خرید کمپرسور باد و نکاتی که باید درباره این دستگاه بدانید - فروشگاه اینترنتی دهکده ابزار

اطلاعات عمومی و کلی برای خرید دستگاه کمپرسور باد

  • 8 بهمن 1399
  • دیدگاه‌ها برای اطلاعات عمومی و کلی برای خرید دستگاه کمپرسور باد بسته هستند نظر
  • kiani

خرید کمپرسور باد

کمپرسور باد در مشاغل و صنایع مختلف، کاربرد بسیار زیادی دارد که با داشتن این ابزار تخصصی می‌توانید بهترین کارایی را داشته باشید. انواع مختلف و برندهای مختلفی از دستگاه کمپرسور باد وجود دارد، به همین دلیل باید شناخت درستی از عملکرد و ویژگی‌های این دستگاه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به نوع نیاز و شغلتان برای خرید کمپرسور باد انتخاب کنید.

اطلاعات عمومی و کلی برای خرید کمپرسور باد

ابتدا اطلاعات و ویژگی‌های کلی این دستگاه را بررسی می‌کنیم و سپس اطلاعات فنی و تخصصی‌تر را با جزییات بیشتری عنوان می‌کنیم.

 کمپرسور باد یا کمپرسور هوا چطور عمل می‌کند؟

همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، کمپرسور هوا با هوای فشرده شده کار می‌کند. هوا در یک فضای محدود فشرده می‌شود که باعث افزایش فشار بین مولکول‌های هوا شده و در نهایت با رها شدن این هوای فشرده، ابزارهای پنوماتیک قدرت انجام کارها را پیدا می‌کنند.

هوای فشرده شده با روش‌هایی مثل فناوری پیستونی معکوس و یا اسکرو ایجاد می‌شود. کمپرسور باد کاربردهایی زیادی در صنایع مختلف دارد، به طور مثال با استفاده از هوای فشرده شده داخل این دستگاه ابزارهای مختلفی مثل اسپری نقاشی، چرخ و مته و .. را میتوان راه اندازی کرد و یا حتی قابل استفاده در وسایل بادی شهربازی‌ها ، باشگاه‌های ورزشی و یا تعمیرگاه‌های خودرو است.

تفاوت پمپ و کمپرسور هوا

احتمالا با توجه به کاربردهای عنوان شده، تصور می‌کنید که کمپرسور باد همان پمپ است !!

خرید کمپرسور باد

این دو دستگاه شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند ، اما ساختار اصلی آن‌ها این دو را کاملا از یکدیگر متمایز می‌کند. ابزاری مثل پمپ، می‌تواند مایع و گاز را فشرده و انتقال دهد و ساختار موتور آن شامل محفظه،  شفت، موتور، حلقه و پروانه است، اما کمپرسور هوا همانطور که از اسمش پیداست فقط امکان فشرده‌سازی و انتقال هوا را دارد.

 چند نوع کمپرسور باد در بازار موجود است؟

پیش از این اشاره کردیم که فناوری‌های مختلفی در ساخت دستگاه کمپرسور باد استفاده می‌شود و بر همین اساس انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد. کمپرسورهای باد موجود در بازار بیشتر از نوع کمپرسور پیستونی و اسکرو هستند که هر دو این مدل‌ها در انواع مشاغل قابل استفاده هستند.

کمپرسور پیستونی

در طراحی کمپروسور با پیستون معکوس برای اینکه بتواند قدرت کافی برای فشرده‌سازی هوا را داشته باشد، از موتور گازی و یا برقی استفاده می‌شود و تجهیزاتی مثل میلگرد، پیستون، استوانه و ..‌ در آن استفاده می‌شود.

مخزنی که برای نگه‌داری هوا استفاده می‌شود دارای محدوده فشار از پیش تعیین شده‌ای است و تا زمانی که مخزن پر شود، یک سرسیلندر به عنوان یک دریچه مکنده وارد کمپرسور هوا می‌شود و با حرکت رو به عقب پیستون فضا با هوا پر شده و با حرکت رو به جلو پیستون عملیات فشرده‌سازی اتفاق می‌افتد.

برای اینکه فضای مخزن درست به اندازه‌ی تعیین شده پر شود، یک سوییچ فشار تعبیه شده است تا حرکت پیستون‌ها و عملیات فشرده‌سازی هوا را متوقف کند.

کمپرسور اسکرو

قیمت خرید کمپرسور باد

در این نوع از کمپروسور باد، سیستم فشرده‌سازی با مدل پیستونی کاملا متفاوت است.

در کمپرسور اسکرو پیچ‌هایی حلزونی شکل تعبیه شده است که با حرکت و پیچش آنها هوا فشرده می‌شود که این مکانیزم به دو شکل بدون استفاده از روغن و روغنی وجود دارد.

در مکانیزم بدون روغن، هنگام ساخت قطعات در کارخانه به آن‌ها روغن تزریق شده و نیاز به شارژ مجدد و روانکاری مداوم کمپرسور نیست که با نام بی صدا و سایلنت شناخته می‌شود اما در مکانیزم دوم  برای داشتن بهترین عملکرد دستگاه، نیاز به روغن کاری قطعات وجود داریم.

برای خرید کمپرسور باد به این نکات فنی و تخصصی توجه کنید.

علاوه بر اطلاعات عمومی در رابطه با هر ابزاری، باید جزییات قطعات و عملکرد آن دستگاه را بدانید، تا بتوانید بهترین ابزار موجود در بازار را تهیه کنید.

پس برای خرید بهترین کمپرسور باد ، پارامترهایی را بررسی کنید که مهمترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

میزان قدرت در کمپروسور باد

اولین پارامتری که برای خرید یک دستگاه کمپرسور هوا باید مدنظر داشته باشید، میزان قدرت یا همان اسب بخار است.

برای اینکه پارامتر اسب بخار را بررسی کنید، بهتر است که به توان الکتریکی دستگاه نیز توجه کنید.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که اسب بخار برای یک دستگاه کمپرسور باد بنزینی با کمپرسور باد برقی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.

منبع تغذیه کمپرسور هوا

کمپرسور باد

انتخاب کمپرسور باد بر اساس منبع تغذیه، بستگی به این دارد که این دستگاه را برای مصرف خانگی می‌خواهید یا خیر! برای مصارف خانگی منبع تغذیه‌ای با ولتاژ بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ ولت بهترین عملکرد را برای شما ایجاد میکند و نیاز به فضایی برای ایجاد تهویه هوا ندارند.

اندازه مخزن کمپرسور باد

هرچقدر مخزن بزرگ‌تر باشد، میزان حجم هوای فشرده شده بیشتری در اختیار دارید، اما به همان نسبت جا به جایی و حمل و نقل دستگاه سخت‌تر می‌شود. برای استفاده از دستگاه کمپرسور باد در منزل حجم مخزنی بین ده تا سی لیتر مناسب است و در کارگاه مخزنی بین سی تا پنجاه لیتر توصیه می‌شود.

همانطوری که در این مقاله بررسی شد، برای خرید بهترین کمپروسور باد باید نکات کلی و پارامترهای فنی را بررسی کرد و حتما به این نکته توجه کنید که کاربرد خانگی و یا صنعتی بودن دستگاه را مد نظر قرار دهید‌.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

بررسی پرفروش‌ترین جعبه ابزار در بازار

جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری در هر خانه است که وظیفه‌ی نگهداری از انواع ابزارآلات را بر عهده دارد. […]

مقایسه آچار ضربه ای سه برند رونیکس بوش و توسن

یکی از ابزارهای مهم وقابل استفاده درخانه و کارخانه آچار ضربه‌ای است. نوع آچاری که در این مکان‌ها استفاده می […]

لیست قیمت آچار ضربه ای باکیفیت برای مصارف خانگی

آچار ضربه‌ای باکیفیت برای مصارف خانگی آچار ضربه ای جزو ابزارهای ضروری در کسب و کار فنی به شمار می‌رود. […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای اطلاعات عمومی و کلی برای خرید دستگاه کمپرسور باد بسته هستند دیدگاه برای این نوشته

__(Comments are closed.,'kubrick')