کمپرسور باد، هرآنچه باید درباره این محصول بدانید - فروشگاه دهکده ابزار

بررسی با کیفیت‌ترین کمپرسور باد برای مصارف خانگی و کارگاهی

  • 19 اسفند 1399
  • 0 نظر
  • mijjo content marketing

بررسی با کیفیت‌ترین کمپرسور باد برای مصارف خانگی و کارگاهی

کمپرسور باد با توجه به انواع گسترده این ابزار که توسط شرکت‌های بزرگ و معتبر طراحی و ساخته می‌شوند، برای انتخاب با کیفیت‌ترین آن نیاز به اطلاعات دقیقی در مورد این دستگاه دارد. کمپرسور باد یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌های بادی پرکاربرد در انواع صنایع است. بنابراین آشنایی با این وسیله و نحوه عملکرد آن، کمک بزرگی در انتخاب نوع صحیح و با کیفیت این دستگاه خواهد کرد. مرسوم‌ترین نوع دسته‌بندی کمپرسورهای باد بر اساس گنجایش و ظرفیت مخزن آن است. بنابراین برای انتخاب کمپرسور باد مورد نظر خود ابتدا به این نکته توجه کنید.

در ادامه باید قسمت‌های مختلف کمپرسور بادی را شناخته و تاثیر آن‌ها در عملکرد این دستگاه را بشناسید. در این صورت قادر به انتخاب مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین کمپرسور بادی با توجه به نیاز خود خواهید بود. در این مقاله قصد داریم تا اجزای مهم و عوامل موثر در نحوه عملکرد و طول عمر این دستگاه را معرفی کنیم.

کمپرسور باد فندکی ایکس وان مدل BOHO

کمپرسور باد

کمپرسور باد

کمپرسور باد دستگاهیست که فشار هوای مورد نیاز ابزارهای بادی را تامین می‌کند. به کمپرسور باد، پمپ باد نیز می‌گویند. این دستگاه نیروی باد را به نیروی حرکتی تبدیل می‌كند. بنابراين مهم‌ترين قسمت در آن، حجم مخزن باد خواهد بود. مخزن باد تعيين كننده ظرفيت كمپرسور باد است. از كمپرسور باد در مصارف خانگي، كارگاهي، معادن، صنايع پتروشيمي، صنايع حمل و نقل، صنايع پتروشيمي و… استفاده مي‌شود.

كمپرسورهاي باد در انواع مختلفي توليد مي‌شوند كه عبارتند از:

  1. كمپرسور باد استوانه‌اي: یک کمپرسور بادی کم حجم و مناسب برای مصارف عمومی که طراحی آن به ‌گونه‌ای انجام شده تا نیازی به روغن‌کاری نداشته باشد.
  2. كمپرسور باد ثابت: همانطور که از نام آن پیداست، باید برای مصارفی انتخاب شود که محل آن مشخص و ثابت بوده و نیازی به جابجایی کمپرسور نباشد. این دسته از کمپرسورها دارای حجم‌ و ظرفیت‌ بالایی هستند. بنابراین وزن بیش‌تری داشته و نیازمند به فضای ثابت، مشخص و بزرگ‌تری هستند.
  3. كمپرسور باد قابل حمل: مناسب برای افرادی است که نیاز به حمل کمپرسور به محل مورد نیاز دارند. این دسته از کمپرسورهای بادی دارای توان موتور بالا برای مصارف عمومی هستند که این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا بتواند از آن در محل‌های مختلف استفاده کند. دو نکته مهم در انتخاب این دسته از کمپرسورها، وزن و توان موتور است. طراحی کمپرسور بادی قابل حمل باید به ‌گونه‌ای باشد تا هم از توان بالایی برخوردار باشد و هم وزن کمی داشته باشد تا حمل و نقل را ساده‌تر کند. بنابراین نیازمند طراحی منحصر به‌ فرد و استفاده از تکنولوژی روز در آن‌هاست. به همین علت از قیمت بالایی در بازار کمپرسورهای بادی برخوردار است.کمپرسور هوای گالان مدل 6222کمپرسور باد
  4. كمپرسور باد پنكيكي: نوعی از کمپرسورهای با ظرفیت و مصرف کم که به علت کم حجم بودن، از قیمت پایینی نسبت به سایر مدل‌ها برخوردارند. به علت سادگی در طراحی، نیازی به روغن‌کاری و حفظ و نگهداری خاصی نداشته و به راحتی برای پروژه‌های کوچک قابل نصب و استفاده است.
  5. كمپرسور باد دو مخزنه: اگر نیاز به کمپرسورهای با ظرفیت بالا دارید به سراغ این دسته بروید. به علت وجود دو مخزن در طراحی این نوع، وزن بسیار بالایی دارند که عملا غیر قابل حمل و نقل برای مصارف مختلف هستند. با توجه به گنجایش بالای کمپرسور باد دو مخزنه، بهتر است از آن برای پروژه‌های سنگینی که نیازی به جابجایی دستگاه ندارید استفاده کنید. این نوع دارای توان بالاییست که نیاز کاربر برای مصارف سنگین را تامین می‌کند. با توجه به قدرت موتور، ظرفیت و ابعاد این دستگاه، دارای قیمت‌های بالایی هستند.

 پرمصرف‌ترين نوع كمپرسورهاي بادي نوع پيستوني است كه براي مصارف كارگاهي و خانگي استفاده مي‌شود.

 کمپرسور باد ادون مدل ED550-25L

کمپرسور باد

نوع: تعیین نوع کار و مشخص کردن نیاز و حجم مورد نیاز اولین نکته مهم و غیر قابل اجتنابی است که باید برای انتخاب بهترین کمپرسور بادی به آن توجه کنید. در صورت انتخاب مدل‌های کم حجم برای مصارف سنگین، علاوه بر ایجاد آسیب در دستگاه و ابزارهای پنوماتیک، قادر به انجام کارهای مورد نظر نخواهید بود.

بنابراین انتخاب یک کمپرسور با حجم و توان متناسب با فعالیت، از هزینه‌ها و نیازهای بعدی جلوگیری می‌کند. در ادامه چندین مدل کمپرسور برای مصارف گوناگون را معرفی می‌کنیم:

  • مصارف خانگی و عمومی

از آن‌جایی حجم کار در این نوع از مصارف کم است، بنابراین کمپرسور پیستونی روغنی نوع مناسبی خواهد بود که علاوه بر قیمت مناسب، قادر به تامین نیاز این دسته از کاربران است. برای خرید این نوع تنها کافی است نسبت حجم باد مورد نیاز را تعیین کنید و از بین مدل‌های گوناگون در بازار، نوع برتر آن ‌را انتخاب کنید که هم مقرون به صرفه بوده و هم از کارایی بالایی برخوردار باشد. به طور مثال برای مصارف کم حجم مثل باد کردن لاستیک خودرو، گردگیری، استفاده برای فرزهای مینیاتوری و مصارف کم حجمی از این دست، کمپرسوری با حجم مخزن 10 تا 15 لیتر کاملا مناسب خواهد بود.

کمپرسور باد فندکی دوو مدل DW55-P Plus

کمپرسور باد

  • مصارف کم فشار

برای مصارف محدود و بسیار کم حجم مانند ایربراش‌ها، وسایل بازی کودکان، گردگیری و … کمپرسور بادی کوچک با حجم 3 تا 5 لیتر پاسخگوی نیاز کاربر بوده و نیاز به صرف هزینه‌های بالا ندارد.

  • صنایع کوچک مانند کارگاه‌ها و یا مکانیکی‌ها

در مکانیکی‌ها برای تعویض روغن و لاستیک و یا برای کارگاه‌هایی که چندین ابزار بادی وجود دارد، نیاز به کمپرسور با حجم بیش‌تری دارید که با توجه به ثابت بودن محل فعالیت، مدل‌های ثابت آن مناسب‌تر خواهد بود. بنابراین نیاز به هزینه بیش‌تر برای تهیه مدل‌های قابل حمل نیست.در این موارد تهیه یک کمپرسور بادی تسمه‌ای روغنی با حجم 100 لیتر مناسب خواهد بود.

  • مصرف در دفاتر و محل‌های کوچک

اگر به دنبال انتخاب کمپرسور باد برای مکان‌های کوچک، دفاتر و یا مطب‌ها هستيد كه كنترل صدا در آن مكان براي شما مهم است، انتخاب كمپرسور بي صدا مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. اين دستگاه‌ها معمولا با سر و صدا همراهند. بنابراين انتخاب نوع بي صداي آن در این موارد بسيار مهم است. از طرفي برخي از ابزارها و وسايل در معرض اين دستگاه، به روغن حساس هستند و در صورت روغن‌کاری آسیب خواهند دید. بنابراین انتخاب کمپرسور بدون روغن  انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

کمپرسور باد فندکی شیلدر مدل SH_5501T

کمپرسور باد

  • مخزن

حجم یا گنجایش مخزن هوای کمپرسور باد همان نکته‌ایست که باید برای انتخاب بهترین کمپرسور باد به آن توجه کنید. کمپرسورهای با حجم بالا، قابلیت حمل و نقل نداشته و باید در محل ثابتی نصب شوند. بنابراین اگر نیاز به نوعی دارید که قابل حمل باشد، این دسته گزینه مناسبی نخواهد بود. از طرفی اگر نیاز به کمپرسور با حجم و توان بالایی دارید و فعالیت شما به‌گونه‌ایست که نیازمند این گنجایش است، باید مدل‌های با ظرفیت بالا را انتخاب کنید. بنابراین توجه به این نکته در تعیین بهترین کمپرسور باد بسیار با اهمیت است.

  • ميكروفيلتر و دراير جذبي

وجود میکروفیلترها در کمپرسورهای بادی نکته قابل توجه و مهمی است. هوای خروجی کمپرسور آلوده به میکروب‌ها، رطوبت، ذرات ريز و گرد وغبار است. اين ذرات به مرور باعث ايجاد يك لايه اسيدي در اجزاي دستگاه و ابزارهاي بادي مي‌شود. نتیجه این امر ایجاد صدمات بسيار به قسمت‌هاي مخلتف دستگاه‌هاي پنوماتيك است. براي از بين بردن اين آسيب و حداقل كردن تاثير آن بر اجزاي دستگاه‌هاي در ارتباط با كمپرسور، بايد از يك ميكروفيلتر استفاده كنيد. هرچه ميكروفيلتر تعبيه شده در دستگاه از كيفيت بالاتري برخوردار باشد، كنترل و حذف اين ذرات مضر بيش‌تر شده و از شدت آسيب كاسته خواهد شد. براي انتخاب بهترين و با كيفيت‌ترين كمپرسور باد، بهتر است دستگاهي را خريداري كنيد كه مجهز به ميكروفيلتر مرغوب‌تري باشد.

کمپرسور باد حرفه ای فندکی مدل Air Pump Big Tires

کمپرسور باد

  • منبع تغذيه

کمپرسورهای بادی از جهت تامین انرژی در دو نوع طراحی و روانه بازار می‌شوند:

  1. کمپرسور بادی با منبع تغذیه الکتریکی: نوعی از کمپرسورهای بادی است که با نیروی برق کار می‌کنند. بنابراین حتما باید در محلی نصب شوند که بتوان آن‌ها را به برق شهر یا مولد متصل کرد. در غیر این‌صورت کار نخواهند کرد.
  2. کمپرسور بادی با منبع تغذیه دیزلی: همانطور که از نام آن پیداست، برای راه اندازی، نیازی به نیروی برق نخواهید داشت. بلکه منبع تغذیه آن با استفاده از سوخت‌های فسیلی (گازوییل یا بنزین) کار خواهد کرد.

انتخاب هر کدام از این مدل‌ها با توجه به نیاز، شرایط کار و محدودیت‌های کاربر انجام خواهد شد. بنابراین در نظر گرفتن محل مورد استفاده و شرایط محیطی در انتخاب هر کدام از این مدل‌ها بسیار مهم خواهد بود.

کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-1010

کمپرسور باد

  • ميزان دبي خروجي هوا

دبی یا خروجی، همان میزان هوای در جریان و رو به بیرون است که می‌تواند در دقیقه از دستگاه خارج شود. در واقع دبی خروجی هوا، میزان لیتر هوای خارج شده از دستگاه در دقیقه است. بنابراین این پارامتر حجم هوای قابل پمپاژ توسط دستگاه را مشخص می‌کند. در صورتی‌که ابزارها و مصرف شما به نوعی ‌است که نیاز به دبی زیادی دارد، باید از مدل‌های با دبی خروجی بالاتر استفاد کنید. همین‌طور اگر فعالیت کاربر نیاز به فشار هوای بالایی نداشته باشد، در صورت انتخاب نوع پر فشار آن، به ابزار و سایر موارد در معرض فشار هوا، آسیب وارد خواهد شد.

  • تعداد خروجي باد

اگر نیاز به کمپرسوری با بیش از یک خروجی هوا دارید، به دنبال مدل‌هایی با بیش از یک خروجی باشید. کمپرسور باد با تعداد خروجی بیش‌تر این امکان را به کاربر می‌دهد تا به طور همزمان آن‌ را به چند دستگاه متصل کند. در صورتی‌ که فعالیت شما محدود بوده بهتر است از نوع تک خروجی آن استفاده کنید تا بتوانید هزینه خرید دستگاه را کاهش دهید.

کمپرسور باد اکتیو تولز مدل AC1501D

کمپرسور باد

  • موتور

موتور قسمت بسیار مهم در کمپرسور بادیست که توانایی فشرده کردن هوا را دارد. در صورتی‌که قدرت موتور کم باشد، قادر به فشرده ‌سازی هوا در مقدارهای بالا نخواهد بود. به این منظور از مفهومی به نام اسب بخار استفاده می‌شود. میزان اسب بخار برای کمپرسور بادی به طور معمول، بیش‌تر از 15 پوند بر اینچ مربع است.

  • فشار سنج

فشار سنج ابزاري است كه ميزان فشار بر سطح را مشخص كرده و در انواع مختلفي طراحي و توليد مي‌شود. فشار سنج كمپرسور باد، دستگاهي است كه ميزان فشار را بر حسب بار نشان مي‌دهد. شايد اهميت وجود اين دستگاه براي بسياری از كابران مشخص نباشد. اما بايد توجه كنيد كه اين وسيله وظيفه نمايش دقيق ميزان فشار را بر عهده دارد. در صورت نمايش فشار توسط گيج فشار با تلرانس بالا، كاربر فشارهاي غير متعارف و خارج از حد مجاز را بر دستگاه وارد مي‌كند. كه نتيجه آن آسيب به ابزارهاي پنوماتيك و مكان‌هاي تحت تاثير آن است. بنابراين داشتن كمپرسور باد مجهز به گيج فشار با حداقل خطا از عوامل مهم در انتخاب با كيفيت‌ترين دستگاه كمپرسور باد خواهد بود.

کمپرسور هوا مدل 2CYL

کمپرسور باد

  • نوع روغن

در كمپرسورهاي بادي روغني، وجود اين جز از مهم‌ترین موارد است. روغن باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. در صورت عدم انتخاب روغن مناسب و یا کم بودن آن در مدل‌های روغنی، کیفیت و راندمان کار کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این بخش‌های مختلف دستگاه به مرور از کار افتاده و کارایی خود را از دست می‌دهند. در نهایت با گذشت زمان ممکن است دستگاه به طور کامل تخریب شده و از کار بیفتد.

  • پیچ تنظیم فشار

قابلیت تنظیم فشار باعث استفاده از دستگاه برای مصارف مختلف خواهد شد. علاوه بر این در صورت نیاز به کاهش فشار، از اعمال فشارهای بالا و غیر ضروری جلوگیری خواهد شد.

  • طول شلنگ

شلنگ از اجزای جانبی این دستگاه به حساب می‌آید. اما اگر فاصله دستگاه‌ها تا کمپرسور زیاد باشد. وجود اتصالات کامل و شلنگ‌های بلندتر، باعث بهبود انجام کار شده و از نصب تعداد بیش‌تر کمپرسور و یا جابجایی‌ها مکرر دستگاه‌ها بی نیاز خواهید شد.

کمپرسور هوا سامکو مدل YP-LAS02

کمپرسور باد

  • سهولت در استفاده

پوشش حداکثر نیاز کاربر همراه با طراحی ساده و کاربردی، از جمله مواردیست که باعث رقابت در تولید و عرضه این محصول در مدل‌های مختلف به بازار شده ‌است. بنابراین انتخاب کمپرسور بادی با استفاده و نصب آسان، از جمله موارد مهم در انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین کمپرسور بادی برای کاربران است.

  • قيمت

دستگاهی برای کاربر جذاب خواهد بود، که در عین کارایی وکیفیت مطلوب، دارای قیمت مناسبی باشد.

  • ضمانت

وجود مراکز مطمئن جهت ارائه خدمات به مشتریان نیز نکته مهمی است که همواره به آن توجه می‌شود.

برای خرید یک کمپرسور بادی مناسب باید نوع کاربرد و حجم فعالیت مشخص باشد. با دانستن مدل‌های مختلف این وسیله و عملکرد آن و همچنین عوامل موثر بر کارایی و کیفیت کمپرسورهای بادی، انتخابی مناسب، با هدف پاسخگویی به اکثر نیازهای کاربر انجام خواهد گرفت.

کمپرسور باد فندکی رونیکس مدل RH-4260

کمپرسور باد

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

بررسی پرفروش‌ترین جعبه ابزار در بازار

جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری در هر خانه است که وظیفه‌ی نگهداری از انواع ابزارآلات را بر عهده دارد. […]

مقایسه آچار ضربه ای سه برند رونیکس بوش و توسن

یکی از ابزارهای مهم وقابل استفاده درخانه و کارخانه آچار ضربه‌ای است. نوع آچاری که در این مکان‌ها استفاده می […]

لیست قیمت آچار ضربه ای باکیفیت برای مصارف خانگی

آچار ضربه‌ای باکیفیت برای مصارف خانگی آچار ضربه ای جزو ابزارهای ضروری در کسب و کار فنی به شمار می‌رود. […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه