مقایسه دستگاه جوش و بررسی سه برند آروا و جوشا و رونیکس | دهکده ابزار

مقایسه دستگاه جوش سه برند آروا و جوشا و رونیکس

  • 5 خرداد 1400
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

مقایسه دستگاه جوش سه برند آروا و جوشا و رونیکس

دستگاه جوش یک دستگاه برقی برای اتصال انواع قطعات فلزی و حتی غیرفلزی است که با فرایند جوشکاری انجام می‌شود. برای اینکار دستگاه جوش جریان برق را به واسطه یک میله به نام الکترود برقرار می‌کند. این میله می‌تواند از جنس آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و. . . . باشد که از طریق آن در بین قطعات فلزی ذوب شده و حفره و فضا‌های خالی موجود را پر می‌کند و پس از سرد شدن باعث برقراری یک اتصال قوی و مستحکم در بین این قطعات می‌شود. در ادامه به بررسی و مقایسه دستگاه جوش سخ برند برتر میپردازیم.
یکی از انواع پرکاربرد دستگاه‌های جوشکاری در بین مصرف‌کنندگان مدل دستگاه جوش اینورتر است که توانسته در بازار‌های صنعتی جایگاه ویژه‌ای به دست آورد. این دستگاه می‌تواند هم با کمک جریان برق شهری AC و هم با دو جریان برق شهری و متناوب DC کار کند.
فناوری جدید به کار رفته در این دستگاه‌های جوش برای استفاده از برق که در تولید نیروی لازم برای ذوب کردن الکترود استفاده می‌شود باعث شده است تا اندازه این دستگاه‌ها نسبت به مدل قدیمی آن کوچک‌تر شود و همچنین هزینه تولید و تعمیر آن‌ها کاهش یابد.

دستگاه جوش برند آروا

مزیت‌های دستگاه جوش اینورتر

از مزایای این دستگاه جوشکاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش اندازه دستگاه

از آنجایی که برای تبدیل جریان برق AC به DC در دستگاه‌های جوش اینورتر، از فناوری جدید استفاده می‌شود، این مسئله باعث شده است تا اندازه این دستگاه‌ها به مقدار چشمگیری کاهش یابد. این خصوصیت در این دستگاه‌ها باعث شده است تا استفاده از آن راحت‌تر شود و جابه جایی آن نیز به دلیل حجم پایین‌تر برای کاربر آسان‌تر گردد.

انعطاف‌پذیری

در این نوع دستگاه‌ها می‌توانید مقدار دقیق جریان را در خروجی کنترل کنید. این ویژگی دستگاه جوش اینورتر باعث شده است تا در انواع فرایند‌های جوشکاری قابل استفاده باشد.

کیفیت خروجی نهایی

از آنجایی که دستگاه جوش قابلیت کنترل و کم زیاد کردن جریان را دارد، به همین دلیل می‌تواند خروجی و کیفیت کار آن را نسبت به سایر دستگاه جوش‌های قدیمی افزایش دهد.

کاهش مصرف انرژی

معمولا توان تولیدی در دستگاه‌های جوشکاری قدیمی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است، اما در دستگاه‌های اینورتر این توان برابر با ۸۰ تا ۹۰ درصد می‌باشد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه‌های پرداختی در استفاده از برق شود.

افزایش سرعت کار

به دلیل استفاده از فناوری جدید در این نوع از دستگاه جوش‌ها، سرعت انجام فرایند جوشکاری به میزان چشمگیری افزایش یافته است. این مسئله به این دلیل است که با افزایش سرعت داغ شدن اینورتر‌ها، جوشکاری نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

بدون قطعی

به دلیل نوسانات ولتاژ و جریان زیادی که دستگاه‌های قدیمی دارند باعث می‌شود تا قطعی در زمان انجام جوشکاری رخ دهد. اما در دستگاه‌های جدید به دلیل فناوری پیشرفته‌ای که برای آن طراحی شده است این قطعی‌ها را به صفر رسانده و از ایجاد مشکل در خروجی کار جلوگیری می‌کند.

دستگاه جوش برند رونیکس

مقایسه دستگاه جوش‌های مدل آروا، رونیکس و جوشا

دستگاه‌های جوشکاری توسط برند‌ها و شرکت‌های مختلفی طراحی و تولید شده اند که می‌تواند ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را داشته باشد. مصرف‌کننده بایستی بر اساس نیاز‌هایی که دارد و همچنین موقعیت و شرایط کاری برای استفاده از این دستگاه‌ها، مدل مورد نظر خود را انتخاب نماید. برای اینکار می‌توانید به بررسی موارد مختلفی همچون میزان توانایی دستگاه جوش، میزان قدرت اتصال قطعات، میزان ولتاژخروجی، آمپر دستگاه، میزان ایجاد آلودگی صوتی، موقعیت‌های مورد استفاده از این دستگاه و. . . بپردازید. در ادامه مطلب به بررسی برند‌های دستگاه جوش آروا، جوشا و رونیکس و همچنین توضیحات مختصری در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر بفرد آن‌ها و معرفی برخی از این مدل‌ها پرداخته‌ایم:

دستگاه جوش اینورتر آروا

یکی از خصوصیات بارز در این نوع از دستگاه جوش‌ها، قیمت مناسب آن است که توانسته یکی از دغدغه‌های مشتریان خود را رفع نماید. نمونه دستگاه جوشکاری آروا یکی از محصولات تولید ایران با کیفیت بسیار بالا در سطح جهان می‌باشد.

ویژگی‌های منحصر بفرد دستگاه جوش آروا

• تنوع بالا در دستگاه جوشکاری آروا: دستگاه‌های جوش آروا دارای تنوع بسیار بالا و چشمگیری می‌باشد که در موقعیت‌های مختلف به صورت دستگاه‌های خانگی، صنعتی، سلولزی، برش پلاسما، MIG، TIG و دستگاه‌های جوش زیرپودری در آمپراژ‌ها و توانایی و دیوت سایکل‌های متفاوت قابل استفاده هستند. این شرکت تولید‌کننده همچنان در حال افزایش حجم تولید و تنوع محصولات خود می‌باشد.
• مناسب برای هر نوع نیاز و کار: مصرف‌کنندگان در هر سطح بودجه و نیازی که هستند می‌توانند از محصولات این برند استفاده کنند. به این معنی که این برند برای هر نوع مصرف‌کننده و مشتری خود بر اساس نیاز و شرایطی که دارد محصول مناسب وی را تولید کرده اند تا بتوانند به راحتی آن را خریداری کنند.
• خدمات پس از فروش: در صورت بروز مشکل و یا برای خریدن قطعات مورد نیاز این محصول، مشتریان می‌توانند در هر زمانی از واحد خدمات مشتریان کمک بگیرند. در نتیجه می‌توان گفت که سرویس خدمات دهی به مشتریان پس از خرید محصول کاملا چشمگیر و مورد رضایت است.
• کیفیت بالا: کیفیت دستگاه جوش‌های اینورتز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با گارانتی که بر روی آن در نظر گرفته اند می‌توانند به مشتریان خود این اطمینان را بدهند که بر روی کیفیت محصول بسیار تاکید کرده اند. در نتیجه مشتری با اطمینان کامل از کیفیت و گارانتی آن می‌تواند آن را خریداری کند.
در ادامه مطلب یک نمونه از دستگاه جوش اینورتر آروا را معرفی نموده‌ایم:

دستگاه جوش 200 آمپر آروا مدل 2112

این دستگاه جوشکاری یک نوع رکتیفایر و یا یکسوکننده است که مجهز به تکنولوژی ماسفت می‌باشد. پیشرفت این دستگاه جوش به دلیل وجود تئوری منبع تغذیه سوئیچینگ و اجزای داخلی آن ایجاد شد. این منبع تغذیه با کمک نیمه هادی به نام ماسفت (mosfet) فرکانس ۵۰ هرتز را تا ۱۰۰ کیلوهرتز افزایش می‌دهد و پس آن با کاهش ولتاژ جریان را تغییر می‌دهد. در نهایت این تغییر جریان با کمک تکنولوژی PWM باعث افزایش جریان خروجی می‌شود.
کارآیی این دستگاه می‌تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد و این به این دلیل است که حجم و وزن‌ترانس اصلی کاهش یافته است. از این نوع دستگاه جوشکاری آروا می‌توان در محیط‌های آزاد و فضا‌های باز، مکان‌ها در ارتفاع زیاد و همچنین محیط‌های بسته استفاده کرد. دستگاه جوشکاری آروا در مدل ۲۱۱۲ دارای سیستم حفاظتی اتوماتیک در مقابل اضافه جریان، اضافه ولتاژ و اضافه حرارت می‌باشد.
علاوه بر این، دستگاه جوش آروا از قابلیت جوش فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی و فولاد سخت کربن دار برخوردار است. برای جوشکاری با کمک این دستگاه می‌توان از الکترود‌های قلیایی، سلولزی، رتیلی و اسیدی استفاده کرد.
مشخصات دستگاه جوش آروا مدل 2112
• وزن این نوع دستگاه در حدود 6.5 کیلیوگرم می‌باشد.
• ولتاژ ورودی آن برابر با 220 ولت است.
• چرخه عملکرد دستگاه 60 درصد است.
• دارای ولوم Arc Force برای عدم چسبیدن به الکترود و کلید VRD
• دامنه جریان در این وسیله برابر با 30 تا 200 آمپر می‌باشد.
• مجهز به تکنولوژی اینورتر mosfet

دستگاه جوش جوشا

دستگاه جوش مناسب‌ترین وسیله برای اتصال در فلزات و یا حتی قطعات غیر فلزی می‌باشد. این استحکام و مقاومت در اتصالات ارتباط مستقیمی با کیفیت و نوع دستگاه جوش مورد استفاده دارد. اگر بتوان اینکار را با کمک یک دستگاه اینورتر مناسب انجام داد می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که با هیچ گونه فشار و یا ضربه‌ای این اتصال جدا نخواهد شد. یکی از انواع دستگاه‌های جوشکاری، دستگاه برند جوشا است که امروزه توانسته طرفداران بسیاری را در بین مصرف‌کنندگان این وسیله به دست آورد. در واقع دستگاه جوشا با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارد جایگاه ویژه‌ای در سایر برند‌ها به خود اختصاص داده است.

دستگاه جوش برند جوشا

در ادامه مطلب به معرفی یک مدل از دستگاه جوش جوشا پرداخته‌ایم:

دستگاه جوش اینورتر 200 آمپر جوشا مدل mini-EL 202

این دستگاه قابلیت ایجاد قوس الکتریکی پایدار و بسیار آسان را دارد که از انرژی بسیار پایینی برای انجام اینکار استفاده می‌کند. دستگاه مجهز به سیستم مبدل ولتاژ اینورتری قدرت با فرکانس بالا است که از تکنولوژی پیشرفته IGBT کمک می‌گیرد. این وسیله پایداری بسیاری در برابر تغییرات جریان در زمان جوشکاری با کابل‌های بسیار بلند را دارد و همچنین قابلیت ایجاد عدم نوسان در دو حالت مختلف جوشکاری را دارا می‌باشد. جوشکاری معمولی که با قابلیت Arc force و با افزایش جریان باعث گرم شدن الکترود در دستگاه می‌شود و جوشکاری TIG که در وضعیت جرقه زنی با سیستم کنترل‌کننده دما و با کمترین آسیب به الکترود باعث عدم چسبیدن آن می‌شود.
این دستگاه قابلیت جوشکاری بر روی لبه‌های تیز با استفاده از کلید گردان به جای کلید فشار را دارد. این ویژگی‌ها باعث افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه می‌شود. همچنین این دستگاه دارای صفحه نمایشگر برای نمایش میزان جریان و تنظیم مقدار آن را دارد. علاوه بر این، امکان تنظیم جریان برق در زمان قطع و وصل شدن برق در دستگاه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن را دارا می‌باشد. به دلیل استفاده از تکنولوژی اینورتر در دستگاه جوش باعث شده است تا وزن و ابعاد آن به نسبت مدل‌های قدیمی کاملا کاهش یافته باشد، که ویژگی می‌تواند به مصرف‌کنندگان در زمان استفاده بسیار کمک کند.
مشخصات دستگاه جوش 200 آمپر جوشا مدل mini-EL 202
• وزن آن در حدود 6.7 کیلوگرم می‌باشد.
• اندازه سیم جوش در حدود 2.4 تا 3.4 میلی متر می‌باشد.
• جریان ورودی در این دستگاه برابر با 200 آمپر است.
• ابعاد آن در حدود 40*15*25 سانتی‌متر می‌باشد.

دستگاه جوش رونیکس

مسئله اتصال فلزات و یا حتی قطعات غیر فلز در صنعت و تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر جوشکاری به صورت اصولی و با دستگاه با کیفیتی انجام شود می‌تواند مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و فشار و وزن بالایی را تحمل کند. حتی گاهی اوقات این اتصالات به اندازه‌ای مستحکم هستند که نسبت به مقاومت آن‌ها توسط پیچ و مهره بیشتر است. دستگاه جوش‌ها با توان و جریان‌های خروجی متفاوتی تولید شده اند که می‌توانند در ابعاد مختلفی یافت شوند. معمولا افراد به دنبال دستگاهی هستند تا در کنار قدرت بالا و محدوده رنجی بالا در جریان خروجی از وزن پایین برخوردار باشد تا بتوانند به راحتی آن را جا به جا کنند. یک نوع از دستگاه‌های با کیفیت بالا که علاوه بر حجم پایین آن دارای هزینه مناسب نیز هست، دستگاه جوش رونیکس می‌باشد که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن در بین مصرف‌کنندگان طرفداران خاص خود را دارد.
در ادامه مطلب یک نوع از این دستگاه جوش رونیکس را معرفی کرده‌ایم:

دستگاه جوش رونیکس 200 آمپر مدل RH-4611

در این دستگاه به دلیل استفاده از تکنولوژی IGBT آلودگی صوتی و لرزش بسیار کمی دارد و می‌تواند در محیط‌های کوچک‌تر و حتی ساختمان‌های مسکونی استفاده شود. همچنین مصرف انرژی در آن به صورت چشمگیری کاهش یافته است و کارآیی دستگاه و خاصیت اتصال قطعات و مقاومت آن نسبت به سایر دستگاه‌ها افزایش یافته است. دستگاه جوش رونیکس RH-۱۶۱۱ یکی از دستگاه‌های جدید تولید شده توسط شرکت رونیکس است که دارای خصوصیات منحصر به فرد در کنار هزینه مناسب آن می‌باشد. این دستگاه دارای خروجی ۲۰۰ آمپری است و کاربر با کمک صفحه نمایشگر دیجیتالی که بر روی آن تعبیه شده است می‌تواند با توجه به الکترود مورد استفاده در آن، جریان مناسب برای آن الکترود را تنظیم کند. در زمان انتخاب جریان مناسب باید به این نکته توجه داشته باشید که رطوبت و دمای هوا می‌تواند از عوامل تاثیرگذار بر روی تنظیم آمپر دستگاه باشد. ولوم دیگر دستگاه برای کنترل نفوذ جوش در قطعه مورد نظر قرار گرفته است. کیفیت جوش به دلیل استفاده از تکنولوژی IGBT به کار رفته در این دستگاه بسیار افزایش یافته است و به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان به روزترین تکنولوژی در زمینه ساخت دستگاه جوش دانست.
معمولا در کنار این دستگاه برای رفاه و راحتی مشتریان، اقلامی مانند کابل جوشکاری، کابل اتصال، انبر اتصال، انبر جوشکاری و دفترچه راهنما قرار گرفته است.
ویژگی‌های دستگاه جوش رونیکس RH-4611
• کاهش مصرف انرژی و افزایش کارآیی دستگاه به علت استفاده از تکنولوژی IGBT
• مجهز به نمایشگر دیجیتال آمپر‌متر برای تنظیم دقیق و نمایش خروجی واقعی دستگاه
• قابلیت ضد‌چسبندگی برای راحتی در کار توسط الکترود‌های جوشکاری متنوع
• طراحی منحصر بفرد بدنه و فنی دستگاه از نظر استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه
• مجهز به سیستم محافظتی قطع کن در برابر حرارت
• قابل راه اندازی و استفاده از برق ژنراتور
• دارای اقلامی مانند کابل جوشکاری، کابل اتصال، انبر اتصال و ….

مقایسه انواع مختلف برند‌های دستگاه جوش

مصرف‌کنندگان این دستگاه جوش در ابتدا بایستی نیاز‌ها و خواسته‌های خود از آن را ارزیابی کنند و همچنین موقعیت و شرایطی که می‌خواهند از این دستگاه استفاده کنند را در نظر بگیرند و بر اساس این اطلاعات اقدام به خرید دستگاه جوش مناسب خود نمایند. هر کدام از دستگاه‌های معرفی شده می‌تواند بر اساس نیاز مشتریان خود کاربرد و کارآیی بالایی داشته باشذ. برای این منظور می‌توانید لیستی از نیاز‌های خود را تهیه کنید و در زمان خرید با توجه به کاتالوگ موجود بر روی دستگاه، سیستم مورد نظر را ارزیابی کنید. از کاربرد‌های دستگاه جوش می‌توان به ایجاد اتصالات در پروژه‌های ساختمانی، صنایع خودروسازی، کشتی‌سازی، مترو و قطار‌های ریلی، صنایع شیمیایی، هواپیما‌سازی و خودروسازی و. . . اشاره کرد. در نهایت بهتر است برای داشتن یک انتخاب درست به صورت کامل با دستگاه‌های جوش و انواع آن آشنا شوید و اطلاعات کاملی به دست‌آورید و همچنین مزیت‌ها و معایب موجود در هر نوع دستگاه را در نظر بگیرید و با بررسی تمامی آن‌ها، برای خرید دستگاه جوش اقدام کنید.

نام محصولتصویرمزایامعایبلینک خرید
اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602
  • زیبا
  • مناسب برای اکثرکارهای جوشکاری
  • مستحکم
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
دستگاه جوش 200 آمپر آروا مدل 2103
  • سبک
  • کیفیت بالا
  • پاشش کم
  • قدرت بالا
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 200 امپر جوشا مدل ECO3202
  • وزن مناسب
  • کیفیت عالی
  • قدرت بالا
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل 4611
  • جوش تمیز
  • سبک
  • داغ نکردن
  • قدرت زیاد
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2102
  • جنس کابل و انبر قوی
  • جوشکاری نرم و تمیز
  • کنترل چسبندگی با کمک ولوم دوم
  • جوشکاری آرگون با الکترود تنگستن
  • سیم اتصال به برق شهری کوتاه
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 500 آمپر 3فاز جوشا مدل Carry EL 504 Professional
  • عدم مصرف توان هرز از شبکه در حالت بی باری و کاهش هزینه های برق مصرفی
  • دارای حفاتهای هوشمند در برابر اضافه بار
  • قابلیت جوشکاری در مد تیگ در کمینه مقدار جریان خروجی (15A)
  • قابلیت جوشکاری درمدل خال جوش با تمام الکترودها و جوشکاری تیگ لیفت
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
دستگاه جوش سلولوزی 200 امپر اروا مدل 2160
  • جوشکاری با قلم 5 با 180آمپر با کیفیت عالی
  • فن قوی
  • دستگاه دیر داغ میشه
  • برنامه های فوق الاده خوب
  • مناسب کار صنعتی
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 200 آمپر آروا مدل 2113
  • کیفیت کم نظیر جوشکاری
  • قیمت عالی
  • دائم کار و صنعتی
  • کلید گردان خاموش و روشن
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری آرگون 200 آمپر جوشا مدلMINI TIG 202P
  • پرقدرت
  • مناسب کارهای حساس و ظریف
  • جمع و جور
  • ندارد
بررسی در دیجی کالا
اینورتر جوشکاری 160 آمپر آروا کد 2116
  • قیمت مناسب
  • قدرت واقعی
  • جوش مناسب
  • سیم برق کوتاه
  • کابل جوش کوتاه
  • پاشش جوشش
بررسی در دیجی کالا

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

بررسی پرفروش‌ترین جعبه ابزار در بازار

جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری در هر خانه است که وظیفه‌ی نگهداری از انواع ابزارآلات را بر عهده دارد. […]

مقایسه آچار ضربه ای سه برند رونیکس بوش و توسن

یکی از ابزارهای مهم وقابل استفاده درخانه و کارخانه آچار ضربه‌ای است. نوع آچاری که در این مکان‌ها استفاده می […]

لیست قیمت آچار ضربه ای باکیفیت برای مصارف خانگی

آچار ضربه‌ای باکیفیت برای مصارف خانگی آچار ضربه ای جزو ابزارهای ضروری در کسب و کار فنی به شمار می‌رود. […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه