آچار بکس برقی و شارژی چه تفاوت و چه شباهتی با هم دارند؟ - فروشگاه دهکده ابزار

بررسی باکیفیت ترین آچار بکس برقی و شارژی برای مصارف خانگی

  • 16 اسفند 1399
  • 0 نظر
  • kiani

بررسی باکیفیت ترین آچار بکس برقی و شارژی برای مصارف خانگی

آچار بکس‌ جزء لوازم ضروری با اهمیت زیاد است. انواع آچار بکس‌ها به آسانی داخل یک دسته بکس تعبیه می‌شوند و نیروی چرخشی لازم جهت عملیات باز و بستن سرسخت‌ترین و غیرقابل دسترس‌ترین پیچ‌ ومهره‌ها را ارائه می‌دهند. طراحی ظریف و کوچک دسته بکس‌ها این امکان را می‌دهد که دست در هنگام انجام کار آسیب نبیند و کاربر احساس خستگی نکند. بیش‌تر آچار بکس‌های از جنس فولاد و بدنه‌ی کرومی در مقابل آسیب و ساییدگی و همچنین کارهای پرتکرار و پردردسر مقاوم‌اند. آچار بکس دارای یک دستگیره‌ی اختصاصی، چند سوکت به شکل استوانه‌ با یک سوراخ چهارگوش در یک طرف و سوراخی با اشکال چهارگوش یا شش‌گوش یا هشت‌گوش یا دوازده‌گوش در طرف دیگر با اندازه‌های متفاوت برحسب اینچ یا میلی‌متر است. آچار بکس جهت باز و بسته کردن مهره‌هایی که نیاز به انرژی و توان بالا و سرعت عمل بیش‌تری دارند، همچنین هنگامی که میزان دسترسی برای انجام کار خیلی کم است و در واقع نمی‌توان چرخش و یا باز و بسته کردن آن‌ها را توسط آچارهای معمولی و تخت انجام داد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابل ذکر است ممکن است استفاده از آچارهای ساده در این شرایط باعث آسیب، ساییدگی و له شدن سر پیچ و مهره‎ها‎ شود. آچار بکس‌ها به دو گروه اصلی پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم‌بندی می‌شوند. آچارهای پایه بلند جهت مواردی که پیچ‌ و مهره‌ها در شیار‌های عمیق و با دسترسی محدود مورد استفاده واقع می‌شوند.

فهرست مطالب: (با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت می شوید)

آچار بکس سه پر سایز 8 و 10 و 12

آچار بکس

انواع آچار بکس بر اساس شکل ظاهری

آچاربکس از لحاظ کاربردی و ظاهری به دو نوع با آچار بکس با سوکت ثابت و آچار بکس با سوکت قابل تعویض تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه برای شناخت یک آچاربکس باکیفیت درمورد آن‌ها توضیح خواهیم داد:

۱-آچار بکس با سوکت ثابت

  • آچار چرخ

آچار چرخ یک آچار بکس قوی غیر جغجغه ای است که سوکت‌های آن به صورت ساکن و بدون حرکت به پایین یک میله L یا X شکل وصل شده‌ و این نوع آچارها به طور اختصاصی جهت باز کردن و بستن پیچ و مهره چرخ خودروها و کامیون‌ها ارائه شده است.

  • پیچ گوشتی سر بکسی

این نوع آچار دستگیره‌ای مانند دسته پیچ‌ گوشتی تخت جهت چرخش وسایل به وسیله نیروی دست دارد، که یک سر مادگی در اندازه‌های متری یا اینچی با به پایین آن وصل شده است . پیچ گوشتی سر بکسی ممکن است طول‌های متفاوتی داشته باشد.

مجموعه 21 عددی آچار بکس و پیچ گوشتی مدل Btis set

آچار بکس

  • آچار بکس خم شونده

همانطور که از نام آچار مشخص می‌شود، آچار بکس خم شونده دارای دو سوی متفاوت که یک طرف آن تخت و طرف دیگر رینگی به همراه یک بکس خم شونده است.

  • آچار بکس به شکل T

یک دستگیره به شکل T جهت به‌کارگیری آن تحت عنوان اهرم که یک سوکت بکس که می تواند به صورت ثابت یا کشویی باشد به پایین آن وصل می‌شود.

  • آچار کوک

یک آچار بکس کوچک با طول کم جهت کنترل و تنظیم و همچنین کوک کردن بعضی از آلات موسیقی کاربرد دارد و همان‌طور که مشخص است با عنوان کاربرد خود شناخته می‌شود.

  • آچار شمع

این آچار استوانه‌ای به همراه مادگی‌های شش ضلعی در هر دو سوی آن است که توسط میله با سایز و اندازه کم که از داخل دو سوراخ موجود در بدنه استوانه‌ای رد می‌شود یا توسط آچار به شکل T می‌چرخد.

مجموعه40 عددی اچار بکس بی اس

آچار بکس

۲-آچار بکس با سوکت قابل تعویض

  • آچار بکسجغجغه‌ای

آچار جغجغه‌ای نسبت به بقیه آچار بکس‌ها یک آچار بکس امروزی و رایج به شمار می‌رود. ساختار این نوع آچار شامل یک دستگیره از جنس آهن به همراه سازه‌ی چرخ دنده‌ای متصل به انتهای آن است که سوکت‌ها به آن وصل می‌شوند. با فشردن دسته به یک سو، چرخ دنده‌های سازه جغجغه‌ای پیچ یا مهره وصل شده به سوکِت را باز یا بسته می‌کنند. برتری این آچار در این بخش است که این فرایند اجازه می‌دهد هنگامی که سر آچار بصورت محکم به پیچ یا مهره وصل است، دسته آن جهت انجام چرخش بعدی جابه‌جا شود. به این ترتیب با جنبش کم دسته و بدون جدا شدن ابزار از اتصال می‌توان با سرعت بیش‌تری پیچ یا مهره را باز و بسته کرد.

  • آچار ترکمتر تقه‌ای

این نوع آچار گیربکس نیز به شیوه جغجغه‌ای عمل می‌کند و هنگامی که به اندازه نیروی چرخشی که تعیین شده می‌رسد، یک صدای تقه تولید می‌کند. بعضی از آچارهای ترکمتر برای نمایش نیروی چرخی، صفحه‌های دیجیتال دارند. برای انجام بعضی از فرایند‌ها، ابزارهای زیاد کننده‌ی نیروی چرخشی و آچار ترکمتر لازم است.

مجموعه 12 عددی آچار بکس مدل 1/2

آچار بکس

  • آچار بکس همه‌کاره

در واقع آچار بکس همه‌کاره جایگزین یک جعبه ابزار کامل( شامل سوکت‌های بکس، تبدیل های بکس و آچار بکس‌ها و …) می‌شود. انجام کار با یک سری کامل از آچار بکس و سری بکس ساده روی اتصالاتی با سایزهای متفاوت کار بسیار مشکل و شاید غیر قابل دسترس است. به جز تعداد تبدیل‌هایی که باید حتما کاربر در اختیار خود داشته باشد و آن‌ها را منظم کند، احتمال دارد جهت پیدا کردن سایز صحیح سری بکس انجام آزمون و تست لازم باشد. داخل آچار بکس همه کاره تعداد کمی پین ایجاد شده که با نیرو روی سری اتصالات، طرح و شکل آن‌ها در خود ایجاد می‌کند. وقتی سری بکس به صورت صحیح روی اتصال قرار گرفت و ثابت شد، کاربر می‌تواند از آچار بکس همه کاره به جای یک آچار بکس معمولی استفاده کند.

انواع آچاربکس بر اساس منبع نیرو

آچار بکس بر اساس منبع انرژی و نیرو لازم برای انجام کار به چهار دسته دستی، برقی، شارژی وبادی تقسیم‌بندی می‌شود که هریک آن‌ها برتری‌ها وکاربری‌های اختصاصی خود را دارند. در ادامه به بررسی ویژگی هریک از انواع آچار بکس‌ها علی الخصوص آچار بکس برقی به عنوان بهترین و با کیفیت‌ترین آچار در مصارف خانگی پرداخته می‌شود:

مجموعه 24 عددی آچار بکس جیالونگ مدل 33005

آچار بکس

  • آچار بکس دستی

همان آچار بکس جغجغه‌ای است که دارای چندین سری استوانه‌ای شکل است. همان‌طور که از نام آن مشخص است این آچار با نیروی دست کاربر به انجام کار می‌پردازد. در پایین آچار بکس دستی، یک بخش به شکل مربع به اضلاع متفاوت براساس واحد اینچ ایجاد شده که انواع رابط‌ها مانند دستگیره بکس، هندلی و یا جغجغه‌ای در آن تعبیه می‌شود. این گروه از آچارها انواع زیادی دارند که انرژی متفاوتی جهت انجام کارهای متفاوت در اختیار استفاده‌کنندگان می‌گذارند. آچار بکس‌ها دربردارنده دسته‌های ابتدایی در نوع هندلی و جغجغه ای و رابط‌های ثابت در اندازه‌های مختلف است.

  • آچار بکس شارژی

نمونه‌ی جدید آچار بکس ارائه شده در بازار با نام آچار بکس شارژی است که با انرژی برق یا باد کار نمی‌کند بلکه از طریق باتری نیروی لازم برای باز کردن یا بستن پیچ و مهره را به دست می‌آورد. آچار بکس شارژی بدون نیاز به لوازم و کمپرسور هوا نیرویی برابر آچار بکس بادی ایجاد کرده و به آسانی می‌توان آن را حرکت داد‌. از کاستی های آچاربکس شارژی آن است که وزن وهزینه خرید زیادتری نسبت انواع دیگر دارد.

مجموعه 40 عددی آچار بکس و دسته آچار مدل آیوا

آچار بکس

  • آچار بکس بادی

آچار بکس بادی یا آچار پنوماتیک که توان و عملکرد بسیار زیادی دارد که برای کاربران حرفه‌ای مناسب است. آچار بکس بادی برای انجام عمل، هوای متراکم لازم دارد و به علت اتصال به کمپرسور هوا امکان حرکت ندارد جهت انجام کارهای سبک و خانگی مناسب نیست. آچار بکس بکس بادی از لحاظ ظاهر به شکل‌های تفنگی، سرکج، مستقیم و صلیبی دسته‌بندی می‌شود.

  • آچار بکس برقی

آچار بکس برقی انرژی لازم برای چرخش را از منبع برق می‌گیرد. این آچار بسیار توانمند با عملکرد سریع بوده و وزن و حجم آن نسبت به آچار بکس بادی کمتر است. هزینه خرید این آچار در مقایسه با آچار بکس شارژی و بادی کم‌تر بوده و بسیار متناسب جهت مصارف خانگی و کارگاه‌های کوچک است. آچار بکس‌ برقی شامل بخش shat off است یعنی لزومی جهت تعیین نیرو و انرژی برای بستن و باز کردن پیچ و یا مهره وجود ندارد و زمانی که پیچ در عملیات بستن به پایان می‌رسد، آچار به صورت آزاد چرخش می‌کند.

لازم به ذکر است این آچار تنها جهت انجام کار در سطوح محکم کارایی دارد. در هنگام خرید آچار بکس برقی باید به آیتم‌هایی  شامل توان، جنس گیربکس و اندازه درایو توجه کرد. هزینه خرید آچار بکس برقی براساس خصوصیات و برند دستگاه مشخص می‌شود. آچاربکس برقی توانایی ایجاد نیروی چرخشی بسیار زیادی نیز است؛ به همین خاطر به‌وسیله ابزارآلات، بست‌هایی که بازکردنشان با آچار تخت چند دقیقه زمان می‌برد را در عرض چند ثانیه باز می‌کند. در این آچار انرژی غیر منتظره تولید شده به وسیله هوای متراکم، امکان انجام عملیات باز و بسته کردن پیچ و مهره را مهیا می‌شود.

مجموعه 40 عددی آچار و سری بکس 3.8 اینچی

آچار بکس

در واقع حرکت آچار بکس برقی از کوبه‌های که پشت سرهم در مدت زمان کوتاه ایجاد شده که در آخر موجب جداسازی یا محکم‌شدن پیچ یا مهره مورد نظر می‌گردد. قابل ذکر است نیروی چرخشی زیاد و فشار تولیدی به‌وسیله آچاربکس باعث جابه‌جایی پیچ یا مهره به سوی جلو شده که این عملکرد سبب کارکرد با سرعت بیش‌تر می‌گردد. آچاربکس برقی در زمینه‌های گوناگونی استفاده می‌شود.

از آن می‌توان در مصارف خانگی، کارگاه‌ها، مصارف مرتبط با خودرو و سایت‌های صنعتی و ساختمانی بهره برد. برخی از کاربرد‌های این آچاربکس برقی در مصارف خانگی جهت ساخت مبلمان، کابینت و یا کارهای مانند آن است. باز کردن یک پیچ آسیب‌دیده یا غیرقابل دسترس در فضاهای محدود ممکن است کاربر را دچار مشکل کند و باید جهت انجام کار انرژی و زمان زیادی صرف کند، اما با داشتن یک آچار بکس برقی می‌توان به راحتی این کار را انجام داد چون آچار بکس برقی انرژی، عملکرد و سرعت زیادتری در مقایسه با انرژی کاربر دارد. از این آچار برقی در عملیات‌های کوچک وسبک خانگی مانند تعمیرات خودرو، نصب دکور و قفسه و غیره استفاده می‌گردد.

هنگامی که آچار تخت توانایی ندارد به طور صحیح کار را انجام دهد یا هنگامی که مهره یا پیچ بسیار محکم باشد یا دچار آسیب شود از آچار بکس برقی استفاده می‌شود. در هنگام تعبیه وسایل و لوازم سنگین باید اتصالات سفت وجدانشدنی باشد تا مشکل و سانحه ایجاد نشود است، پس ضرورت دارد در این شرایط آچار بکس برقی را به کار برد. برای کاربران هنگام انجام کار با اتومبیل یا هر دستگاهی، جهت بازکردن پیچ‌هایی که به کمک همین آچاربکس سفت ومحکم شده‌اند به احتمال زیاد استفاده از یک آچاربکس برقی ضروری خواهد بود.

آچار بکس همه کاره سوزنی جغجغه ای وان سکند مدل original new 2019

آچار بکس

لازم به ذکر است به کارگیری این وسیله برقی در هنگامی که حتی کار مهم هم نباشد، باعث کاهش اتلاف زمان و نیرو نیز می‌گردد. در واقع اگر انجام کار با ابزار دستی به همراه دردسرها و خستگی‌ها در استفاده از آچارهای تخت برای کاربران مشکل آفرین باشد، باید یک آچار بکس برقی با کیفیت بالا جزء وسایل و ست ابزار قرار گیرد.نحوه‌ی استفاده از این آچار برقی بسیار آسان است و نیروی اندکی لازم دارد. اما باید توجه داشت که هنگام انجام کار با آچار بکس برقی به علت آن که یک بخش به عنوان تکیه‌گاه یا سطح ثابت و ساکن وجود ندارد، احتمال دسترسی کم بر روی محل وجود دارد، بنابراین باید با دقت بسیار زیادی از این آچار استفاده کرد.

خصوصیات آچار بکس برقی باکیفیت

هنگام خریداری یک آچار بکس برقی باکیفیت باید به خصوصیات و کاربرد آن با توجه به کار موردنظر کاربر توجه داشت. در ادامه به آیتم‌های مهم در انتخاب یک آچار بکس برقی مناسب مصارف خانگی اشاره می‌شود:

  • وزن:وزن آچار بکس برقی جهت کارهای ساده و کوتاه ‌مدت آنقدر هم تاثیرگذار نیست ولی جهت انجام کارهای مداوم برای مدت زمان طولانی باید وزن آن را در نظر داشت چون آچار بکس برقی با وزن زیاد در کارهای طولانی مدت سبب آسیب به کاربر می‌شود.
  • سایز:آچار بکس برقی با سایز کم برای کارهای سبک و خانگی مناسب است ولی سایز آچار بکس با نیروی چرخشی ارتباط مستقیم دارد، در واقع آچار با سایز پایین، نیروی چرخشی کمتری دارد. بنابراین اگر کار مورد نظر کاربر به انرژی و چرخش زیاد آچار نیاز ندارد، می‌توان از آچاربکس برقی با سایز کوچک استفاده کرد.
  • سرعت عملکرد: هرچهتعداد پیچ‌ و مهره‌هایی که آچار بکس برقی در هردقیقه باز و بسته می‌کند بیش‌تر باشد سرعت عملکرد آچار بکس نیز زیادتر است. بنابراین جهت انجام کار ضروری در مدت زمان کم باید هنگام خرید به این آیتم نیز توجه داشت.
  • شکل ارائه‌شده آچار:آچار بکس برقی باید به صورتی طراحی و عرضه شده باشد که کاربر در شرایط مناسب و مدت زمان زیاد بدون هیچ‌گونه مشکل و آسیبی از آن بهره ببرد و از آچار متناسب با کار خود به راحتی و آسانی استفاده کند.مجموعه 24 عددی آچار و سری بکس کینگ کد 24CHVآچار بکس
لیست محصولات منتخب
بررسی باکیفیت ترین آچار بکس برقی و شارژی برای مصارف خانگی

آچار بکس جغجغه کارتول مدل CTK25G

  • تعداد
    1 عدد
  • نوع
    بکس
  • جنس
    کروم وانادیوم
  • نوع دسته
    استاندارد
  • وزن
    575 گرم
  • درایو
    1/2 اینچ
  • استاندارد
    SAE
  • توضیحات آچار
    آچار جغجغه کله گاوی
  • دارای شاسی خارج کننده بکس
  • دارای سه حالت چپ گرد، راست گرد و خلاص
  • دسته پلاستیکی منعطف و ضربه گیر
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

راهنمای خرید و لیست قیمت آچار بکس برقی و شارژی

راهنمای خرید و لیست قیمت آچار بکس شارژی و برقی آچار بکس نوعی آچار است که از یک دسته‌ی معمولی […]

مقایسه آچار بکس 3 برند بوش، دیوالت و ماکیتا

مقایسه 3 برند بوش، دیوالت و ماکیتا آچار بکس آچار بکس یکی دیگر از لوازم ضروری و پر کاربرد در […]

بررسی بهترین برند آچار بکس بازار

بررسی بهترین برند آچار بکس بازار با هدف نمایش لیست محصول آچار بکس یکی از پرکاربردترین ابزار فنی است که […]

در هنگام خرید آچار بکس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید آچار بکس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آچار بکس وسیله‌ای بسیار کاربردی است که امکان بستن […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه