مقایسه سشوار صنعتی دو برند بوش و رونیکس - دهکده ابزار | دهکده ابزار

مقایسه سشوار صنعتی دو برند بوش و رونیکس

  • 3 تیر 1400
  • 0 نظر
  • mehrdad

مقایسه سشوار صنعتی دو برند بوش و رونیکس

سشوار صنعتی ساختاری مشابه با سشوارهای آرایشی دارد و همانند آن‌ها باد گرم تولید می‌کنند، با این تفاوت که دمای این جریان هوای تولید شده توسط سشوار بسیار بالاتر بوده و در حدود 50 تا 700 درجه سانتی‌گراد متغیر می‌باشد. به همین جهت است که از این نوع سشوارها به دلیل تولید گرمای بسیار بالا در کاره‌ای صنعتی استفاده می‌کنند. علاوه بر صنعت از این ابزار می‌توان برای مصارف خانگی مانند لوله‌کشی، کندن رنگ از دیوارها و یا سطوح مختلف و … استفاده کرد.در این سشوارها برای تولید گرما از المنت‌ها استفاده می‌کنند. در واقع روش کار آن به این صورت است که، المنت برق را از شبکه می‌گیرد و باعث تولید و ایجاد گرما می‌گردد. علاوه بر این، از یک نوع موتور دمنده برای تولید باد در داخل این دستگاه صنعتی استفاده شده است که باعث تبدیل برق به حرکت دورانی برای تولید باد می‌شود.

در روش‌های قدیمی که از تولید شعله برای گرم کردن اجسام می‌کردند، در برخی مواقع باعث بروز آسیب به قطعه کار می‌شده است. شعله مستقیم می‌توان آسیب و صدمات زیادی را به کاربر و قطعه کار وارد نماید که به‌عنوان‌مثال می‌توان به سوختن مواد پلاستیکی و یا حتی تغییر در خواص آن نیز اشاره کرد. اما این مشکل تا حد بسیار زیادی در این نوع از ابزارها رفع شده است و با توجه به باد گرمی که برای انجام کار تولید می‌شود، هیچ گونه آسیبی به سطح قطعه کار وارد نمی‌گردد.

کاربرد سشوار صنعتی

از این ابزار برای اتصال لوله‌های پلاستیکی کاربرد دارد و به‌وسیله آن می‌توان لوله‌های مدنظر را خم کرد و یا در مسیر مشخصی هدایت کرد. همچنین از این دستگاه می‌توان در صنعت بسته‌بندی برای شرینگ پک کمک گرفت. در این کاربرد، یعنی شرینگ کردن، پلاستیک نازکی را با کمک حرارت بر روی محصول مورد نظر می‌کشند و با گرمای سشوار باعث نرم شدن آن می‌شوند، تا محصول به ‌خوبی بسته‌بندی شده و داخل پلاستیک قرار بگیرد. علاوه بر این، برای کندن روکش‌هایی که با کمک چسب‌های صنعتی چسبانده شده‌اند نیز استفاده می‌شود. این ابزار برای کسانی که تمایل دارند تا رنگ وسایل مختلف را عوض کنند نیز کاربرد دارد، به این صورت که با کندن رنگ قدیمی با استفاده از حرارت و گرمای تولید شده توسط این سشوارها برداشته می‌شود و رنگ جدید را جایگزین آن می‌کنند. از دیگر کاربردهای سشوار صنعتی می‌توان به یخ‌زدایی از یخچال‌ها اشاره کرد. یخچال‌هایی که دچار یخ‌زدگی و یا برفک در داخل خود می‌شوند می‌توانند به همین دلیل کارایی آن‌ها کاهش یابد و نیاز است تا با کمک ابزاری این یخ‌ها را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از حرارت و گرمای موجود در ای سشوار استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، برای چسباندن طلق بر روی شیشه‌های خودرو جهت دودی کردن آن نیز از این سشوارهای صنعتی استفاده می‌شود. همچنین در صافکاری زمانی که می‌خواهند از دستگاه‌های مکنده برای صاف کردن تو رفتگی‌های روی بدنه خودرو استفاده کنند با یک سشوار صنعتی این کار را انجام می‌دهند و ناحیه مورد نظر را گرم می‌کنند. از دیگر کاربردهای این دستگاه، لحیم‌کاری است. لحیم‌کاری نیاز به دمای بسیار بالایی دارد که معمولاً توسط سشوار تأمین می‌شود. لحیم‌کاری در بردهای الکتریکی ازجمله مواردی است که اغلب برای انجام آن از این سشوارها استفاده می‌شود.

