مقایسه پروفیل بر دو برند بوش و رونیکس - دهکده ابزار | دهکده ابزار

مقایسه پروفیل بر دو برند بوش و رونیکس

  • 12 مرداد 1400
  • 0 نظر
  • مژده ندمایی

در مقاله مقایسه پروفیل بر می خوانیم؛ اره پروفیل بر یک دستگاه برقی است که با کمک آن می‌توان خیلی ساده و راحت قطعات فلزی را برش زد. این دستگاه برای استفاده در ابتدا به یک سطح ثابت مانند میز متصل می‌شود و با قرار گرفتن پروفیل‌های مورد نظر در زیر تیغه چرخان آن با دقتی بسیار بالا برش داده می‌شود.
کار با پروفیل بر نسبت به سایر اره‌های برقی مخصوصاً از نوع زنجیری آن بسیار ایمن و راحت‌تر است و کاربر و اطرافیان را در زمان کار در امنیت بیشتری حفظ می‌کند. برای استفاده از چنین ابزاری تنها کافی است تا راهنمای مندرج بر روی دستگاه را به دقت مطالعه کنید و با آگاهی کامل نسبت به طریقه استفاده از آن، به درستی با آن کار کنید تا علاوه بر حفظ امنیت بیشترین عملکرد و بازدهی را برای شما به ارمغان آورد.

اما اینکه چه پروفیل بری برای شما مناسب است ممکن است خود یک چالش در ذهن شما ایجاد کند. ازآنجایی‌که برندها و کیفیت‌های مختلفی از این ابزارآلات برقی در بازار موجود است، احتمالاً انتخاب یک نوع مناسب و متناسب با شرایط شما کمی دشوار و زمان بر باشد، اما اگر معیارها و فاکتورهای مورد نظر برای خرید یک محصول را در نظر بگیرید و نیازهای خود در مورد آن را کاملاً بشناسید قطعاً می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر توضیح مختصری در مورد ابزار پروفیل بر، به معرفی دو محصول از دو برند بوش و رونیکس بپردازیم و ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام از آن‌ها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

پروفیل بر چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، پروفیل به رها ابزارهای برقی هستند که عملیات برش فلزات را بر عهده دارند. ساختار بدنه این دستگاه از یک گیره نگهدارنده و یک بازوی متحرک که بر روی آن یک موتور و دیسک برشی قرار می‌گیرد تشکیل شده است. تیغه‌های چرخان در این دستگاه وظیفه برش قطعات فلزی را بر عهده دارند که قطر آن‌ها معمولاً چیزی در حدود 300 میلی‌متر است و دارای 8/2 میلی‌متر ضخامت می‌باشند. علاوه بر این، پروفیل برهایی هستند که قطر آن‌ها در حدود 410 میلی‌متر است. از آنجایی ‌که این اره‌های برقی نسبت به فرزهای آهنگری راحت‌تر جابه‌جا می‌شوند و امنیت و قدرت بیشتری نسبت به آن‌ها دارند، کاربرد وسیع‌تری در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده‌اند. در صورتی ‌که با پروفیل‌های بسیار سخت و خسته کننده سروکار دارید، در این مواقع استفاده از فرزهای آهنگری به ‌هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود و برای این کار باید از یک گزینه بهتر یعنی پروفیل بر استفاده کنید. این اره‌ها می‌توانند عملیات برش سخت‌ترین پروفیل‌ها را به‌راحتی هر چه تمام‌تر و با امنیت بسیار بالاتر انجام دهند.

نحوه کار با پروفیل بر به چه صورت است؟

در ابتدا باید مطمئن شوید که اره‌برقی شما در یک جای ثابت و مطمئن متصل شده است و در شرایط مناسبی برای انجام عملیات قرار دارد. برای این منظور بهتر است پایه گیره اره، کابل و سوئیچ را بررسی کنید.
متناسب با محیط کاری خود و فاصله این دستگاه تا پریز برق، کابل سیم را کوتاه و یا بلند در نظر بگیرید، زیرا بریده شدن سیم می‌تواند خطرات بسیار زیادی را برای شما و یا حتی اطرافیانتان به دنبال داشته باشد.
استفاده از تجهیزات و لباس‌های ایمنی در حین کار از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. تجهیزات ایمنی مانند عینک، دستکش و لباس کار مانع از صدمه رسیدن به شما توسط قطعات برش خورده می‌گردد.
قبل از اینکه کار خود را آغاز کنید حتماً محل مورد نیاز برای برش را با یک ماژیک علامت‌گذاری کنید و به ضخامت پروفیل برای تخمین زمان برش دقت نمایید. همچنین درصورتی‌که طولانی مدت کار شما زمان می‌برد باید یک مدت زمانی را در حین کار به استراحت دستگاه اختصاص بدهید.
یکی از مهم‌ترین نکات در زمان کار با پروفیل بر این است که، به‌هیچ‌عنوان از آن برای برش سطوح بتنی، فولادی، سیمانی و یا حتی آلیاژ آلومینیومی استفاده نکنید. استفاده از آن برای برش این سطوح می‌تواند تیغه چرخان آن را کند کند و در برش‌های بعدی باعث صدمه رسیدن به کاربر شود.
از وارد کردن ضربه به دستگاه خود جلوگیری کنید. درصورتی‌که تیغه آن در یک سطح گیر کرده باشد نباید آن را با ضربه خارج کنید و از قرار دادن وسایل سنگین بر روی گیره به‌شدت خودداری کنید.
تیغه‌های این دستگاه هر چند مدت باید کاملاً تعویض شوند و قابلیت تیز شدن تیغه‌های قبلی در آن‌ها وجود ندارد.
تیغه‌هایی که در حین کار با این دستگاه دچار آسیب شده‌اند را دور بیندازید، زیرا ممکن است موجب لغزش دستگاه شده و منجر به آسیب رسیدن به کاربر گردد.

انواع مختلف دستگاه پروفیل بر

از آنجایی‌که این دستگاه توانسته در صنایع مختلف اعم از ساختمان‌سازی، صنعت کشتیرانی، خودروسازی و … جایگاه ویژه‌ای برای خود به دست آورد، در نتیجه تقاضا برای خرید آن در بازار بسیار زیاد شده است و تولیدکنندگان و برندهای مختلفی سعی دارند تا پروفیل برهایی مطابق با نیاز کاربران طراحی و تولید کنند. از این جهت، انواع مختلف و باکیفیت‌های متفاوتی از این ابزار برقی در بازار موجود است که شما بایستی با توجه به شرایط کاری و محیطی که در آن مشغول به فعالیت می‌باشید و همچنین نیازهایی که از یک دستگاه پروفیل بر دارید، یک دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

همان‌طور که گفتیم برندهای مختلفی این دستگاه را در اشکال و با توآن‌های متفاوتی طراحی و تولید کرده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دو برند بوش و رونیکس اشاره کرد. برندهای بوش و رونیکس تولیدکننده‌های معروف در زمینهی تولید ابزارآلات برقی و صنعتی می‌باشند که از محبوبیت و معروفیت خاصی بین مشتریان خود برخوردار هستند. اهداف تولیدی در این دو برند کسب اعتماد بیشتر کاربران و مصرف‌کنندگان تولیدات خود است که با ارائه و عرضه محصولاتی باکیفیت بالاتر سعی در رسیدن به آن می‌کنند.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی یک نمونه از ابزار پروفیل بر مربوط به هر کدام از این برندها بپردازیم و ویژگی‌ها و خصوصیات آن را برای شما بیان کنیم.

پروفیل بر برند بوش

پروفیل برهای برند بوش ابزاری کارآمد برای کسانی است که نیاز به برش دقیق و تمیز فلزات دارند. این محصول از امکانات بسیاری برخوردار است که با طراحی‌های ارگونومیک بی‌نظیر بر روی آن‌ها توانسته محصولاتی تولید کند که کار با ان برای کاربر بسیار آسان و راحت باشد.

اره پروفیل بر

پیستوله

 

این شرکت پیشرو درزمینهٔ الکترونیکی و مهندسی الکترونیکی چند ملیتی است که درزمینهٔ ابزارآلات صنعتی و همچنین قطعات قدرتی و یا حتی قطعات خودرو تخصص لازم را دارد. دفتر مرکزی شرکت بوش در سال 1886 و در گرلینگن، اشتوتگارت و آلمان تأسیس شد. کیفیت در ساخت محصولات برقی از این برند به اندازه‌ای قوی است و تا جایی پیش رفته که اکنون همه آن را به ‌عنوان یک برند معروف و خاص می‌شناسند. در ادامه اره پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24 را توضیح داده‌ایم و خصوصیات و ویژگی‌های ان را به طور کامل بیان نموده‌ایم:

اره پروفیل بر بوش مدل GCO 15-24

پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24 یکی از جدیدترین و قدرتمندترین مدل‌های اره پروفیل بر از محصولات شناخته شده بوش است. این دستگاه به موتور قدرتمند 2400 وات و صفحه برش گرد به قطری در حدود 355 میلی‌متر مجهز است. موتور قدرتمند این محصول برقی قابلیت این را دارد تا صفحه برش 355 میلی‌متری را با سرعت 3800 دور بر دقیقه و در حالت آزاد به چرخش در آورد. سرعت 3800 دور بر دقیقه یک سرعت بسیار بالایی در این گونه محصولات محسوب می‌شود و برای برش سخت‌ترین مواد فلزی در اشکال مختلف ازجمله شکل مستطیلی، گرد و یا مربعی مناسب می‌باشد. از این اره‌برقی می‌تواند برای مصارف صنعتی مانند ساخت درب و پنجره و ساخت خودرو استفاده کرد. پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24 دارای طول 480، عرض 290 و پهنای 90 میلی‌متر می‌باشد. ازآنجایی‌که در طراحی آن از  یک مهندسی منحصربه‌فردی استفاده کرده‌اند، دارای ارگونومی عالی و وزن بسیار سبک که در حدود 18 کیلوگرم است می‌باشد. همچنین این امر باعث شده تا جابه‌جایی و حمل‌ونقل آن در محیط‌های مختلف به آسانی انجام گیرد. در واقع می‌توان آن را به ‌عنوان یک ابزار برقی کم حجم و سبک که برای سخت‌ترین عملیات‌های برش طراحی شده است نام برد.

ازآنجایی‌که این اره پروفیل بر بوش از موتور قدرتمند و سرعت بسیار بالایی برخوردار است، می‌تواند سخت‌ترین مواد را با سرعت و دقت بسیار بالا و در اشکال مختلف برش بدهد. ظرفیت برش پروفیل‌های L شکل برابر با 130*130 میلی‌متر، ظرفیت برش مستطیل 100*196 میلی‌متر و ظرفیت برش مربع 119*119 میلی‌متر است. علاوه بر تمامی این موارد، اره پورفیل بوش مدل GCO 14-24 به یک سیستم کنترل استارت مجهز می‌باشد که با بهره‌مندی از این سیستم، دستگاه هنگام راه‌اندازی با کمترین لرزش شروع به کار می‌کند و در نتیجه کنترل و تسلط کاربر در زمان شروع کار بیشتر حفظ می‌شود. صفحه برش 355 میلی‌متری این دستگاه دارای یک گارد محافظ مقاوم است که در مواقع آسیب دیدن صفحه برش از پرتاب به سمت کاربر و محیط کار جلوگیری می‌کند. همچنین این ابزار برقی مجهز به سیستم قفل کن ایمنی مجهز می‌باشد.

خصوصیات اره پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24

  • قدرت موتور در این دستگاه برابر با 2400 وات است.
  • دارای صفحه برش گرد به قطر 355 میلی‌متر می‌باشد.
  • ابعاد آن در حدود 480*290*90 میلی‌متر است.
  • طراحی ارگونومی و وزنی بسیار سبک در حدود 18 کیلوگرم است.
  • مجهز به سیستم کنترل استارت که در واقع به شروع نرم معروف است می‌باشد.
  • وجود کمترین لرزش در هنگام شروع کار
  • صفحه برش دستگاه دارای گارد محافظ مقاوم برای جلوگیری از پرتاب در هنگام آسیب دیدن است.
  • مجهز به سیستم قفل کن ایمنی است.

پروفیل بر برند رونیکس

یکی دیگر از تولیدکنندگان محبوب ابزارآلات برقی و پروفیل بر برند رونیکس می‌باشد که با طراحی‌های خاص آن توانسته به محصولاتی باکیفیت و دقت بسیار بالا دست یابد. انتظاراتی که یک کاربر از پروفیل بر خود دارد مانند برش آسان و با دقت بالا را می‌توان در اره‌های برقی برند رونیکس مشاهده کرد. پروفیل بر رونیکس با داشتن طراحی مناسب و استفاده از اجزای استاندارد در تولید و ساخت این محصولات توانسته خواسته‌ها و نیازهای کاربران حرفه‌ای خود را فراهم کند. توانایی در برش با توجه به قدرت بالای موتور دستگاه و داشتن دقت بسیار بالا در انجام این برش‌کاری‌ها از مواردی است که موجب محبوبیت بیشتر پروفیل بر رونیکس در میان مصرف‌کنندگان و کاربران صنعت فن گردیده است.

اره پروفیل بر

پیستوله

در ادامه به معرفی پروفیل بر رونیکس مدل 5902 پرداخته‌ایم و خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را برای شما شرح داده‌ایم:

پروفیل بر رونیکس مدل 5902

این ابزار برقی دارای موتور قدرتمند و مقاوم و با توانی برابر با 2400 وات است که قابلیت برش تا حداکثر عمق 174 میلی‌متر را دارد. با کمک این دستگاه می‌توان برش عرضی تا 200 میلی‌متر ایجاد کرد. سرعت کار با پروفیل بر رونیکس مدل 5902 در حدود 3900 دور بر دقیقه است و اندازه صفحه آن نیز 355 میلی‌متر می‌باشد. وزن بسیار سبکی که این اره‌برقی دارد امکان جابه‌جایی و حمل‌ونقل آن را برای کاربر در محیط‌های مختلف بسیار آسان کرده است، این وزن در حدود 17.5 کیلوگرم می‌باشد. پروفیل بر رونیکس که از منبع برق تغذیه می‌کند ولتاژ ورودی در این محصول برابر با 220 وات است. علاوه بر این موارد می‌توان به قابلیت‌های این دستگاه که شامل دقت بالای برش، قابلیت برش استیل و آهن، قابلیت برش‌های متوالی، قابلیت قرارگیری گونیا در دو موقعیت برای برش با مقاطع مختلف، قابلیت قفل کن شفت برای تعویض آسان صفحه سنگ، قابلیت برش با زاویه تا 45 درجه به سمت راست و همچنین قابلیت عملکرد آسان نیز اشاره کرد.
دستگاه اره پروفیل بر رونیکس مدل 5902 دارای سطح مقطع گرد 130 میلی‌متری، سطح مقطع مربع 120 میلی‌متر، سطح مقطع مستطیل 130*120 میلی‌متر و سطح مقطع زاویه‌دار 140*140 میلی‌متر می‌باشد.

خصوصیات پروفیل بر رونیکس مدل 5902

  • مجهز بودن به کلید مقاوم در برابر گردوغبار
  • داشتن گیربکس صنعتی و مناسب برای برش‌کاری‌های مداوم و طولانی مدت
  • داشتن دسته مخصوص برای سهولت در جابه‌جایی
  • دقت بسیار بالا در انجام برش‌های مستقیم و مورب اجسام و سطوح
  • ثابت بودن دستگاه در زمان کار با آن
  • وجود بالشتک صنعتی و آرمیچر بر روی آن
  • دنده‌های مستحکم جهت برشکاری‌های مختلف
  • طراحی ارگونومیک برای کاهش احساس خستگی در زمان استفاده طولانی مدت
  • مناسب برای برش پروفیل و قطعات آهنی و فلزی

ویژگی‌های پروفیل بر رونیکس مدل 5902

  • توان موتور این دستگاه در حدود 2400 وات است
  • ابعاد آن برابر با 50*30*35 میلی‌متر می‌باشد.
  • وزن آن بسیار سبک بوده و در حدود 17.5 کیلوگرم است.
  • سرعت دور موتور برابر با 3900 دور بر دقیقه است.
  • قطر صفحه در حدود 355 میلی‌متر می‌باشد.
  • قابلیت برش با زاویه در این دستگاه پروفیل بر وجود دارد.

کدام دستگاه پروفیل بر برای شما مناسب است؟

همان‌طور که در این مقاله گفتیم، هر کدام از محصولات دستگاه اره پروفیل بر از کیفیت و دقت کافی برخوردار است به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان در زمان طراحی و تولید آن سعی در جلب رضایت مشتریان خود کرده‌اند. برای اینکه بدانید کدام مدل مناسب شما و شرایط فعالیت شما نیز است، در ابتدا باید لیستی از نیازها و خواسته‌های خود را در خصوص عملکرد و کارآیی یک محصول به دست آورید و سپس بر اساس آن اقدام به خرید کنید. در زمان خرید می‌توانید با توجه به کاتالوگ و اطلاعاتی که بر روی این محصول مندرج شده است با شرایط کاری و نوع فعالیت خود مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

درصورتی‌که بتوانید در زمان گزینش پروفیل بر مناسب، دستگاهی که با نیازهای شما متناسب است را تهیه کنید می‌توانید به بیشترین عملکرد و کارایی از آن دست یابید.

 

نام محصولتصویرمزایامعایبلینک خرید
اره پروفیل بر رونیکس مدل 5902اره پروفیل بر
  • کیفیت ساخت خوب
  • قدرت زیاد
  • ندارد
    بررسی در دیجی کالا
    اره پروفیل بر رونیکس مدل 5918اره پروفیل بر
    • بازه توان بالا
    • بازه دور موتور بالا
    • توانایی برش با زاویه
    • داشتن گیره
    • ندارد
      بررسی در دیجی کالا
      اره پروفیل بر رونیکس مدل 5901اره پروفیل بر
      • قفل مفصل مناسب
      • زاویه 45 درجه رو دقیق برش میده
      • خطا نداره
      • پرقدرت
      • سنگین و محکم
      • ندارد
        بررسی در دیجی کالا
        اره پروفیل بر رونیکس مدل RH-5901اره پروفیل بر
        • بازه توان بالا
        • بازه دور موتور زیاد
        • توانایی برش با زاویه
        • داشتن گیره
        • نداشتن گارانتی معتبر
          بررسی در دیجی کالا
          اره پروفیل بر بوش مدل GCD 12 JLاره پروفیل بر
          • بازه توان بالا
          • بازه دور موتور زیاد
          • قابلیت برش تمام فلزات
          • توانایی برش با زاویه
          • داشتن گیره
          • ندارد
            بررسی در دیجی کالا
            اره پروفیل بر بوش مدل GCD 12 JL professionalاره پروفیل بر
            • بازه توان بالا
            • بازه دور موتور زیاد
            • قابلیت برش تمام فلزات
            • توانایی برش با زاویه
            • داشتن گیره
            • کیفیت مناسب
            • ندارد
              بررسی در دیجی کالا
              اره پروفیل بر بوش مدل GCO 14-24Jاره پروفیل بر
              • ظاهر خوب و قوی
              • عدم جریان گیری در زمان استارت اولیه


              • نداشتن جعبه
                بررسی در دیجی کالا

                به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
                نوشته های مرتبط

                قیمت ابزار همه کاره باکیفیت و کاربردی برای مصارف خانگی

                لیست قیمت ابزار همه کاره باکیفیت برای مصارف خانگی ابزار همه کاره که آن را با نام ابزار چند کاره […]

                مقایسه ابزار همه کاره 3 برند ماکیتا، دیوالت و بوش

                مقایسه ابزار همه کاره 3 برند دیوالت، ماکیتا و بوش ابزار همه کاره در صنایع مختلف و کارگاه‌های زیادی مورد […]

                بررسی برخی از پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار

                بررسی پرفروش‌ترین ابزار همه کاره در بازار ابزار همه کاره یکی از ابزار کاربردی در مشاغل فنی است که امکان […]

                بررسی انواع ابزار همه کاره در بازار

                بررسی انواع ابزار همه کاره داشتن ابزاری که بتواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد یک مزیت محسوب می‌شود. کمبود فضا، افزایش […]

                راهنمای خرید ابزار همه‌کاره

                راهنمای خرید ابزار همه‌کاره ابزار همه‌کاره از جمله ابزاری به شمار می‌آید که وجود آن در بسیاری از کارگاه‌ها ضروری […]

                بررسی پرفروش‌ترین جعبه ابزار در بازار

                جعبه ابزار یکی از لوازم ضروری در هر خانه است که وظیفه‌ی نگهداری از انواع ابزارآلات را بر عهده دارد. […]

                مقایسه آچار ضربه ای سه برند رونیکس بوش و توسن

                یکی از ابزارهای مهم وقابل استفاده درخانه و کارخانه آچار ضربه‌ای است. نوع آچاری که در این مکان‌ها استفاده می […]

                لیست قیمت آچار ضربه ای باکیفیت برای مصارف خانگی

                آچار ضربه‌ای باکیفیت برای مصارف خانگی آچار ضربه ای جزو ابزارهای ضروری در کسب و کار فنی به شمار می‌رود. […]

                جدیدترین کالاها
                دیدگاه های مطلب
                0 دیدگاه برای این نوشته
                ارسال یک دیدگاه