کمپرسور باد ماکیتا، متابو، توسن و مقایسه ویژگی آن ها - فروشگاه اینترنتی دهکده ابزار

مقایسه کمپرسور باد سه برند متابو، ماکیتا و توسن

  • 12 بهمن 1399
  • دیدگاه‌ها برای مقایسه کمپرسور باد سه برند متابو، ماکیتا و توسن بسته هستند نظر
  • kiani

مقایسه سه برند خارجی کمپرسور باد

كمپرسور باد دستگاهي با استفاده فراوان از مصارف خانگي تا صنعتي است. كمتر صنعتي را مي‌توان پیدا کرد كه از كمك اين دستگاه در پيشبرد اهداف خود استفاده نكرده باشد. بنابراين باعث ايجاد بازار رقابتي بين طراحان و توليد كنندگان ابزارها و ماشين‌الات صنعتي و غير صنعتي شده ‌است. شركت‌هاي مختلف داخلي و خارجي از زمان اختراع اين دستگاه تا كنون تلاش كرده‌اند تا تمامي نيازهاي مصرف كنندگان را در نظر بگيرند و بهترين مدل‌هاي ممكن را به بازار ارائه دهند. با اينكه اين دستگاه‌ها در حال پيشرفت و رشد هستند، اما برندهاي معتبري چون کمپرسور باد ماکیتا توانسته‌اند تا با استفاده از تكنولوژي‌هاي بروز، جايگاه ويژه‌اي را در بين ساير برندها از آن خود كنند. برندها و شركت‌هاي مختلفي هستند كه به توليد و طراحي كمپرسورهاي باد پيشرفته و با كيفيت اقدام كرده‌اند.

ما در اين مقاله به بررسي سه برند پر فروش و محبوب کمپرسور باد در بازار پرداخته‌ایم. علت محبوبيت اين سه برند طراحی ساده و كارا در كنار كيفيت و قيمت مناسب از نظر مشتريان است. برند ماكيتا، توسن و متابو، سه برند محبوبي هستند كه با توجه به نيازهاي اساسي كاربران جايگاه مناسبي  را در بين رقبا در بازار فروش كمپرسورهاي باد از آن خود كرده‌اند.

  • مشخصات و ویژگی برند ماکیتا

ماکیتا برندیست که ادعا می‌کند توانسته نیازهای مشتریان خود را در زمینه طراحی و تولید کمپرسور باد بر طرف نماید. شاید شما از جمله کاربرانی باشید که نیاز به کار با این ابزار در مکان‌های باز را داشته باشید. ماکیتا اعلام کرده که توانسته تعادل بسیار خوبی بین اندازه و قدرت را در کمپرسورهای خود ایجاد کند. در واقع توجه به داشتن کمپرسوری با ابعاد کوچک و قدرت بالا که فضای زیادی را اشغال نکند، یکی از نیازهای اساسی کاربران در صنایع مختلف است. ماکیتا توانسته کمپرسورهای خود را مجهز به سیستم حمل کند که این‌کار باعث شده تا مشکل حمل و نقل این تجهیزات برطرف شود.

ماکیتا توانسته از تکنولوژی big bore در ساخت کمپرسورهای خود استفاده کند. این تکنولوژی دارای ویژگی‌ها و نوآوری‌های منحصر به فردی بوده که باعث شده تا برند ماکیتا از سایر رقبا فاصله بگیرد. نتیجه استفاده از این تکنولوژی در طراحی کمپرسور باد ماکیتا، قدرت بیش‌تر، کیفیت و طول عمر بالاتر دستگاه خواهد بود.

کمپرسور باد

از مزایای استفاده از این تکنولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از سیلندرهای چدنی

چدن ماده‌ای سخت و با استحکام بالاست. استفاده از این فلز در ساخت کمپرسور باد ماکیتا موجب شده تا بتوانید سیلندرهای بزرگ‌تر و محکم‌تری را طراحی کنید. استفاده از سلیندر بزرگ‌تر به معنای امکان استفاده از پیستون‌های بزرگ‌تر است. این یعنی قدر بیش‌تر در فشردگی هوا در کمپرسور.

ساخت پیستون‌های بزرگ با قطر زیاد

استفاده از پیستون‌های با قطر بزرگ‌تر باعث کاهش سرعت کار این بخش می‌شود. همین امر موجب شده تا دستگاه نرم‌تر کار کرده و صدای آن کاهش یابد. از طرفی با اینکه پیستون با قطر بزرگ‌تر باعث کاهش سرعت مي‌شود، اما همزمان توانسته‌اند تا ميزان هواي خروجي در دقيقه افزايش يابد. در واقع اين پيستون‌ها باعث افزايش مقدار CFM خواهند شد. اين قابليت در نهايت كارايي و بازده دستگاه را تا ميزان بسيار زيادي افزايش مي‌دهد.

پمپ دوقلوی چدنی با سیستم روغن‌کاری

استفاده از این پمپ‌ها باعث كاهش دما تا مقادير بسيار زيادي شده ‌است. با كاهش دما، سيستم از خطر فرسودگي در امان بوده و طول عمر كمپرسور افزايش مي‌يابد.

استفاده از موتور هوندا

براي كاهش صدای کمپرسور باد ماکیتا، افزايش كيفيت و ايجاد حداكثر توان در كمپرسورهاي خود از موتورهاي 4 زمانه هوندا استفاده كرده ‌است. اين موتورها علاوه بر اشغال فضاي كم‌تر، از كيفيت بسيار بالايي نيز برخودار هستند.

برند کمپرسور باد

استفاده از سيستم كنترل خودكار

 ماكيتا در برخي از مدل‌هاي كمپرسور باد خود، از سيستم كنترل خودكار كمك گرفته‌است. اين سيستم مي‌تواند در زمان بيكاري، مصرف سوخت كاركرد دستگاه را كنترل كرده و كمك به صرفه‌جويي بسياري در اين سيستم‌ها كند.

جنس تايرها

جنس تايرها در كمپرسورهاي بزرگ مانند مدل بنزيني، از متريال بسيار مرغوبي بوده كه از پنچر شدن آن‌ها جلوگيري مي‌كند.

فيلترهاي بزرگ و با كيفيت

 استفاده از اين فيلترها يا همان فيلترهاي صنعتي بزرگ موجب شده تا امكان مكش حجم بيش‌تري از هوا در كمپرسور مهيا شود.

سيستم روغن

شير تخليه در محلي جلوي دستگاه تعبيه شده كه امكان تخليه روغن را ساده مي‌كند.

پنل

 مجهز به پنل با ارائه اطلاعاتی چون میزان فشار دستگاه و شلنگ

شیر توپی

 شیر توپی در این دتگاه‌ها دارای دسته اهرمی مقاوم ی بوده که عملکرد بهتری نسبت به شیرهای رایج دارد.

کیفیت کمپرسور باد

پایه

 جهت جلوگیری از لغزش دستگاه، پایه‌های پلاستیک در کف آن تعبیه شده که از لغزش و حرکت دستگاه حین کار جلوگیری می‌کند.

سیستم خنک کننده

 در کمپرسورهای مدل ماکیتا از تسمه و پروانه بزرگ‌تری استفاده شده که باعث می‌شود، دستگاه با سرعت بیش‌تری خنک شود.

طراحی

 ماکیتا تلاش کرده تا دستگاه‌های با قدرت بیش‌تر را تا حد ممکن، در ابعاد کوچک‌تری طراحی کند. این برند راحتی در جابجایی و حمل و نقل را حتی در مدل‌های بزرگ، جزو اصول طراحی خود قرار داده‌است.

وزن

 کمپرسور باد ماکیتا علاوه بر داشتن قطعات با جنس مقاوم و با کیفیت به دلیل داشتن وزن کم‌تر نسبت به مدل‌های مشابه از سایر رقبا، توانسته محبوبیت زیادی را بین مشتریان و کاربران به‌دست آورد.

  • مشخصات و ویژگی برند توسن

شرکت توسن علاوه بر ساخت کمپرسورهای هوا با دقت و کیفیت مطلوب، تلاش داشته تا قیمت‌های مناسب‌تری را نسبت به سایر رقبا در بازار ارائه کند. در واقع این شرکت با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی تولید و ساخت کمپرسور باد، با هدف تولید کمپرسورهای ارزان‌تر نسبت به مدل‌ها مشابه برندهای مختلف، تلاش کرده تا جایگاه خوبی را در بازار این محصولات به ‌دست آورد. از ویژگی‌های این برند که باعث تمایز آن از سایر رقبا شده ‌است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسور باد و انواع آن

زمان پر شدن مخزن

 برند توسن با طراحی ویژه خود موجب شده تا مدت زمان پر شدن مخزن هوا را تا حد ممکن کاهش دهد. بنابراین مخزن دستگاه در مدت زمان کوتاه‌تری پر می‌شود.

بازدهی دستگاه

با طراحی دقیق قطعات موتور و پمپ، عملا کارایی دستگاه افزایش یافته و با بازدهی بالاتری کار ‌می‌کند. علاوه بر این، به کار گیری دقت و کیفیت در ساخت این قطعات موجب شده تا دستگاه طول عمر بالاتری را داشته باشد.

جنس قطعات

 مسئله خوردگی و یا زنگ زدگی در تجهیزات فلزی، همواره موردی بوده که باعث کاهش طول عمر و کارایی دستگاه می‌شود. برند توسن با استفاده از آلیاژهای برنج در اتصالات دستگاه و تولید لوله‌های آلومینیومی، این ضعف را تا حد زیادی پوشش داده ‌است.

سیستم کنترل فشار مخزن

 تعیین فشار واقعی درون مخزن با حداقل خطا موجب شده تا از فشارهای اضافی به موتور و سایر قطعات جلوگیری شود. بنابراین این برند با نصب سوییچ‌های فشار دقیق با تکنولوژی روز توانسته تا فشار داخل مخزن کمپرسور را با حداقل خطا تحت کنترل خود قرار دهد. علاوه بر این این برند با تعبیه 2 گیج در مسیر خروجی هوا، هر دو فشار داخلی مخزن و فشار مورد نیاز جهت استفاده را با دقت بالایی اندازه‌گیری می‌کند.

خرید اینترنتی کمپرسور باد

شیر خروجی

شاید از دسته‌ها و یا اهرم‌های منعطفی برای شیر خروجی استفاده نکرده باشد، اما در طراحی شیر خروجی، از کوپلینگ‌های با کیفیتی بهره برده که هم قابل تعویض هستند و هم طول عمر بالایی دارند.

سیستم روغن

 در مدل‌هایی که روغنی کمپرسور باد، از تکنولوژی‌های مختلفی جهت حفظ و هدایت این سیستم استفاده شده است. وجود در پوش سوپاپ‌دار جهت کنترل روغن دستگاه یکی از این موارد است. علاوه بر این برند توسن تلاش داشته تا مخزن روغن و خروجی آن ‌را به نوی طراحی کند تا در زمان تعویض، این ‌کار با سرعت و سادگی بیش‌تری انجام شود.

تجهیزات جانبی

 از آن‌جایی‌که موتور و فن از اصلی‌ترین قسمت ‌های دستگاه کمپرسور باد به شمار می‌رود. بنابراین، جهت محافظت از فن و موتور از یک کاور پلاستیکی مقاوم و محکم استفاده شده که علاوه بر حفظ وزن دستگاه و جلوگیری از افزایش آن، از این دو بخش در مقابل ضربات حفاظت می‌کند.

شیر تخلیه رطوبت

 رطوبت جزء جدایی ناپذیر از هواست. اما این رطوبت با به کارگیری فیلترها و سیستم‌هاي جاذب، تا حد قابل توجهي از در كمپرسورها حذف شده شده ‌است. جهت خروج رطوبت جذب شده در برند توسن از شير تخليه مايعات استفاده شده ‌است كه با استفاده از آلياژهاي برنج ساخته شده و مقاومت بسيار بالايي دارد.

جابجايي و حمل و نقل

 برند توسن همانند برند ماكيتا تلاش داشته تا موضوع جابجايي و حمل و نقل را در مدل‌هاي خود سازه كند. بنابراين از چرخ‌هاي بزرگ و مقاومي براي اين‌ كار استفاده كرده است.

کمپرسور باد توسن

كيفيت

 برند توسن تلاش كرده تا با به‌ كارگيري قطعات با كيفيت و دقت بالا، نياز كاربر به يك كمپرسور با طول عمر و كارايي بالا را بر طرف كند.

قيمت

 از آن‌جايي‌كه قيمت در كنار كيفيت از پارامترهاي مهم انتخاب محصول در بازار است، بنابراين برند توسن با ارائه مدل‌هاي با كيفيت مطلوب و قيمت مناسب، جايگاه خوبي را در بازار فروش اين محصولات به‌دست آورده ‌است.

  • بررسی ویژگی‌های برند متابو

همانطور كه در بخش‌هاي قبلي در اين مقاله عنوان شد، كمپرسور يك وسيله كاربردي و پرمصرف در صنايع مختلف است. اما استفاده از كمپرسورهاي با دقت و كارايي كم موجب آسيب به دستگاه‌هاي مختلف خواهد شد. بنابراين علاوه بر كاهش كارايي و بهره‌وري، باعث ايجاد هزينه‌هاي بالا براي تعميرات و نگهداري دستگاه‌ها نيز خواهد شد.

 توجه به قدرت، اندازه و سرعت اين وسيله نكته مهمي بود كه برند متابو در توليد كمپرسورهاي باد به كار برد. طراحي‌ كمپرسور باد با استفاده از تكنولوژي روز و دقت در ساخت اين ابزارها، باعث شد تا كمپرسور باد برند متابو با حداكثر كارايي و طول عمر، جايگاه ويژه‌اي را در اين بازار به خود اختصاص دهد. اكثر توليدات اين محصولات  چك كيفيت آن در شركت‌هاي آلماني و زير نظر مهندسان خبره اين شركت‌ها صورت مي‌گيرد.

 بنابراين توجه به اصل كيفيت و بازدهی بالا، همواره در ساخت كمپرسور باد متابو رعايت مي‌شود. اين شركت با حفظ امتياز طراحي ويژه و بهينه و كيفيت بالا، توانسته تا مشتريان خود در سراسر دنيا را راضي نگه داشته و بخش قابل توجهي از بازار اين محصول را به خود اختصاص دهد.

طراحي متنوع و اصولي

 برند متابو با به كارگيري حداكثر تنوع در طراحي،  مدل‌هاي بسيار متفاوتي از اين محصول را وارد بازار كرده ‌است. بنابراين كمتر كاربري وجود دارد كه نتواند مدل مورد نظر خود را از بين اين مدل‌ها انتخاب كند. بنابراين توجه به نياز و تنوع در ساخت يكي از ويژگي‌هاي اين برند است.

حجم دستگاه

 براي استفاده از اين دستگاه در مصارف مختلف نياز به مدل‌هايي متناسب با نوع فعاليت است. بنابراين هزينه براي تهيه كمپرسورهاي بزرگ با حجم مخزن زياد، راه چاره نخواهد بود. برند متابو با طراحي مدل‌هاي مختلف با حجم مخزن هواي متفوات توانسته تا نياز اكثر مشتريان را پوشش دهد.

کمپرسور باد ماکیتا

كيفيت

كيفيت بسيار بالا با استفاه از متريال مرغوب موجب شده تا با يك بار تهيه اين دستگاه براي هميشه از خريد مجدد كمپرسور باد بي نياز باشيد. مگر اين‌كه قصد افزايش حجم كار خود در مقادير بالا را داشته باشيد. بنابراين اين دستگاه‌ها از طول عمر بالایی در صنايع الكترونيكي و مكانيكي برخوردار هستند.

قدرت

 برند متابو تلاش كرده تا حداكثر قدرت ممكن در مدل‌هاي خود را با توجه به گنجايش مخزن ايجاد كند.

دكمه ريست

 در صوت داغ شدن دستگاه و يا ايراد در روند كار آن نياز به راه‌اندازي مجدد دستگاه خواهيد داشت. برند متابو با تعبيه سيستم ريست با فشردن يك دكمه، موجب كاهش توقف حين كار و راه ‌اندازي مجدد با سرعت بالايي شده ‌است.

ابزار جانبي

 وجود ابزار آلات جانبي باعث راحتي و انعطاف در كار خواهد شد. برند متابو با در نظر گرفتن نيازهاي جانبي كاربران خود تلاش كرده تا با امكان تهيه قطعات جانبي و يدكي، آسودگي خاطر را جهت حفظ و نگهداري و تعمير ساده كمپرسورهاي باد خود ايجاد كند.

در اين مقاله تلاش كرديم تا سه برند محبوب انواع كمپرسور باد از نظر مشتريان را معرفي كنيم. علاوه بر اين به بررسي عوامل موثر در اين محبوبيت پرداختيم و ويژگي هر كدام را به تفكيك توضيح داديم . با اين حال توجه به كاربرد و صنعت در انتخاب اين دستگاه حرف اول را خواهد زد. برخي از برندها به صورت تخصصي‌تر به ارائه مدل‌هاي ويژه و خاص مي‌پردازند. اگر قصد خريد كمپرسور باد با طراحي ويژه براي صنايع حساس و خاص را داريد، پيشنهاد ما استفاده از مشاوره كارشناسان و مطالعه بيش‌تر در اين حوزه خواهد بود. زيرا كارايي، بازدهي و كيفيت پارامترهاي مهم‌تري نسبت به قيمت خواهند بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

بررسی پرفروش‌ترین جعبه ابزار در بازار

جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری در هر خانه است که وظیفه‌ی نگهداری از انواع ابزارآلات را بر عهده دارد. […]

مقایسه آچار ضربه ای سه برند رونیکس بوش و توسن

یکی از ابزارهای مهم وقابل استفاده درخانه و کارخانه آچار ضربه‌ای است. نوع آچاری که در این مکان‌ها استفاده می […]

لیست قیمت آچار ضربه ای باکیفیت برای مصارف خانگی

آچار ضربه‌ای باکیفیت برای مصارف خانگی آچار ضربه ای جزو ابزارهای ضروری در کسب و کار فنی به شمار می‌رود. […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای مقایسه کمپرسور باد سه برند متابو، ماکیتا و توسن بسته هستند دیدگاه برای این نوشته

__(Comments are closed.,'kubrick')