مواردی که در هنگام خرید سشوار صنعتی باید به آن توجه کنید

نکاتی هستند که می‌توانند در هنگام خرید یک سشوار مناسب و مطابق با شرایط کاری به شما کمک کنند، تا علاوه بر انتخاب یک سشوار صنعتی متناسب با نیازهای خود، دستگاهی را انتخاب کنید که بیشترین میزان کارایی را برای شما داشته باشد. برخی از این موارد به شرح زیر می‌باشند:

قطع کن حرارتی

یکی از امکاناتی که بر روی این دستگاه‌ها قرار گرفته است قطع کن حرارتی است که باعث می‌شود تا در زمانی که دمای دستگاه بالاتر از حد معینی رفته باشد، با کمک این وسیله برق مورد نیاز برای سشوار قطع می‌شود. بالا رفتن دما بیش‌ازحد می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در این دستگاه و یا حتی قطعه کار گردد. روش کار قطع کن به این صورت است که، زمانی که دمای سشوار در قسمت‌های داخلی آن به بیشینه دمایی که از قبل برای آن مشخص شده است برسد، برق قسمت گرم‌کننده یا المنت و موتور قطع می‌گردد.

 

تنظیم سرعت و دمای خروجی

برخی از سشوارهای امروزی دارای تنظیماتی برای تغییر دما و سرعت باد خروجی هستند. تنظیمات دمای این وسیله معمولاً به صورت سه حالتِ و یا چهار حالتِ هستند. در نوع سه حالتِ سشوار، در سه دمای کم، متوسط و زیاد کار می‌کنند. دمای کم در آن‌ها در حدود 50 درجه است و دمای زیاد همان دمای بیشینه است که در حدود 600 تا 750 درجه سانتی‌گراد می‌تواند متغیر باشد. دمای متوسط نیز دمایی تقریبی بین این دو انتخاب می‌شود. جریان خروجی در برخی از سشوارهای صنعتی 9 حالتِ و یا 10 حالتِ هستند. این حالت‌ها می‌توانند از 150 تا 500 لیتر بر ساعت قابل تنظیم باشند.

صفحه نمایشگر

وجود یک صفحه دیجیتالی بر روی ساختار سشوار می‌تواند این امکان را به کاربر بدهد تا دمای آن را به صورت دقیق‌تری تنظیم کند. شما می‌توانید دما و حجم هوای خروجی را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده کنید و در صورت لزوم آن را تغییر بدهید.

تجهیزات جانبی سشوار صنعتی

یکی از متعلقات این دستگاه، نازل است که وظیفه هدایت جریان هوای گرم را بر روی قطعه کار دارد. نازل‌ها می‌توانند در انواع مختلفی باشند که هر کدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی استفاده می‌شوند. این نازل‌ها می‌توانند قابل تغییر باشند و جدا از سشوار ساخته می‌شوند.
در برخی از سشوارها در کنار سشوار چندین نازل برای کاربردهای مختلف بر روی آن قرار می‌گیرد. علاوه بر نازل، می‌توان از محافظ نازل به‌عنوان یکی دیگر از تجهیزات جانبی سشوار صنعتی اشاره کرد، که برای جلوگیری از برخورد نازل به قطعه کار می‌توان از آن کمک گرفت.

سشوار صنعتی بوش

یکی از پرطرفدارترین و پرقدرت‌ترین محصولات صنعتی و ابزارهای برقی، برند بوش است که توانسته در این عرصه و در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان این محصول جایگاه ویژه‌ای برای خود به دست آورد. کمپانی بوش به‌عنوان یک شرکت بی‌رقیب در تولید اکثر محصولات و تجهیزات صنعتی و به ‌خصوص سشوارهای صنعتی محسوب می‌شود.

این شرکت توانسته با طراحی و ساخت انواع مختلفی از این سشوارهای صنعتی نیاز کاربران در هر زمینه کاری را برطرف نماید و باکیفیت و کارایی که محصولات این شرکت دارد زبانزد عام و خاص شده است. در ادامه مطلب یکی از انواع سشوارهای صنعتی بوش را معرفی نموده‌ایم و ویژگی‌ها و خصوصیات آن را نیز بیان نموده‌ایم:

سشوار صنعتی بوش مدل GHG 500-2

سشوار صنعتی بوش مدل GHG 500-2

این سشوار با توانی در حدود 1600 وات و ولتاژ 220 ولت قادر است درجه حرارتی بین 300 تا 500 سانتی‌گراد را تولید کند. سشوار صنعتی بوش مدل GHG 500-2 با دبی جریان هوای خروجی 240 تا 450 لیتر بر دقیقه یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هم‌رده خود است. این سشوار صنعتی بوش در ابعادی با طول 255 میلی‌متر و ارتفاعی در حدود 255 میلی‌متر و وزن 0.75 کیلوگرم طراحی و ساخته شده است. همچنین جنس روکش آن از ارگونومیک با روکش نرم است و در زمان کار با آن به‌هیچ‌عنوان کاربر خود را خسته نمی‌کند. این وسیله برای لحیم‌کاری، قلع کاری و جوش‌کاری بسیار مناسب می‌باشد.

این ابزار برقی مجهز به یک محافظ حرارتی است که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. با کمک قطع کن خودکاری که بر روی این ابزار تعبیه شده است، هنگام گرم شدن بیش‌ازحد این سشوار، گرمایش به‌ طور خودکار سیستم را خاموش می‌کند تا خنک شود و این مسئله می‌تواند باعث افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر دستگاه شود.

سشوار صنعتی بوش مدل GHG 500-2 دارای دو کلید وضعیتی برای تنظیم میزان حرارت و باد است. این ابزار قابلیت این را دارد که دو کاربرد اصلی را برای همیشه ذخیره کند تا جریان هوا و دما به‌سرعت به تنظیمات صحیح خود بازگردند. از آن می‌توان برای دمیدن جریان هوا با سرعت بسیار بالا و همچنین دمای بالا استفاده کرد و کاربردهای مختلفی می‌تواند در انواع زمینه‌ها و صنایع داشته باشد.

به ‌عنوان‌ مثال از این نوع سشوار می‌توان برای خشک‌کردن و یا باز کردن چسب‌های صنعتی، خشک‌کردن رطوبت از سطوح مختلف و فرم دادن به برخی از لوازم پلاستیکی و یا لاستیکی استفاده کرد. علاوه بر این موارد از آن برای صافکاری ماشین نیز استفاده می‌شود.

از ویژگی‌ها و خصوصیات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های سشوار صنعتی بوش مدل GHG 500-2

وزن این سشوار در حدود 0.75 کیلوگرم می‌باشد.

توان مصرفی آن 1600 وات است و درجه حرارت آن در حدود 300 الی 500 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

ابعاد این ابزار 25.5 *21 * 24 سانتی‌متر است.

دی جریان هوای خروجی در این سشوار صنعتی در حدود 240 الی 450 لیتر بر دقیقه می‌باشد.

کشور سازنده سشوار صنعتی برند بوش رومانی است.

سشوار صنعتی رونیکس

یکی دیگر از برندهای محبوب در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان سشوارهای صنعتی، رونیکس است. این تولید کننده محصولات و ابزارهای برقی و صنعتی توانسته جایگاه ویژه‌ای برای خود به دست آورد و در بازار می‌توان انواع مختلفی از این محصولات را پیدا کنید. کمپانی رونیکس در طراحی و ساخت ابزارآلات صنعتی خود تمام سعی خود را کرده است تا بتواند محصولاتی با بالاترین کیفیت و کارایی را برای مصرف‌کنندگان خود به دست آورد.

در ادامه مطلب به معرفی یک مدل از سشوار صنعتی رونیکس پرداخته‌ایم و خصوصیات و ویژگی‌های آن را به‌اختصار توضیح داده‌ایم:

سشوار صنعتی رونیکس مدل 1103

این سشوار دارای یک موتور با توان 2000 وات است و وزن این دستگاه در حدود 840 گرم می‌باشد. سشوار صنعتی رونیکس مدل 1103 قابلیت تنظیم دما در سه حالت را دارد که می‌تواند در کاربردها و زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. میزان دمای هوای خروجی این محصول 50 الی 600 درجه سانتی‌گراد می‌باشد و دبی هوای خروجی در آن در حدود 250 الی 500 لیتر در دقیقه است.

جنس بدنه در این نوع از سشوار با طراحی ارگونومیک ساخته شده است که باعث می‌شود تا کاربر در زمان استفاده از آن احساس خستگی نداشته باشد. علاوه بر این موارد کاربر می‌تواند سرعت فن سشوار را در دو حالت تنظیم نماید. از این نوع سشوارهای صنعتی با نامه‌ای دیگری همچون تفنگ حرارتی و یا سشوار حرارتی نام برده می‌شود. از این نوع سشوار می‌توانید در کاربردهای مختلفی همچون لحیم‌کاری، دودی کردن شیشه‌های خودرو صافکاری، بسته‌بندی، جداسازی لایه‌های رنگ‌های قدیمی و … استفاده کنید.

در ادامه مطلب به ویژگی‌ها و خصوصیات این نوع سشوار صنعتی از برند رونیکس پرداخته‌ایم:

ویژگی‌های سشوار صنعتی رونیکس مدل 1103

این نوع از سشوار رونیکس قابلیت تنظیم دما در سه حالت مختلف جهت کاربردهای متفاوت را دارد.

در روکش این مدل از سشوار، از روکش المنت تمام استیل جهت اثربخشی بیشتر در انتقال حرارت حین کار استفاده شده است.

قابلیت تنظیم سرعت فن در دو حالت جهت استفاده ز آن در کاربردهای مختلف را دارد.

همچنین مجهز به 4 عدد متعلقات و سری‌های متنوع برای انجام کار در زمینه‌های متفاوت را دارد.

این سشوار صنعتی رونیکس مدل 1103 دارای کنترل دمای الکترونیک می‌باشد.

دمای خروجی در این ابزار مطابق با کلید 1 برابر با 50 درجه سانتی‌گراد و در کلید 2 برابر با 50 تا 450 درجه سانتی‌گراد و در کلید 3 حدود 90 الی 600 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

همچنین جریان باد خروجی در کلید 1 برابر با 250 لیتر بر دقیقه و در کلید 2 برابر با 250 لیتر بر دقیقه و درنهایت در کلید 3 برابر با 500 لیتر بر دقیقه می‌باشد.

مقایسه انواع سشوار صنعتی برند بوش و رونیکس

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، کمپانی‌های سازنده ابزارآلات برقی و صنعتی رونیکس و بوش در تلاش هستند تا دستگاه‌هایی باکیفیت هر چه بیشتر برای مصرف‌کنندگان خود تولید کنند و هرکدام از این برندها در طراحی و ساخت محصولات خود بی‌رقیب و خاص هستند. محصولات تولیدی توسط این شرکت‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که در بازار نیز موجود می‌باشد به همین دلیل ممکن است

انتخاب یک سشوار مناسب برای کاربر کمی دشوار و سخت باشد. درنتیجه هر مصرف کننده بایستی با توجه به نیاز و کاربرد آن در زمینه مورد نظر خود، سشوار صنعتی مناسب را تهیه کند. برای یک انتخاب صحیح و مناسب مطابق با شرایط کاری خود می‌توانید ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام از این سشوارهای صنعتی را بررسی کنید و مورد ارزیابی قرار دهید و درنهایت اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید

نام محصولتصویرمزایامعایبلینک خرید
سشوار صنعتی بوش مدل GHG 23-66سشوار صنعتی
  •   قدرت بالا

  •  مورد خاصی پیدا نشد 
بررسی در دیجی کالا
سشوار صنعتی رونیکس مدل 1103
  • سبک
  • قدرت بادش خوبه
  • سریع داغ میشه


  • لرزش در بدنه
  • صدای زیاد موتور
  • بدنه ضعیف مخصوصا محافظ دور لوله
بررسی در دیجی کالا
سشوار صنعتی رونیکس مدل 1104
  •   مورد خاضی بیان نشده است
  •  کیفیت پایین 
  •  نداشتن قدرت بالا 
بررسی در دیجی کالا
https://www.digikala.com/product/dkp-4161361/
  • سری های نازل و کیف حمل دارد
  • طول سیم مناسبه و خوش دست است
  • کیفیت پایین ابزار های جانبی
بررسی  دیجی کالا
سشوار صنعتی بوش مدل GHG 660 LCDسشوار صنعتی بوش مدل GHG 660 LCD
  • صفحه دیجیتالی
  • قدرت فن
  • خوش دست و با کیفیت
  •   نا منباسب بودن برا حالت دادن به مو
بررسی در دیجی کالا
سشوار صنعتی بوش مدل GHG 600 CE سشوار صننعتی
  • قدرت و حرارت خوب خوش دست بودن و دارای مواد متریال درجه یک
  • ند اشتن سری نازل
بررسی در دیجی کالا
سشوار صنعتی بوش مدل Universal Heat 600سشوار صنعتی بوش مدل Easy Heat 500
  • کیفیت بالا
  • ایراد خاصی بیان نشده
بررسی در دیجی کالا
سشوار صنعتی بوش مدل ghg 16-50
  •   کیفیت بالا
  •  ایراد خاصی پیدا نشد 
بررسی در دیجی کالا

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

لیست قیمت 30 سشوار صنعتی ( باکیفیت) برای مصارف خانگی

کاربرد و مزایای سشوار صنعتی سشوار صنعتی که به آن تفنگ حرارتی ( heat gun ) نیز می‌گویند کار حرارت […]

بررسی انواع سشوار صنعتی

بررسی انواع سشوار صنعتی، کدام مدل مناسب شما است؟ سشوار صنعتی که نام دیگر آن تفنگ حرارتی است، یک نوع […]

بررسی پرفروش‌ترین پیستوله در بازار

بررسی پرفروش‌ترین پیستوله در بازار در مقاله بررسی پرفروش ترین پیستوله می خوانیم، پیستوله ابزاری است که به جای قلم‌مو […]

جدیدترین کالاها
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه