ابزار با کارایی بیشتر را همراه خود داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد و مزایای ابزار همه کاره  و قیمت ابزار همه کاره در این مقاله با ما همراه باشید.

ابزار همه کاره از چه قطعاتی تشکیل می‌شود؟

قطعات تشکیل دهنده‌ی ابزار همه کاره نسبت به کاربرد آن در هر ابزار متفاوت است. به طور کلی این ابزار شامل قسمت‌های مختلفی از جمله تیغه‌های برش، سوهان، دریل، پیچ گوشتی، اره و انبردست است که در بعضی ابزارهای چندکاره تعدادی از آن‌ها وجود ندارد و یا دارای قطعات اضافی است. تیغه‌های متنوعی برای انجام کار با این ابزار وجود دارد که تنها با تعویض سری می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. تنها مورد مهم در مورد تیغه‌ها و ابزارها این است که بدانید کدام یک را برای چه قطعه‌ای استفاده کنید. چون هر سری توانایی انجام کاری را دارد و اگر اشتباه به کار گرفته شود علاوه بر خراب شدن قطعه‌ی کار، خود ابزار نیز آسیب می‌بیند. برای مثال تیغ اره دیسکی برای برش‌های عمیق و کار با مواد چوبی و فلزات مناسب است. از سوهان و سنباده برای سایش ، رنگ زدایی و پرداخت سطوح مختلف استفاده می‌شود. زمانی که کار با فلزات، فایبرگلاس و صفحات سیمانی مدنظر باشد باید از تیغ اره عمقی فلز ( HM ) برای برش فولاد، میخ، پیچ و ایجاد برش‌های عمیق روی مواد مقاوم در برابر سایش استفاده کرد. تیغ اره عمقی بیمتال برای ایجاد شیار روی چوب نرم و سخت و برش‌های عمیق روی صفحات لایه دار چوبی کاربرد دارد. تیغ اره الماسه تکه‌ای نیز برای کار با مواد پلاستیکی، شیشه، کاشی نرم، اپوکسید هارتس و ایجاد شیار و برش روی آن‌ها مناسب است.

ابزار همه کاره محک مدل MFT-250 مجموعه 7 عددی

ابزار همه کاره چند نوع است؟

بر حسب قطعات موجود روی آن انواع مختلف ابزار همه کاره وجود دارد اما اگر بخواهیم آن را در یک دسته بندی کلی قرار دهیم به انواع دستی، برقی و شارژی تقسیم می‌شود. هرکدام از این ابزارها ویژگی‌هایی دارند که مورد بررسی قرار می‌دهیم.
• دستی : این نوع ابزار با کمک نیروی فیزیکی کاربر قابل استفاده است و خود انواع مختلفی دارد. قطعات این ابزار شامل پیچ گوشتی، انبردست، چاقو، آچار، قیچی و مواردی از این قبیل است. این ابزار اندازه‌ی کوچکی دارد و به راحتی قابل حمل است و چون در جیب لباس کار هم جا می‌شود به آن ابزار جیبی نیز می‌گویند. تمامی ابزارهای موجود روی آن به یک دسته‌ی اصلی متصل هستند که هنگام استفاده باز می‌شود.
• برقی : این ابزار دارای موتوری است که توسط نیروی برق کار می‌کند و ابزار متصل به آن را به حرکت درمی‌آورد. ابزار همه کاره برقی نسبت به نوع دستی بدنه‌ی نسبتا بزرگی دارد و برای انجام کارهایی که به قدرت بیشتری نیاز دارند مناسب است. دریل پیچ گوشتی یکی از پرکاربردترین ابزار برقی است که در کارگاه‌ها برای انجام تعمیرات و کارهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ابزار از قدرت بالایی برخوردار است و باعث خستگی کاربر نمی‌شود.
• شارژی : این ابزار شباهت بسیار زیادی به نوع برقی دارد با این تفاوت که نیروی مورد نیاز خود را از طریق باتری قابل شارژ تامین می‌کند. توانایی انجام تمام کارهایی که یک ابزار برقی انجام می‌دهد را دارد و در برخی موارد نسبت به نوع برقی برتری می‌یابد. زیرا در برخی مکان‌ها امکان دسترسی به برق وجود ندارد و کاربر با استفاده از این ابزار می‌تواند در هر محیطی کار خود را انجام دهد. شاید به نظر بیاید که قدرت ابزار شارژی از نوع برقی کمتر است. در حالیکه برخی از مدل‌های شارژی به حدی پیشرفته هستند که از لحاظ توانایی و قدرت با ابزار برقی برابری می‌کنند. تنها نکته‌ی مهم هنگام کار با این ابزار توجه به میزان شارژ دستگاه است که قبل از شروع به کار باید از پر بودن باتری آن مطمئن شوید.

از ابزار همه کاره در چه کارهایی استفاده می‌شود؟

این ابزار توانایی انجام کارهای مختلفی را دارد و از این رو در بیشتر کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ محدودیتی برای کار با این ابزار وجود ندارد و با استفاده از آن می‌توان کارهایی همچون برش، تراش کاری، نصب قطعات مختلف، ساییدن و پرداخت دادن سطوح را انجام داد. ابزار همه کاره در صنایع مختلفی همچون معماری و ساختمان، آهنگری، نجاری و چوب، نصب کمد و کابینت، سنباده زدن سطوح و نقاشی کاربرد دارد. ایجاد برش‌های عمقی و سطحی روی چوب و فلزات، برش چوب دارای میخ، جدا کردن لوله‌های غیرآهنی، فرزکاری روی کاشی نازک، ساییدن چسب روی سطوح، یکدست کردن سطح، جداسازی مات و بتن، ساخت پنجره‌های سقفی و سقف کاذب از جمله کارهایی هستند که با کمک ابزار همه کاره می‌توان انجام داد.

کار با ابزار همه کاره چه مزایایی دارد؟

استفاده از ابزار چند کاره مزایای بسیاری دارد که همین امر باعث ترغیب افراد به استفاده از آن شده است.
– یکی از مهم‌ترین مزایای این ابزار کاربری آسان آن است. کسانی که در کارهای فنی مشغول به کار هستند باید ابزار زیادی را همراه خود داشته باشند. اما با استفاده از ابزار همه کاره نیازی نیست که تمامی ابزار را به صورت جداگانه با خود حمل کنند. چون این وسیله بیشتر ابزار کاربردی را دارد و فقط با تعویض سری می‌توان به صورت همزمان از ابزارهای مختلف استفاده کرد.
– با اینکه ابزار همه کاره چند نوع ابزار متفاوت را شامل می‌شود اما نسبت به تعداد ابزار حجم کمی دارد و فضای کمی را اشغال می‌کند. از این رو در هر مکانی قابل نگهداری است.
– هنگام استفاده از این ابزار کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. زیرا تمام ابزار مورد نیاز در یک وسیله جمع آوری شده‌اند و نیاز نیست برای هر کاری از ابزار جداگانه استفاده کنید.
– ابزار همه کاره از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. یعنی اگر بخواهید همان ابزارها را به صورت جداگانه خریداری کنید باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. در صورتی که ابزار همه کاره با وجود اینکه تعداد زیادی از ابزار را شامل می‌شود قیمت مناسبی دارد.
– انواع شارژی این ابزار حتی در مسافرت و مواقعی که دسترسی به برق وجود ندارد بسیار کاربردی است و در شرایط سخت می‌توان از آن استفاده کرد.
– در انواع برقی و شارژی این ابزار امکان تنظیم سرعت انجام کارها وجود دارد و کاربر می‌تواند با توجه به نوع کار سرعت ابزار را کنترل کند.
– لیست کارهای قابل انجام توسط ابزار همه کاره بسیار گسترده است. زیرا وجود تیغه‌ها و ابزار گوناگون این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند در مشاغل گوناگون در این وسیله استفاده کند.

ابزار همه کاره دیوالت مدل DWE315KT

کدام ابزار برای شما مناسب است؟

بهترین ابزار همه کاره نوعی است که بتواند هرگونه نیاز کاری شما را نسبت به ابزارهای مختلف تامین کند. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید این ابزار باید به آن دقت کنید متناسب بودن نوع ابزار با نوع کاری است که انجام می‌دهید. برای مثال فردی که دائما در داخل کارگاه مشغول به کار است باید از ابزاری استفاده کند که قدرت بالایی دارد و می‌تواند حجم زیادی از کار را در طول روز انجام دهد. ابزار همه کاره برقی مناسب‌ترین گزینه برای این افراد است. چون همیشه به جریان برق دسترسی دارند و میزان کار زیادی انجام می‌دهند. اما فردی که برای انجام کارها مجبور است به مکان‌های مختلفی برود بهتر است که از نوع شارژی این ابزار استفاده کند.

نوع دستی نیز برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از تعداد محدودی از ابزارهای ساده استفاده کنند. یک ابزار همه کاره‌ی خوب باید علاوه بر برخورداری از قدرت مناسب وزن و حجم نسبتا پایینی داشته باشد تا بتوان به راحتی با آن کار کرد. این ابزار با سرعت‌های متفاوتی توانایی انجام کارها را دارد که معمولا با OPM روی ابزار یا در دفترچه راهنمای آن درج می‌شود. این شاخص تعداد نوسان را اندازه گیری می‌کند و به عبارتی سرعت حرکت ابزار در هر دقیقه است. در صورتی که سرعت انجام کارها برای شما در اولویت قرار دارد باید ابزاری با OPM بالا را انتخاب کنید. از دیگر ویژگی‌های ابزار همه کاره می‌توان به داشتن لامپ LED ، قابلیت تعویض سری در زمان کم، مجهز بودن به کلید و دیمر برای کم و زیاد کردن سرعت اشاره کرد. این ابزار در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود که هرکدام کاربرد و مزایایی دارند اما در نهایت نوع کار شما مشخص می‌کند که کدام ابزار را انتخاب کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه