پیچ گوشتی کدام برند بهتر و مناسب برای شما است؟ نووا یا رونیکس؟ - دهکده ابزار

مقایسه پیچ گوشتی دو برند نووا و رونیکس

  • 30 فروردین 1400
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

مقایسه پیچ گوشتی دو برند نووا و رونیکس

پیچ گوشتی جزو آن دسته از ابزاری است که کار بدون آن کاملا متوقف خواهد شد. از آن‌جایی که برای باز و بسته کردن پیچ‌ها به این ابزار نیاز پیدا خواهید کرد و چاره‌ای غیر از استفاده از آن‌ها را ندارید، پس بهتر است به دنبال مدل‌ها و برندهایی باشید که عمر بالاتری داشته و مقاومت بیش‌تری در برابر ضربه و فشار از خود را نشان دهند. انتخاب یک برند با کیفیت نیاز به داشتن اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نظر و ویژگی‌های آن دارد. در این مقاله ابتدا به بررسی مختصر پیچ‌گوشتی می‌پردازیم. انواع آن‌را معرفی می‌کنیم و پارامترهای مهمی که برای خرید این محصول نیاز دارید را بیان می‌کنیم. در نهایت به مقایسه و بررسی پیچ گوشتي‌هاي دو برند نوا و رونیکس كه هر دو از برندهاي با كيفيت فعال در زمينه توليد اين ابزارها هستند، مي‌پردازيم.

پیچ گوشتی

بايد گفت كه وسيله‌اي را نمي‌توانيد پيدا كنيد كه براي بستن قسمت‌هاي مختلف و اتصالات در آن، از پيچ استفاده نشده باشد. وجود اين قطعات كوچك و كاربردي موجب شده تا استفاده از پيچ گوشتي امري طبيعي و عادي باشد. پيچ گوشتي‌ها از هر نوعي كه باشند، با ايجاد نيرو و انتقال آن به پيچ‌ها، آن‌ها را با توجه به نياز كاربر باز يا بسته مي‌كنند. بنابراين نياز به آن‌ها قطعي است. این ابزارها برای باز و بسته کردن پیچ‌ها از دو خاصیت اهرمی و گشتاوری به طور همزمان استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که اولین پیچ گوشتی، در سال‌های پس از 1800 طراحی و اختراع شدند که دارای مدل‌های بسیار ابتدایی بودند. با گذشت زمان، ابعاد و اندازه‌های مختلفی از این وسیله ساخته شد.

امروزه پيچ گوشتي‌ها در مدل‌ها و طرح‌هاي مختلفي توليد و روانه بازار مي‌شوند. در دو دسته بندي كلي، بايد بگوييم كه پيچ گوشتي‌ها داراي دو نوع برقي و دستي هستند. مدل دستي اين ابزار بسيار پركاربرد و پر مصرف است كه با قيمت‌هايي كم‌تر از مدل برقي قابل تهيه مي‌باشند. بنابراين ما نيز به مقايسه پيچ گوشتي معمولي دو برند نوا و رونيكس مي‌پردازيم.

پیچ گوشتی

پيچ گوشتي معمولي داراي ساختار بسيار ساده‌اي است. داراي دو جزء ميله و دسته است. يك سر ميله پيچ گوشتي براي هدايت و كنترل بهتر به دسته متصل است. طرف ديگر آن با شكل‌هاي ويژه‌اي كه براي آن در نظر گرفته شده است، وظيفه باز و بسته كردن پيچ‌ها را به عهده دارد. اين بخش، يعني سري پيچ گوشتي داراي شكل‌هاي مختلفي چون، چهارسو، دو سو، ستاره‌اي، مربعي، خورشيدي و … است كه متناسب با شكل پيچ انتخاب مي‌گردد.

مدل‌هاي پيچ گوشتي‌هاي دستي موجود در بازار

1-پيچ گوشتي معمولي

مدلي كه از آن براي باز و بسته كردن پيچ‌ها ساده كه نياز به نيروي كم‌تري دارند استفاده مي‌شود.

2- پيچ گوشتي ضربه‌خور

این دسته از پیچ گوشتی‌ها زمانی استفاده می‌شوند که برای باز و بسته کردن پیچ‌ها به نیروی بیش‌تری نیاز داشته باشید و پیچ‌های معمولی نتوانند آن‌ها را باز کنند. دسته و میله پیچ گوشتی مدل ضربه خور به علت نیاز به تحمل ضربه و فشار بالا، به نحوی ساخته می‌شود که در برابر فشار آسیب نبیند. جنس دسته در پیچ گوشتی‌های ضربه خور از  pvc با مقاومت بسیار بالا است.

3-پيچ گوشتي ساعتي

این مدل اکثرا دارای 6 پیچ گوشتی است. این پیچ گوشتی‌ها تماما از جنس استیل ساخته شده و سری‌های آن‌ها در دو مدل دو سو و چهارسو قابل تهیه هستند. از پیچ گوشتی ساعتی برای باز و بسته کردن پیچ‌هایی استفاده می‌شود که بسیار ریز هستند.

4- نوك پيچ گوشتي

در بین پیچ گوشتی‌ها، مدل‌هایی را پیدا می‌کنید که دسته ندارند. از این مدل‌ها با نام نوک پیچ گوشتی یاد می‌شود. در پیچ گوشتی‌های برقی یا شارژی، سری قابل تعویض است. از این سری‌ها برای بستن روی مدل‌های برقی استفاده می‌شود.

5-فاز متر

فازمترها ابزارهای بسیار کاربردی هستند که علاوه بر بستن پیچ‌ها می‌توانند جریان برق را نیز تشخیص دهند. دسته فاز متر علاوه بر عایق بودن در برابر عبور جریان برق، قادر به نشان دادن آن نیز هست.

6-پیچ گوشتی برقی

این مدل دارای سری‌های قابل تعویض است که باعث افزایش کارایی آن نیز می‌شود. از طرفی با استفاده از نیروی برق، باتری و حتی نیروی باد، عمل بستن و باز کردن پیچ‌ها را سهولت بخشیده و موجب افزایش سرعت کار می‌گردد.

پیچ گوشتی نووا

نکات مهم در انواع پیچ گوشتی

  • مقاومت در نوک پیچ گوشتی

رعایت این پارامتر بسیار مهم است. برای افزایش مقاومت در برابر ضربه و فشار، از آلیاژ تیتانیوم استفاده می‌گردد. این آلیاژ از استهلاک پیچ گوشتی کاسته و باعث افزایش مقاومت آن می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که هر یک از انواع این وسیله دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود است. اما در تمام مدل‌ها اصل حفظ مقاومت و استحکام امری اجتناب ناپذیر بوده و برای ساخت تمامی مدل‌ها این مورد رعایت شده‌است. باید توجه داشت که به علت تماس نوک پیچ گوشتی با سطوح مختلف، این بخش باید سخت‌کاری شده و نسبت به فشار و ضربه مقاوم گردد.

  • وجود خاصیت آهنربایی

در نوک پیچ گوشتی‌ها از خاصیت آهنربایی کمک گرفته می‌شود. این خاصیت باعث می‌شود تا برای بستن پیچ‌های ریز، از گم شدن آن‌ها جلوگیری شود.

  • كيفيت دسته

قطعا توجه به جنس دسته‌ي اين وسيله، يكي از نكاتي است كه براي يك خريد خوب و استاندارد به آن نياز داريد. چرا كه باعث افزايش مقاومت وسيله و بهبود عملكرد كاربر مي‌شود.

پیچ گوشتی شرکت نوا

شرکت نوا یک برند ایرانی است. این برند با ارائه محصولات مقاوم و با کیفیت، توانسته تا جایگاه ویژه‌ای را در بازار محصولات مختلف کسب کند. محصولات این برند در کشورهای چین، اسلوانی، تایوان و… نیز عرضه می‌شوند. علاوه بر این هر محصولی را که از این برند تهیه کنید، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و تضمین‌های کافی در خصوص عملکرد و کیفیت را به مشتری ارائه می‌دهد.

شرکت نوا مدل‌های مختلفی از پیچ گوشتی‌ها را تولید و به بازار عرضه کرد‌ه‌است. دسته‌های پیچ گوشتی‌های نوا دارای یک روکش رنگی پلاستیکی است. در تمامی ست‌ها، هر دو مدل دو سو و چهار سو قرار گرفته‌اند. جنس میله در این برند، اکثرا از آلیاژ کروم و وانادیوم بوده که باعث افزایش مقاومت آن در برابر ضربه می‌شود. در برخی از مدل‌ها، میله‌ي ابزار، به شکل شش گوش ساخته شده که امکان نگهداری آن با آچار را ساده‌تر کرده‌است.

برای ساخت دسته‌ها معمولا از کریستال مقاوم بهره گرفته شده‌است. این کریستال باعث شده تا مقاومت دسته در برابر ضربه افزایش یافته و چکش خوار نیز شوند.

ست‌های ارائه شده توسط این برند برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. علت این امر نیز محدود بودن فعالیت کاربر است. در مصارف خانگی و یا خودرویی، نوع پیچ‌ها مشخص و محدود است. همچنين نیاز به مدل‌های برقی و شارژی ندارید. بنابراین با تهیه یک ست از برند نوا می‌توانید نیاز خود را با یک قیمت مناسب و کیفیت قابل توجه بر طرف کنید. برای داشتن یک ست محدود و کاربردی، که در مصارف ساده مثل مصارف خانگی استفاده می‌شوند، برند نوا پیشنهاد می‌شود. داشتن تعدادی از پیچ گوشتی‌های اصلی از نوع ساده، تمامی نیازهای شما در این زمینه را پاسخ خواهد داد.

نکته قابل توجه در مورد ست‌های نوا این است که در تعداد و ابعاد مختلفی قابل تهیه هستند. در واقع برند نوا ست‌های کوچک یا بزرگ، با دسته‌های فلزی یا پلاستیکی در مدل‌های معمولی یا چکش خوار را روانه بازار کرده‌است. این تنوع در محصول موجب شده تا بتوانید متناسب با نیاز انتخاب و خرید کنید.

ست‌های برند نوا دارای ویژگی‌های متعددی هستند. در زیر تعدادی از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم:

  1. تمامی مدل‌ها توسط روش نوا سخت‌کاری شده و حرارت دیده‌اند.
  2. در تمامی ست‌ها پیچ‌ گوشتی‌های دو سو و چهار سو قرار داده شده‌است.
  3. در اکثر مدل‌ها از دسته کریستالی و مقاوم به ضربه استفاده شده‌است.
  4. دارای مدل‌های مقاوم جهت انجام کارهای سخت و سنگین برای مدت زمان‌‌های طولانی.
  5. ساخت میله با استفاده از کروم و وانادیوم
  6. استفاده از طراحی شش ضلعی برای نگهداری راحت‌تر
    7. مقام کردن سری در برابر ضربه
  7. ایجاد خاصیت آهنربایی در سر وسیله

مدل‌های برند نوا مانند مدل NTS 2160 یک مجموعه کامل از پیچ گوشتی‌ها را داراست. این مدل و مدل‌های مشابه آن، مجموعه‌ای از پیچ گوشتی‌های دو سو و چهار سو است که کاملا نسبت به ضربه و فشار مقاومند. تمامی این ابزارهای متعلق به یک ست، در یک کیف برزنتی با کیفیت عرضه می‌شوند تا از آسیب و ضربه به آن‌ها جلوگیری شود. در مدل‌های آچارخور این برند، می‌توانید برای محکم کردن پیچ‌ها از آچار نیز کمک بگیرید. به این صورت که با قرارگیری آچار روی میله پیچ گوشتی، می‌توانید نیروی بیش‌تری را به پیچ اعمال کنید.

پیچ گوشتی رونیکس

پیچ گوشتی شرکت رونیکس

برند رونیکس یک برند ایرانی با کیفیت است که با توجه به پیاده سازی استانداردهای مختلف در تولید محصولات خود، توانسته تا نام خود را در 48 کشور دنیا ثبت کند. این برند در کشورهای مختلفی چون چین، تایوان، کره و … با موفقیت تمام در حال تولید و فروش است. گارانتی محصولات رونیکس با نام رونیکس پلاس در یک مجموعه بزرگ متشکل از واحدهای مختلف جهت پیگیری نظرات و نیازهای مشتریان ارائه می‌شود. برند رونیکس طیف گسترده‌ای از ابزار آلات را تهیه می‌کند. انواع پیچ گوشتی یکی از این محصولات است. پیچ گوشتي‌هاي توليد شده اين برند داراي كيفيت بالايي هستند كه با در نظر گرفتن استانداردهاي روز دنيا ساخته مي‌شوند. پيچ گوشتي‌هاي دستي برند رونيكس ابزارهايي پر قدرت و با كيفيت هستند كه نياز كاربر را به طور كامل تامين مي‌كنند.

پيچ گوشتي‌هاي اين برند در ست‌هاي مختلف با اندازه‌هاي متنوع به بازار عرضه مي‌شوند. مدل‌هاي جديد و مرغوب اين پيچ گوشتي‌ها، داراي استحكام پيچشي بسيار بالايي است كه دليل آن نيز استفاده از آلياژهاي ويژه و مقاوم است.

از ديگر ويژگي‌هاي اين موجود در اين برند مي‌توان به خاصيت مگنتيك يا قابليت آهن ربايي نوك در اين محصولات اشاره كرد كه براي باز و بسته كردن پيچ‌هاي بسيار ريز كاملا كاربردي هستند.

براي ساخت دسته عمدتا از PVC استفاده مي‌شود كه باعث افزايش مقاومت محصول مي‌گردد. بدنه يا دسته اين ابزارها نيز از كروم و واناديوم ساخته شده تا باعث سختي بيش‌تر آن و مقاومت بالا در برابر ضربه شود. در واقع سخت‌كاري اين محصولات توسط آلياژ كروم- واناديوم انجام مي‌گيرد كه مقاومت فوق العاده بالايي را ايجاد مي‌كند.

براي ساخت اين پيچ گوشتي‌ها تلاش شده تا از دسته‌هاي بزرگ‌تري استفاده شود. اين ويژگي موجب راحتي بيش‌تر كاربر در زمان كار با محصول مي‌گردد.

از ويژگي‌هاي پيچ گوشتي‌هاي رونيكس به اختصار مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. استفاده از خاصيت آهن ربايي در سري ابزار براي نگهداري بهتر پيچ‌ها و جلوگيري از افتادن و گم شدن آن‌ها
  2. استفاده از پي وي سي براي ساخت دسته كه موجب افزايش مقاومت دسته در برابر ضربه و فشار مي‌شود.
  3. ساخت بدنه از جنس كروم و واناديوم جهت افزايش ميزان سختي و چكش خواري
  4. قرارگيري مدل‌هاي پر مصرف در يك ست جهت كاهش نياز مصرف كننده براي تهيه مدل‌هاي مختلف
  5. ارائه گارانتي و خدمات پس از فروش حرفه‌اي با هدف تامين نياز مشتري و جلب رضايت آن‌ها

قطعا پيچ گوشتي يك وسيله بسيار پركاربرد و پرمصرف در صنايع مختلف و حتي مصارف خانگي است. هرجا كه پيچ وجود داشته باشد، شما به يك پيچ گوشتي نياز پيدا خواهيد كرد . بنابراين اين ابزارها در دنياي امروز، جزوي از زندگي انسان‌ها شده‌اند. پس براي خريد يك پيچ گوشتي مناسب و با كيفيت با طول عمر بالا، نياز به اطلاعات كافي در خصوص برندهاي مختلف خواهيد داشت. هدف ما در اين مقاله بررسي دو برند نوا و رونيكس بود.

برندهاي رونيكس و نوا هر دو برندهاي ايراني بوده كه با توجه به رعايت استانداردهاي روز دنيا و تنوع در طراحي، توانسته‌اند تا محبوبيت زيادي را در بين كاربران كسب كنند. اما هر كدام از اين دو برند داراي ويژگي‌هاي خاص خود بوده كه كاربر با توجه به نياز خود مي‌تواند براي خريد يكي از آن‌ها اقدام كند. هر دو برند كيفيت قابل توجهي داشته و با گارانتي و ضمانت به بازار عرضه مي‌شوند. اما نكته قابل توجه در آن‌ها اين است كه برند رونيكس با تنوع بالاتري اقدام به توليد محصولات خود كرده‌است. از طرفي خدمات پس از فروش در اين برند به شكل گسترده‌تري ارائه مي‌گردد. با اين حال قيمت محصولات رونيكس در مقابل با نوا بالاتر است.

نام محصولتصویرمزایامعایبلینک خرید
تراز جیبی استبیلا مدل Pro Magnetic
  • دقت
  • کیفیت ساخت
  • جمع و جور
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز کاپرو مدل K150_86
  • آهنربایی
  • کیفیت بالا
  • سبک و جمع و جور
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز استبیلا مدل 70-M
  • بدنه با متریال مقاوم
  • بدنه سبک
  • مغناطیس قوی در یکطرف
  • کیفیت ساخت بالا
  • ساخت آلمان
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز کاپرو مدل 245
  • دقت بالا
  • کوچک
  • کاربردی
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز استبیلا مدل 70T
  • سبک
  • اندازه خوب
  • کیفیت ساخت بالا
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز کاپرو مدل 920M-50
  • سبک
  • آهنربا
  • کیفیت بالا
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز استبیلا مدل 80A
  • دقت بالا
  • پروفیل قوی
  • وزن کم
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز کاپرو مدل 246M
  • دقت بالا
  • آهنربا دارد
  • وزن کم
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز استبیلا مدل 2-96
  • دقیق
  • جنس عالی
  • سبک
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
تراز کاپرو مدل Condor 905
  • دقیق
  • جنس عالی
  • ضد ضربه
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب

راهنمای خرید حضوری و اینترنتی میخکوب حتماً برایتان پیش‌آمده که تجربه کوبیدن میخ به دیوار را داشته باشید. برای این […]

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت روغن‌دان با کیفیت برای مصارف خانگی روغن‌دان یکی از ابزارهای پرکاربرد است که از آن برای روانکاری قطعات […]

پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار کدام مدل است؟

بررسی پرفروش‌ترین روغن‌دان در بازار روغن‌دان یکی از ابزارآلاتی است که برای نگهداری روغن و روانکاری قطعاتی که دچار مشکل […]

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی در بازار

مقایسه 3 برند روغن دان رونیکس، سفیر و الاستی روغن از مواد مصرفی است که برای روان کردن استفاده می‌شود. […]

انواع روغن‌دان و نکاتی که باید درباره آن‌ها بدانید!

بررسی انواع روغن‌دان بدون شک دیده‌اید که امروزه برخی وسایل و دستگاه‌ها پس از مدتی کارکردن عملکرد اولیه خود را […]

روغن‌دان و راهنمای کامل خرید حضوری و اینترنتی آن

راهنمای خرید روغن‌دان روغن‌دان از نظر شکل ظاهری با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌گردد.این وسیله برای انجام کارهای روانکاری […]

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی

لیست قیمت نردبان باکیفیت برای مصارف خانگی نردبان یکی از وسایل ساده اما ضروری در پروژه‌های ساختمانی و تعمیرات خانگی […]

نردبان و بررسی برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن در بازار

بررسی پرفروش‌ترین نردبان در بازار نردبان یک وسیله‌ی پرکاربرد در فروشگاه‌ها، منازل و کارگاه‌های صنعتی است که برای دسترسی به […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه