انواع انبر پرچ و بررسی کاربرد و ویژگی های هرکدام - دهکده ابزار

بررسی انواع انبر پرچ

  • 7 اردیبهشت 1400
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

انواع انبر پرچ

انبرپرچ یا همان دستگاه پرچ کن همچون بسیاری از ابزارآلات دیگر در صنعت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این وسیله می‌توانید دو یا چند قطعه را هم دیگر متصل کنید. اتصالی که با کمک این دستگاه انجام می‌شود را اتصال ثابت می‌گویند، زیرا بعد از اتصال دو قطعه بهم با استفاده از این دستگاه جدا کردن آن‌ها کار  راحتی نخواهد بود. به عنوان مثال از این ابزار برای اتصال پلاک خودرو به بدنه ماشین استفاده می‌شود. با این مثال امیداواریم کاربرد استفاده از این وسیله را متوجه شده باشید. توجه داشته باشید جداسازی قطعاتی که با استفاده از دستگاه پرچ کن بهم دیگر متصل می‌شوند، تنها با از بین بردن میخ آن میتوان آن‌ها را از همدیگر جدا کرد. انبرپرچ کن دارای کاربردهای بسیار زیادی است و در بسیاری از کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع انبر پرچ را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب: (با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت می شوید)

انبر پرچ مدل YSH48

انبر پرچ

سال‌ها پیش این ابزار بیشتر در کارگاه‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شد اما امروزه از این ابزار برای مصارف خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.عموما انواع دستی این ابزار مناسب‌ترین نوع برای جعبه ابزارهای خانگی است. ما در این مطلب سعی کردیم انواع انبر پرچ را مورد برسی قرار دهیم تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

انبر پرچ چیست و ساختار آن به چه صورت است؟

همان طوری که گفتیم ابزاری برای اتصال دو قطعه به یکدیگر است. این وسیله تشکیل شده از دو دسته، سری، فنر، گیره.

لازم است بگوییم انبرپرچ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که امکان انجام عملیات جوشکاری وجود نداشته باشد. همچنین در صورتی که تنها از یک سمت امکان دسترسی به قطعه وجود داشته باشد این وسیله کاربرد دارد. برای انجام عملیات پرچ کاری نیاز به مهره و یا میخ دارید. مهره‌های پرچ هم از نظر شکل ظاهری متفاوت هستند مثل مهره پرچ لبه دار ساده، شیار دار، لبه نازک ساده و …

قابل ذکر است که جنس این مهره‌ها معمولا از استیل ضد زنگ، آلومینیوم، روس و برنج است و هر یک از این جنس مهره‌ها برای اتصالات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین سایز این مهره‌ها از M3 شروع و تا M12 طراحی و تولید می‌شوند. همچنین باید بدانید که علاوه بر مهره‌ها میخ‌هایی که برای عملیات پرچ استفاده می‌شود هم دارای انواع مختلفی است مثل: چکشی، فشنگی، ترقه‌ای، لوله و …

میخ‌ها در سایزهای مختلفی همچون 3،5،7 میلیمتر در بازار وجود دارند. برای شروع عملیات پرچ کاری باید ابتدا دو قطعه را با استفاده از دریل مخصوص سوراخ کنید و در نهایت میخ و یا مهره را به قطعات متصل کنید. زمانی که عملیات سوراخ کاری انجام می‌شود بیشتر میخ‌های پرچ مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا سرعت کار بیشتر از فرایند بستن مهره است و همچنین از نظر شکل ظاهری از ظرافت بیشتری برخوردار است.

انبر پرچ مدل B2

انبر پرچ

انبر پرچ چه کاربردی دارد؟

از انبرپرچ به منظور متصل کردن هر قطعه با هر جنسی می‌توان استفاده کرد. پرچ کن‌ها با نام انبر پرچ و دستگاه پرچ در بازار موجود هستند. انبرهای پرچ کن همان طوری که از ایم آن مشخص است شکلی شبیه به انبر دست دارند و به سه دسته ساده، دو دسته و آکاردئونی تقسیم می‌شوند. دستگاه پرچ هم به دو نوع بادی و برقی یا شارژی هستند. نوع دستی ابزار پرچ بیشتر برای مصارف خانگی مناسب است و انواع بادی و برقی این وسیله در انواع صنعت‌های بزرگ کوچک به خصوص صنعت خودرو سازی به منظور متصل کردن باربند، رادیاتور، بدنه خودرو، پلاک و …. استفاده می‌شود. علاوه بر صنعت خودرو سازی برای تولید انواع لوازم خانگی همچون یخچال و حتی اتصال قطعات دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا می‌دانید چند نوع انبر پرچ در بازار موجود است؟ با ما همراه باشید تا با انواع انبر پرچ و دستگاه پرچ آشنا شوید.

انواع دستگاه و انبر پرچ

همان طوری که گفتیم این ابزار به طور کلی به سه دسته، برقی یا شارژی، دستی، بادی تقسیم بندی می‌شود. اما هر یک از این مدل‌ها خود به چندین نوع تقسیم بندی می‌شوند.به عنوان مثال انبرپرچ بادی خود به دو نوع ساده و اتوماتیک طراحی و تولید می‌شود. اگر به اسن این مدل توجه کرده باشید خواهید فهمید که هر دو نوع انبر پرچ بادی با استفاده ازکمپرسور هوا کار می‌کند.

انبر پرچ رونیکس مدل RH-1605

انبر پرچ

انبر پرچ ساده

یکی از معمول‌ترین و متداول ترین نوع انبر پرچ است که کاربرد بسیار زیادی دارد. این ابزار از دو دسته انبر مانند تشکیل شده است. معمولا جنس آن از فلز و یا پلاستیک است. اما دقت داشته باشید که برای انجام ‌کارهای ساده و سبک این انبر را انتخاب کنید. برای کار با این ابزار نیاز به مهارت و آموزش خاصی نیست و کار کردن با آن بسیار آسان و راحت است. به نحوی که با استفاده از دست هم می‌توانید دو دسته آن را فشار دهید. بدان معنا است که نیاز به نیروی زیادی برای کار با آن لازم نیست. نکته‌ای باید بیان شود این است که اگر قصد استفاده از این ابزار را در فضاهای کوچک و تنگ را دارید که میزان دسترسی کمتر است، از مدل‌هایی انتخاب و خریداری کنید که سری بلندتری دارند. زیرا به راحتی طول آن به بخش مورد نظر شما برسد.

انبرپرچ دو دسته یا دسته بلند

برای استفاده از این مدل انبر پرچ نسبت به مدل قبلی نیاز به نیروی بیشتری دارید، زیرا طول دسته آن کمی بلندتر است. همین موضوع باعث شده است که نیاز باشد با هر دو دست آن را فشار دهید. اما دقت داشته باشید که باید نیرویی که به دسته‌های آن وارد می‌کنید به یک اندازه باشد. از این ابزار عموما برای انجام پرچ‌ کاری‌های بزرگ و محکم استفاده می‌شود. لازم است بدانید که محدوده پرچ کاری این ابزاربیشتر از مدل قبلی است. از انبر دو دسته می‌توانید برای مصرف خانگی و کارگاه‌های صنعتی برق و مکانیک استفاده کنید.

انبر پرچ دستی اپسوم مدل 70200020

انبر پرچ

انبر پرچ آکاردئونی

انبر پرچ آکاردئونی همان طوری که از اسمش مشخص است شبیه به یک ساز آکاردئون است. اگر این انبر با باز و بسته کنید، دسته طول آن تغییر پیدا خواهد کرد. این انبر برای زمانی طراحی شده است که نیاز است طوب ابزار متناسب با مکان مورد استفاده، تغییر پیدا کند. برای کار کردن با این انبر باید دسته آن را به صورت کامل از هم باز کنید و سپس میخ پرچ را در داخل سری آن بگذارید  و در نهایت دسته آن را محکم فشار دهید تا به طور کامل بسته شود. این فرایند را تا زمانی که میخ به قطعه متصل شود باید تکرار کنید.

دستگاه پرچ بادی

پرچ بادی سرعت زیادی در مقابل انبرهای دستی دارد. پس زمان انجام فرایند با این دستگاه به اندازه زیادی کاهش پیدا می‌کند. همچنین دیگر نیاز به نیروی زیادی برای انجام کار با این ابزار نخواهید داشت. از پرچ بادی بیشتر در صنایعی که باید عملیات پرچ کردن به طور زیاد و مداوم انجام شود، استفاده می‌شود. مثلا صنایعی همچون کشتیرانی، خودروسازی، ساخت کانال. این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از دستگاهی به نام کمپرسور باد تامین می‌کند. این ابزار سایز نسبتا کوچکی دارد اما بر خلاف اندازه و سایزش از قدرت بالایی برخوردار است. پرچ کن‌های بادی خودشان به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتومانیک دسته بندی می‌شوند. دستگاه پرچ بادی نیمه اتوماتیک طوری طراحی شده است که با استفاده از بخش چرخشی که در قسمت انتهایی دستگاه قرار دارد، مندریل را باز و بسته کنید و میخ یا مهره را پرچ کنید. واضح و بدیهی است که این مدل از پرچ کن‌ها در مقایسه با نوع تمام اتوماتیک آن انجام عملیات نیاز به زمان بیشتری دارد. همچنین چون مندریل آن مکانیکی است، استهلاک نسبتا بیشتری به نوع اتوماتیک آن دارد.

انبر پرچ سامکو مدل YPH-N24

انبر پرچ

دستگاه‌های پرچ کن اتوماتیک برای صنایعی استفاده می‌شود که کیفیت اتصالات وسایل برای آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. پرچ کن اتوماتیک از یک ماشه برای حرکت مندریل به سمت جلو برخوردار است. لازم است بگوییم پس از انجام پرچ شدن میخ به صورت اتومات مندریل به عقب باز می‌گردد. چیز دور از ذهنی نیست که قیمت بیشتری نسبت به نوع نیمه اتوماتیک آن داشته باشد. پس اگر کیفیت اتصال قطعات برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است خرید این دستگاه برای شما به صرفه‌تر و مناسب تر است.

دستگاه پرچ کن‌ شارژی یا برقی

چیزی شبیه به دستگاه پرچ بادی است تنها تفاوت آن در منبع انرژی آن است. این دستگاه با استفاده از برق و یا باتری کار می‌کند و همچون نوع بادی نیازی به شلنگ ندارد.

مزایای استفاده از انبر پرچ

مقرون به صرفه بودن: این ابزار در مقایسه با ابزار دیگر ابزارها که به منظور وصل کردن دو قطعه به همدیگر طراحی و تولید شده‌اند قیمت بسیار مناسب‌تری دارد.

انبر پرچ کاتانا مدل KT21

انبر پرچ

راحتی کار با آن: از طرفی کارکردن با این ابزار نیاز به مهارت خاصی ندارد. به راحتی می‌توانید بدون هیچ گونه آموزشی با آن کار کنید.

تعمیر پذیری بالا: همچنین چون ساختار این وسیله ساده است. احتما خراب شدن آن بسیار اندک است و در صورت خرابی، به راحتی تعمیر می‌شود.

تنوع بالا در مدل: این وسیله انواع مختلفی دارد و باید متناسببا جایی که میخواهید از آن استفاده کنید یکی از انواع آن را انتخاب و خریداری کنید. به طور مثال در فضاهای تنگ و کوچک، قادر به استفاده از پرچ معمولی را نخواهید داشت.

سایز کوچک و مناسب: این وسیله سایز خیلی بزرگی ندارد. طوری طراحی شده است که به راحتی در جعبه ابزار قرار می‌گیرد. به راحتی قابل حمل شدن است.

نکات مهم در خرید انبر پرچ

برای خرید بهتر ابزارآلات لازم است اطلاعات کافی در مورد انواع آن و کاربردهای آن داشته باشید. همیشه سعی کنید محصولی خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا عمر بیشتری داشته باشد و به زودی خراب نشود. هرچه کیفیت متریال استفاده شده و کیفیت ساخت یک محصول پایین باشد، احتمال خرابی آن در مدت زمان کوتاه بالا است. در این صورت مجبور به خرید مجدد هستید. بنابراین همان اول هزینه کنید بهتر است تا اینکه چندین بار هزینه کنید.

پرچ دستی رونیکس مدل Super RH 1602

انبر پرچ

بنابراین لازم است پیش از آن که محصولی را خریداری کنید با کاربرد، ویژگی و مشخصات فنی آن آشنا باشید. برای خرید یک انبرپرچ مناسب و خوب لازم است به موارد بیان شده در زیر توجه داشته باشید:

  • نوع ابزار

مهمترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید انبر پرچ به آن توجه داشته باشید، نوع ابزار است. ابزار اول از همه باید متناسب با کار شما باشد. این وسیله انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای انجام کار در شرایط و محیط خاصی طراحی شده‌اند. مثلا انبرپرچ دو دسته مناسب‌ترین نوع انبر برای اتصالات بزرگ است. با این حال این کار شما است کع مشخص می‌کند به چه ابزاری نیاز دارید.

  • وزن و اندازه

وزن و اندازه یک انبر وابسته به این است که انبر را برای چه محیط کاری می‌خواهید. انبر پرچ‌های ساده که برای مصارف خانگی هستند، وزن و اندازه کمتری نسبت به نوع دو دسته دارند. پس هرچه اندازه یک انبر بزرگ تر باشد، به طبع وزن آن نیز بیشتر خواهد بود. در زمان خرید حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که وزن انبر سبک باشد، زیرا انبر پرچ یک ابزار دستی به حساب می‌آید و هرچه وزن بیشتری داشته باشد، در حین کار با آن زودتر احساس خستگی خواهید کرد. انبر پرچی خریداری کنید که وزن کمتر و متعادل‌تری نسبت به سایزش داشته باشد.

پرچ دستی وینکس مدل EH2521

انبر پرچ

  • طراحی، جنس و طول دسته

مهمترین معیاری که باید در خرید یک ابزار در نظر داشته باشید، طراحی آن ابزار و جنس دسته آن است. ابزارهای دستی باید به صورت ارگونومیک و متناسب با دست کاربر طراحی و تولید شوند. ارگونومیک بودن از این جهت اهمیت دارد که کار کردن با وسیله لذت بخش باشد و آسیبی به کاربر وارد نشود. از طرفی چون یک ابزار دستی است، حتما باید دسته‌های آن مقاومت و دوام بالایی داشته باشند. زیرا برای انجام کار با این ابزار لازم است که به دسته آن نیرو وارد شود. پس باید در برابر این فشار مقاومت خوبی داشته باشد. به طور کلی بدنه و دسته‌ی این ابزار بهتر است که از فولاد ضد زنگ ساخته شود. انبرپرچ‌هایی که از جنس چدن باشند، زودتر از انبر با جنس فولاد شکسته می‌شوند و کاربر مجبور به خرید دوباره خواهد بود که منجر به هزینه دوباره می‌شود. پس همان اول به کیفیت جنس انبر و مقاومت آن در برابر فشار توجه بیشتری داشته باشید.

همچنین در زمان خرید انبر پرچ حتما به اندازه دسته توجه داشته باشید. لازم است بدانید که اندازه دسته انبر با توجه به سایز میخ‌ها تعیین می‌شود. یعنی هرچقدر اندازه میخ بزرگتر، دسته انبر باید بلندتر باشد. از طرفی هرچقد اندازه دسته بلندتر باشد، قدرت نیرو وارده هم بیشتر خواهد بود. انبرهایی که دسته بلندتری دارند، دوام و استحکام بیشتری دارند و برای اتصالات بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تعداد سری

تعداد سری یکی دیگر از نکاتی است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی بیشتر انبر پرچ‌ها 4 سری بر روی دسته خود دارند. البته ناگفته نماند که این تعداد با توجه به نوع ابزار فرق دارد. قبل از شروع کار باید سری را انتخاب کنید که متناسب با سایز میخ باشد. پی هرچقدر تعداد سری یک انبر بیشتر باشد، کاربرد آن نیز بیشتر خواهد بود.

انبر گشاد کن ولیو مدل vst22

انبر پرچ

  • قدرت و کیفیت فنر

این ابزار چون وسیله‌ای است برای متصل کردن دو قطعه به همدیگر لازم است که ثدرت و کیفیت فنر استفاده شده در آن بالا باشد. فرایند پرچ کاری یعنی پهن کردن نوک میخ با کمک فنر. پس اگر فنر کیفیت و قدرت بالایی نداشته باشد، عمل پرچ کاری به خوبی انجام نخواهد شد. پس برای اینکه کیفیت کار شما بالا باشد، لازم است قدرت و کیفیت فنر انبر پرچ مورد استفاده بالا باشد.

  • قابلیت قفل دسته

یکی دیگر از نکات قابل توجه قفل دسته انبر است. معمولا برخی از انبر پرچ‌ها در انتهای دسته خود یک قفل به منظور قفل شدن و جلوگیری از باز شدن دسته‌ دارند. این ویژگی برای زمانی که نیاز است انبر را بر روی سوراخی که ایجاد کرده‌اید حرکت دهید، بسیار مناسب و کاربردی است.

  • قیمت

مهمترین مساله‌ای که در زمان خرید هر محصولی ناخودآگاه به آن توجه زیادی می‌شود. به خصوص در حال حاضر که قیمت‌ یک محصول در هر فروشگاهی تنوع بالایی دارد. تمامی ویژگی‌هایی که تا اینجا بیان نمودیم، بر روی قیمت انبر موثر هستند. پس اول از همه باید الویت‌های خود را مشخص کنید. مثلا برای خرید انبر کیفیت برای شما مهم است و یا قیمت؟

با توجه به الویت‌های خود می‌توانید بودجه مورد نیاز خود را تعیین کنید و انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. به عنوان مثال اگر این ابزار را برای کارهای بزرگ و سنگین می‌خواهید، بهتر است همان ابتدا بهترین برند و بهترین جنس را انتخاب و خریداری کنید. تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید. با خرید یک انبرپرچ معمولی برای انجام کارهای بزرگ ممکن است در زمانی کوتاهتر از آنچه که شما تصورش را بکنید شکسته و یا خراب شود. در این صورت باید برای خرید دوباره آن هزینه کنید. با این نوسان قیمتی که بازار دارد، پیشنهاد می‌کنیم همان اول بیشتر هزینه کنید اما جنسی با کیفیت و مرغوب را تهیه کنید. زیرا قطعا مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

انبر پرچ مدل T-06

انبر پرچ

چگونه از انبر پرچ نگهداری کنیم؟

نگهداری از این انبر کار خیلی سختی نیست تنها کافیست موراد زیر را رعایت کنید:

  • هیچ گاه انبر پرچ را در شرایط مرطوب نگهداری نکنید، با توجه به اینکه بدنه فلزی دارد، رطوبت باعث زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه آن خواهد شد. البته برخی از انبرها از جنس فولاد ضد زنگ هستند. درست است که بدنه در مقابل رطوبت مقاومت دارد اما احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی به اجزای داخلی انبر وجود دارد.
  • میخ پرچ را متناسب با سر انبر انتخاب کنید. همچنین حتما به استاندارد بودن میخ‌های پرچ توجه داشته باشید. زیرا استفاده از میخ‌ پرچ غیر استاندارد سبب آسیب رساندن به دندانه‌های سر انبر می‌شود. همچنین در زمان انتخاب میخ پرچ دقت داشته باشید که با قدرت دستگاه متناسب باشد. مثلا در زمان استفاده از میخ پرچ بلند، لازم است که نیروی بیشتری به دسته انبر وارد کنید. همین کار در دراز مدت باعث شکسته شدن دسته انبر خواهد شد و عمر ابزار نیز کم می‌شود.
  • لازم است هر چند ماه یک بار اجزای داخلی انبر را با دقت روغن کاری کنید. این کار باعث می‌شود دستگاه شما روان‌تر کار کند.

نکات ایمنی در زمان استفاده از انبر پرچ

واضح و بدیهی است که در زمان استفاده از هر وسیله‌ای باید نکات ایمنی را رعایت کرد تا آسیبی نبینیم. بنابراین پیش از آنکه از این وسیله استفاده کنید، لازم است سر چکش و قالب زیر پرچ در گیره را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید چیزی در داخل آن گیر نکرده باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که سر چکش محکم بسته شده است.

برای کار کردن با این وسیله، باید قطعه را با استفاده از دریل سوراخ کنید. با این حال بهتر است که هر دو قطعه را به طور همزمان سوراخ کنید و سپس پلیسه‌های باقی مانده را تمیز نمایید. این کار باعث می‌شود که قطعات بهتر و راحت‌تر بهم متصل شوند. از طرفی احتمال آسیب رسیدن به دست کاربر کاهش پیدا می‌کند.

زمانی که دسته‌ها را برای انجام عملیات فشار می‌دهید دقت داشته باشید که دستتان در حین کار بین دسته‌های انبر گیر نکند.

در زمان پرچ کارهای ورقه‌های بلند و بزرگ، لازم است که با استفاده از پیچ و مهره دو ورقه را بهم متصل کنید، تا ثابت باقی بمانند و دقت پرچ کاری بالاتر رود و در زمان انجام فرایند، کار موج بر ندارد. به منظور کامل جا افتادن و یا چفت شدن میخ پرچ به بدنه لازمه است که با استفاده از چکش ضرباتی وارد کنید تا لقی آن به طور کامل گرفته شود. اما لازم است بگوییم ضربات را به صورت عمودی وارد کنید و تعداد ضربات زیاد نباشد. زیرا ضربه زیاد سبب شکسته شدن سر پرچ خواهد شد.

نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که قطر سوراخ پستانک با قطر میخ پرچ یک اندازه و یا کمی بزرگ تر باشد تا سبب بیرون زدگی میخ نشود.

با این حال انبر پرچ بهترین ابزاری است که برای اتصال قطعات در زمان نبود امکان جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار انواع مختلفی دارد که متناسب با نیاز خود با توجه به نکات بیان شده در این مطلب می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در زمان خرید به کیفیت، برند، کاربرد این وسیله دقت کنید تا بتوانید ابزاری کارا و مفید را تهیه کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب حتماً برایتان پیش‌آمده که تجربه کوبیدن میخ به دیوار را داشته باشید. برای این […]

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی روغن‌دان یکی از ابزارهای پرکاربرد است که از آن برای روانکاری قطعات […]

پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار کدام مدل است؟

بررسی پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار روغن‌دان یکی از ابزارآلاتی است که برای نگهداری روغن و روانکاری قطعاتی که دچار مشکل […]

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی در بازار

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی روغن از مواد مصرفی است که برای روان کردن استفاده می‌شود. […]

انواع روغن‌دان و نکاتی که باید درباره آن‌ها بدانید!

بررسی انواع روغن‌دان بدون شک دیده‌اید که امروزه برخی وسایل و دستگاه‌ها پس از مدتی کارکردن عملکرد اولیه خود را […]

روغن‌دان و راهنمای کامل خرید حضوری و اینترنتی آن

راهنمای خرید روغن‌دان روغن‌دان از نظر شکل ظاهری با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌گردد.این وسیله برای انجام کارهای روانکاری […]

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی نردبان یکی از وسایل ساده اما ضروری در پروژه‌های ساختمانی و تعمیرات خانگی […]

نردبان و بررسی برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن در بازار

بررسی پرفروش‌ترین نردبان در بازار نردبان یک وسیله‌ی پرکاربرد در فروشگاه‌ها، منازل و کارگاه‌های صنعتی است که برای دسترسی به […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه